آیا دستیارهای صوتی هوشمند بر زندگی ما حکمرانی خواهند کرد؟

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، این روزها هوش مصنوعی در بخش های مختلف زندگی انسان ها حضور دارد. این حضور از دید بسیاری از افراد جذاب است و از دید بعضی دیگر خطرناک. به لطف دستیارهای صوتی هوشمند شما می توانید از هر گوشه خانه دستوراتی صادرکرده و پاسخ بگیرید. برای مثال یخچال، فریزر، چراغ ها و حتی خودرو خود را مدیریت کنید.

آیا دستیارهای صوتی هوشمند بر زندگی ما حکمرانی خواهند کرد؟

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، کافیست دستور دهید تا دستیارهای صوتی اطاعت نمایند. برای مثال بگویید: الکسا، من 500 میلی لیتر آب می خواهم یا الکسا دمای اتاق را کاهش بده اما آیا چنین امکاناتی استفاده از دستیارهای صوتی را توجیه می نماید؟

اکثر ما رویای زندگی بهتر را داریم و دستیارهای صوتی حداقل کار ما در آشپزخانه را بهتر مدیریت می نمایند. بسیاری از لوازم خانگی امروزی ماشین ظرفشویی تا مخلوط کن هوشمند با دستیارهای صوتی قابل کنترلند. اما هزینه زیادی برای خرید این دستگاه ها ضروری است. اتصال لوازم خانگی هوشمند به الکسا یا سایر دستگاه های صوتی به شدت به هوش مصنوعی وابسته است.

چشم انداز این حوزه هم روشن است. تا زمانی که جاه طلبی های شرکت های طراح دستیارهای صوتی برای توسعه دستیارهای صوتی وجود دارد، هر لحظه می توانیم منتظر یک دستگاه جدید باشیم. اما چندی پیش دستیارهای صوتی روی تاریک خود را هم نشان دادند. برای مثال الکسا بی اجازه کاربران صداهای آنان را ضبط کرد و دستیار صوتی گوگل و سیری نیز بعضی ارتباط های ناخواسته را برقرار کردند.

جالب است که در کنار نگرانی بعضی کاربران، حتی ایلان ماسک هم در خصوص آینده هوش مصنوعی ابراز نگرانی نموده است. او بارها در مصاحبه های خود گته روزی می رسد که نمی توانیم هوش مصنوعی را کنترل کنیم. اما با توجه به درامد زایی میلیون دلاری دستیارهای صوتی نمی توانیم انتظار هم داشته باشیم استفاده از این دستیارها متوقف گردد.

سال ها پیش، هنگامی که مایکروسافت سیستم عامل هایی را برای کامپیوترهای خانگی ارائه کرد همه رقبا را به سرعت کنار زد و تا یک دهه بعد نیز یکه تاز نرم افزارهای دنیا بود. اما به مرور رقبا نیز قدرت گرفتند. به نظر می رسد اکنون دستیارهای صوتی خاص مثل الکسا نیز موفقیتی مشابه با موفقیت سیستم عامل ویندوز را تجربه می نماید.

با این حال بعضی منتقدان نگرانند که در آینده در دنیای اسیر شویم که حرف نخست را دستیارهای صوتی می زنند و دستیارهای صوتی رابط انسان و دنیا اشیاء باشد. موضوعی که نمی تواند چندان خرسند نماینده باشد.

فقط کافیست به دنیای فکر کنید که بدون فرمان های صوتی نتوانید حتی یک فنجان قهوه بنوشید. یا این دنیا به زودی در انتظارنان است و ایا هوش مصنوعی دستیارهای صوتی می تواند مستقل و بی اجازه ما کار کند؟

منبع: انتخاب

به "آیا دستیارهای صوتی هوشمند بر زندگی ما حکمرانی خواهند کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا دستیارهای صوتی هوشمند بر زندگی ما حکمرانی خواهند کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید