املاک وزارت بهداشت مستند می شوند

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت گفت: بخش زیادی از املاک این وزارتخانه مستندسازی نگردیده بود، اما با توجه به سامانه ای که در این زمینه راه اندازی گردیده است، تمام اسناد حوزه سلامت به روزرسانی و املاک این حوزه تجمیع خواهد شد.

املاک وزارت بهداشت مستند می شوند

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، دکتر ابراهیم گلمکانی در نشست خبری امروز وزارت بهداشت که به مناسبت هفته دولت برگزارشد، درباره طرحی مبنی بر ادغام اورژانس، امداد و نجات هلال احمر و سایر دستگاه های متولی در امر بحران و ایجاد وزارت بحران گفت: تقریبا مخالفت های زیادی با این طرح وجود دارد. ما در شرایط بحران مدیریت کاملی نداریم و بعید می دانم این فکر که راه چاره آن ایجاد وزارتخانه باشد، به نتیجه برسد. ما می توانیم با نگاه فرابخشی، بخش های مختلف را با یکدیگر ادغام کنیم، اما مفهومی که در این طرح آمده به نظر غیرممکن است.

وی درباره وضعیت شکایات علیه وزار ت بهداشت در شعب دیوان عدالت اداری، گفت: در سال 96 بالغ بر 11 هزار دعوی علیه حوزه سلامت در شعب دیوان عدالت اداری وجود داشت که 9000 مورد آن مختومه اعلام شد. این آمار نسبت به سال قبل افزایش قابل توجهی داشته است؛ یکی از دلایل آن آزمون هایی است که وزارت بهداشت برگزار می نماید و باعث گردیده حجم شکایات بالا رود. بخشی از این شکایات نیز مربوط به پرداختی های پرسنل حوزه سلامت است.

وی ادامه داد: دانشگاه های علوم پزشکی اهواز، کرمانشاه و اصفهان بیشترین موارد شکایات را داشته اند. از میان موضوعات مطرح گردیده در شعب دیوان عدالت اداری، پرداخت وجوه مرخصی مناطق محروم با 10 درصد، فوق العاده جذب با 9 درصد و همچنین حق بیمه با 6.9 درصد بیشترین آمار را داشته اند. وزارت بهداشت در هیات عمومی نیز 150 پرونده داشته است؛ 40 درصد آن رسیدگی گردیده و بخش زیادی از آرا به نفع وزارت بهداشت صادر گردیده است.

املاک وزارت بهداشت مستندسازی می گردد

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت در ادامه توضیح داد: بخش زیادی از املاک این وزارتخانه مستندسازی نگردیده بود، اما با توجه به سامانه ای که در این زمینه راه اندازی گردیده است، تمام اسناد حوزه سلامت به روزرسانی و املاک این حوزه تجمیع خواهد شد.

به گفته گلمکانی، سال گذشته بالغ بر 60 پرونده در هیات عالی تجدید نظر از اعضای هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی رسیدگی گردیده است.

تنقیح قوانین سلامت توسط وزارت بهداشت

وی ادامه داد: با توجه به اینکه همه وزارتخانه ها موظف گردیده اند قوانین خود را به مجلس ارائه نمایند تا کار برنامه های اجرایی به سهولت پیش رود، وزارت بهداشت به عنوان یکی از اولین دستگاه های اجرایی، قوانین حوزه سلامت را در قالب دو کتابچه به مجلس و دولت تنقیح نموده است. این کار می تواند به حل مشکلات ساختاری در زمینه حقوقی کمک کند.

گلمکانی با اشاره به ابلاغ قانون ممنوعیت تبلیغ کالاهای آسیب رسان به سلامت اظهار کرد: طبیعی است که در این مورد مقاومت هایی وجود داشته باشد. نگاه صنعت و کارآفرینان به این موضوع متفاوت است و دلایلی نیز برای خود می آورند، اما باید مسئولان اجرایی پای کار آورده شوند که بخشی از آن می تواند در شورای عالی سلامت و امنیت غذایی محقق می گردد.

وی اضافه نمود: یکی از طرح هایی که به مراحل پایانی خود نزدیک می گردد، طرح مالیات بر ارزش اضافه نموده است. هدف این طرح ایجاد منابع پایدار برای حوزه سلامت است. لایحه مدیریت خدمات کشوری نیز در حال آنالیز است تا جایگزین قوانین قبلی گردد.

گلمکانی درباره نحوه برخورد وزارت بهداشت با دخالت صنایع در سیاستگذاری ها شرح داد و گفت: تا کنون نگاه ما به این موضوع رفتار اقناعی بوده است. برای مثال برای تصویب عوارض بر دخانیات، با 120 نماینده به صورت چهره به چهره صحبت کردیم. استراتژی ما این برخورد بوده است؛ چون اعتقاد داریم که برخی قوانین بین المللی هنوز در کشور ما جا نیفتاده است. مثلا صاحبان صنایع دخانی نباید در سیاستگذاری دخالت نمایند، اما اینجا می توانند لابی نمایند؛ چون این حوزه زمانی دولتی بوده و هنوز ارتباطات خود را دارند.

تدوین آیین نامه جلوگیری از دخالت صنایع دخانی در مباحث سلامت محور

در ادامه این نشست، فاطمه افشاری- مسئول اداره طرح ها و لوایح معاونت حقوقی وزارت بهداشت، با اشاره به تدوین آئین نامه ای برای جلوگیری از دخالت صنایع دخانی در سیاستگذاری های حوزه سلامت، اظهار کرد: این آئین نامه آماده گردیده و پس از آنالیز های تکمیلی به امضای وزیر بهداشت می رسد. در این طرح جزئیات چگونگی جلوگیری از دخالت صنایع در سیاستگذاری های این حوزه تشریح گردیده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "املاک وزارت بهداشت مستند می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "املاک وزارت بهداشت مستند می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید