تکل فدراسیون بعد از دریافت بودجه میلیاردی

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها ، اکبر منتشلو ، مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی در خصوص عدم به کارگیری بازنشستگان، برای تایید نهایی به شورای نگهبان رفت و حالا آنطور که شنیده می شود این مصوبه مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفته و به زودی برای اجرایی شدن به سازمان ها و نهادهای مختلف ابلاغ خواهد شد که در این صورت فدراسیون فوتبال و بسیاری از فدراسیون های ورزشی مشمول این قانون شده و باید پست های مختلف این فدراسیون به افراد جدیدی واگذار شود. بر همین اساس فدراسیون فوتبال با پیش دستی کوشش نموده، موضوع را به وسیله وزارت ورزش و جوانان حل و فصل کند.

تکل فدراسیون بعد از دریافت بودجه میلیاردی

موضوع عدم به کارگیری بازنشسته ها در مشاغل دولتی سالهاست به طرق مختلف و با اصلاحات جزئی مصوبه مجلس می گیرد و چند هفته ای سوژه داغی برای رسانه می گردد و البته درنهایت با رایزنی و... عده ای بازنشسته همچنان به کارش ادامه می دهند. مصوبه سال جاری مجلس و سخت گیری نسبی که سال جاری نسبت به این موضوع وجوددارد، بسیاری از بازنشسته ها در مشاغل مختلف را به این صرافت انداخته که به هر طریقی این قانون مصوب مجلس را دور بزنند و همچنان به کارشان ادامه دهند. بعد از تصویب این قانون در مجلس و ارسال آن به شورای نگهبان برای تایید نهایی بلافاصله رایزنی ها و بهانه تراشی ها شروع شد. این مسئله تا جایی پیش رفت که پای بنیاد شهیدوجانبازان نیز به میدان آمد و برخی از همین مدیران با تمسک به تبصره موجود در این قانون کوشش کردند از استثناهای این قانون استفاده کنند و جایگاهشان را حفظ کنند. در این خصوص در مورد مهدی تاج گمانه زنی های زیادی صورت گرفت، از جمله تاج بیان کرد که جانباز است و می تواند از این تبصره استفاده کند، اما درنهایت این موضوع رد شد.

کار به این جا ختم نشد، چرا که در همان روزها مسئولان فدراسیون فوتبال خیلی فعالانه با این موضوع برخورده نموده و کوشش کردند به هر طریقی خود را از این قانون مستثنی کنند. از جمله خیلی صریح موضوع دولتی بودن یا نبودن فدراسیون فوتبال را مطرح کردند و البته در ورای صحبت هایشان بحث تعلیق فوتبال و یادآوری اتفاقات گذشته را پیش کشیدند که در گزارش های قبلی در این خصوص مطالبی را نوشتیم و عنوان کردیم که چطور فدراسیون فوتبال را مستقل بدانیم وقتی که اولا در همین روزهای اخیر مبلغ هنگفتی از وزارت ورزش به این فدراسیون پرداخت شده است و هنوز هم پرداخت هایی انجام خواهد شد و از طرف دیگر ارکان اصلی فدراسیون فوتبال که همانا باشگاه های لیگ برتری هستند، بخش عمده ای از آنها از منابع دولتی تغذیه می شوند.

این مسائل با توجه به اجرایی نشدن قانون مجلس در خصوص بازنشستگان، کمی به فراموشی سپرده شد، اما با تصویب نهایی این قانون در شورای نگهبان انگار دوباره رایزنی ها و گمانه زنی ها شروع شده است و فدراسیون فوتبال همچنان به فکر استفاده از حربه ای قدیمی برای فرار از عمل به قانون مجلس دارد. در خبرها آمده است با توجه به برخی خبرها در باره اینکه فدراسیون فوتبال هم مشمول قانون عدم به کارگیری بازنشستگان خواهد بود، در این راستا، با توجه به شروع رسمی قانون ممنوعیت به کاری گیری بازنشسته ها از 24 آبان ماه و عدم شفافیت در این خصوص، اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال نامه ای را برای مسعود سلطانی فر ارسال نموده و خواهان معین تکلیف این ماجرا نموده اند.

باید اذعان کرد که توپ بازی زیاد فدراسیونی در مستطیل سبز، حسابی آنها را باتجربه نموده است! در واقع می توان گفت با این نامه، فدراسیون فوتبال توپ را به زمین وزارت ورزش انداخته تا عواقب ناشی از هر تصمیمی به گردن این وزارت خانه باشد. قانون عدم به کارگیری بازنشستگان مصوبه مجلس بوده و در صورتی که فدراسیون فوتبالی ها ادعای مستقل بودند دارند، مجمع این فدراسیون با توجه به این قانون باید تصمیم گیری کند که فدراسیون فوتبال مشمول این قانون می گردد یا نه؟ و اگر فدراسیونی ها پذیرفتند که دولتی هستند، باز هم نیازی به نامه نگاری به وزارت ورزش ندارند و باید مصوبه مجلس را اجرایی کنند. پس استعلام فدراسیون فوتبال از وزارت ورزش و جوانان باز هم به چالش کشیدن موضوع بوده و قطعاً وزارت ورزش جوابی برای این نامه نخواهد داشت. هر چند در پروتکل های بین المللی معمولاً مصوبات مجلس هر کشور از این جهت که کنندگان مردم تصمیم به وضع قانونی گرفتند، برای همه نهادها و سازمان ها الزاماً قابل اجرا بوده و دیگر نهادهای بین المللی ایرادی به اجرایی شدن این مصوبات نخواهند گرفت.

9

منبع: ایران ورزشی

به "تکل فدراسیون بعد از دریافت بودجه میلیاردی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکل فدراسیون بعد از دریافت بودجه میلیاردی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید