خبرنگاران اختلاف در هند برای تمدید دوران قرنطینه مهار کرونا

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، تهران- خبرنگاران- سر وزیر دولت دهلی روز شنبه گفت که نارندرا مودی نخست وزیر هند برای مهار ویروس کرونا خواستار تمدید دوران قرنطینه است اما دولت فدرال با این تصمیم مخالف است.

خبرنگاران اختلاف در هند برای تمدید دوران قرنطینه مهار کرونا

به گزاش رویترز، مودی نخست وزیر هند برای تصمیم گیری در خصوص دوره آینده با چندین سروزیر ایالتی یک کنفرانس ویدئویی برگزار کرد.

آرویند کجریوال سروزیر دهلی که در این جلسه حضور داشت، گفت که مودی تصمیم گرفته است که دوران قرنطینه را تمدید کند.

کجریوال در صفحه توییتری نوشت: نخست وزیر هند تصمیم درستی در خصوص تمدید دوران قرنطینه گرفته است. امروز موقعیت هند بهتر از بسیاری از کشورهای توسعه یافته است زیرا ما زود دوران قرنطینه را آغاز کردیم. اگر اکنون متوقف گردد تمام دستاوردها از بین خواهند رفت.

دولت فدرال هند نیز در بیانیه ای خاطرنشان کرد که مودی در این جلسه تأکید کرد که هفته های آینده برای مشخص تأثیر اقدامات صورت گرفته در خصوص مهار ویروس (کرونا) بسیار مهم است.

دولت هند هنوز اعلام ننموده که چه زمانی در خصوص تمدید دوران قرنطینه تصمیم نهایی اتخاذ خواهد نمود.

در حالی که وزارت بهداشت هند چند روز پیش از ثبت بیشترین موارد ابتلا به کرونا در یک روز اطلاع داد، این کشور روز آدینه با ثبت رکورد تازه ای خاطرنشان کرد که در طول این روز یک هزار و 35 مورد ابتلا به کرونا و 40 مورد فوتی در این کشور به ثبت رسیده است.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت هند، تا به امروز 7 هزار و 447 نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده اند که 250 نفر به دلیل این بیماری جان خود را از دست داده اند.

ایالت ماهاراشترا همچنان دارای بالاترین آمار ابتلا به کرونا در هند است.

دولت هند به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، در این کشور یک قرنطینه سراسری به مدت 21 روز اعلام نموده است. بر اساس اطلاعات اولیه، این قرنطینه قرار بود در تاریخ 15 آوریل (27 فروردین) لغو گردد اما اکنون مقامات هندی از احتمال تمدید این قرنطینه اطلاع داده اند. همچنین هند تمام پروازهای داخلی و خارجی را متوقف نموده و حرکت قطارها در سراسر این کشور لغو شده است.

هند با جمعیت بیش از 1.3 میلیارد نفر در کوشش است تا با منابع محدود با این ویروس فراگیر مبارزه کند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران اختلاف در هند برای تمدید دوران قرنطینه مهار کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اختلاف در هند برای تمدید دوران قرنطینه مهار کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید