مراکز درمانی تامین اجتماعی اردبیل پاسخگوی14هزار مراجعه کننده نیست

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، قادر برجی ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اردبیل توضیح داد: مراجعات بیماران به مراکز درمانی تامین اجتماعی منطبق با زیرساخت های موجود نبوده و نیازمند اجرای فرایند نظام ارجاع و افزایش زیرساخت ها هستیم.

مراکز درمانی تامین اجتماعی اردبیل پاسخگوی14هزار مراجعه کننده نیست

وی اضافه نمود: با وجود افزایش قابل توجه متقاضیان زیرساخت های درمانی اردبیل تقریبا زیرساخت های 26 سال گذشته است و در این خصوص توجه بیشتر به تجهیزات و امکانات درمانی مورد احتیاج است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان به افزایش 100 درصدی گیرندگان خدمات از حوزه درمان تامین اجتماعی اردبیل اشاره نمود و ادامه داد: در شرایطی که پیش از این جمعیت تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی نزدیک به 300 هزار نفر بود در حال حاضر بالغ بر 585 هزار نفر از خدمات تامین اجتماعی استان بهره مند هستند.

برجی یادآور شد: در 9 ماهه ابتدایی سال در مراکز درمانی تامین اجتماعی استان اردبیل 840 هزار نفر ویزیت سرپایی شدند که میزان بستری ها نیز 18 هزار و 200 نفر بود.

عدم تناسب مراجعات مردمی با زیرساخت های درمانی اردبیل

برجی با بیان اینکه میزان مراجعات به مراکز درمانی تامین اجتماعی استان جوابگوی احتیاجها نیست، افزود: طی سال های گذشته ارتقا زیرساخت ها انجان شده اما توسعه آنی نبوده و نمی توان نداشته های 26 سال گذشته را در عرض یک سال یا مدت زمان کوتاهی به دست آورد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان افزود: ارائه خدمات تامین اجتماعی تنها در بیمارستان های عمومی مورد قبول نبوده و امیدواریم با حرکت به سمت و سوی احداث مراکز درمانی تخصصی در ارتقای خدمات درمانی گام های ارزنده ای برداشته گردد.

برجی با بیان اینکه برای فراهم آوردن رضایتمندی مطلوب مراجعه کنندگان باید فضاهای درمانی و زیرساخت های موجود ارتقا یابد، یادآور شد: سازمان تامین اجتماعی عموما اقشار آسیب پذیر و کارگر جامعه را تحت پوشش خود قرار داده و جامعه هدف آن از منابع درآمدی چندان بالایی برخوردار نیستند.

وی بر ضرورت توجه به مراکز درمانی تامین اجتماعی در شهرستان های مختلف استان تاکید نمود و اضافه نمود: به منظور کاهش مراجعات مردمی به مرکز استان می بایست درمانگاه های شهرستانی به شکل مطلوبی تجهیز و آماده سازی شوند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان یادآور شد: تملک زمین درمانگاه نمین به ابعاد دو هزار و 500 متر مربع انجام پذیرفته و به دلیل کمبودهای مشهود در درمانگاه کنونی شهرستان گرمی نیز اقدامات لازم برای طراحی پروژه و احداث مجموعه جدید در دست اقدام است.

کارنامه هتلینگ بیمارستان ها در اردبیل

برجی بر طرح ارتقای هتلینگ درمانی بر اساس الزامات وزارت بهداشت اشاره نمود و اضافه نمود: در شرایطی که بودجه احداث هتلینگ در استان اردبیل در سال 95 یک میلیارد و 800 میلیون تومان بود با پیگیری های مستمر بودجه کنونی در امسال شش برابر افزایش یافته و به 11 میلیارد تومان رسیده است.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد با وجود کمبودهای موجود در طرح هتلینگ بیمارستان های تامین اجتماعی اردبیل، این موضوع در سال های آینده به طرح قابل دفاعی تبدیل گردد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان بر ضرورت افزایش نیروهای متخصص در مراکز درمانی استان تاکید نمود و یادآور شد: در امسال مجوزهای لازم برای جذب 47 نیروی متخصص، پرستار و رادیولوژیست اعطا شده و جزو استان های انگشت شماری هستیم که در این بخش با تمام درخواست های استانی ما موافقت به عمل آمده است.

برجی به توجه جدی سازمان تامین اجتماعی استان به تهیه تجیزات پزشکی مورد احتیاج اشاره نمود و اضافه نمود: بودجه درنظر گرفته شده خرید تجهیزات پزشکی در سال 95 به میزان15 میلیارد ریال شده بود که با پیگیری های به عمل آمده این میزان از بودجه در سال 98 به 50 میلیارد ریال رسیده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "مراکز درمانی تامین اجتماعی اردبیل پاسخگوی14هزار مراجعه کننده نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراکز درمانی تامین اجتماعی اردبیل پاسخگوی14هزار مراجعه کننده نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید