نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری پاکستان، پیروزی عارف علوی قطعی شد

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، آخرین نتایج شمارش آرای انتخابات مربوط به تعیین رئیس جمهور پاکستان تعیین کرد که عارف الرحمان علوی کاندیدای حزب تحریک انصاف پاکستان در مجموع 353 رأی نمایندگان مجلس سنا، مجلس شورای ملی و مجلس های استانی پاکستان را به خود اختصاص داده است.

نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری پاکستان، پیروزی عارف علوی قطعی شد

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها به نقل از روزنامه نیشن، در این انتخابات سه کاندیدا یعنی عارف علوی، مولانا فضل الرحمان و اعتزاز احسان به رقابت پرداختند که نتایج شمارش آرا نشان داد که عارف علوی مجموعا 353 رأی نمایندگان پاکستانی را به دست آورد. بعد از وی مولانا فضل الرحمان از حزب جمعیت علمای اسلام که مورد حمایت حزب مسلم لیگ شاخه نواز بوده، 185 رای و اعتزاز احسان از حزب مردم پاکستان 124 رای به دست آوردند.

عارف علوی بعد از معین شدن پیروزی اش در این انتخابات معین رئیس جمهور در پاکستان، به رسانه ها گفت که خودش را نه فقط رئیس جمهوری از حزب تحریک انصاف بلکه خود را رئیس جمهوری برای کل ملت پاکستان می داند. قرار است رئیس جمهور منتخب جدید پاکستان در تاریخ 9 سپتامبر مراسم تحلیف را به جا آورد و ریاست جمهوری را از رئیس جمهور قبلی یعنی ممنون حسین تحویل بگیرد.

آخرین نتایج انتخابات که از سوی کمیسیون انتخابات پاکستان انتشار یافت، نشان داده که مجموع کرسی های پارلمانی، سنا و پارلمان های محلی 1174 کرسی بوده که از این تعداد 52 کرسی نمایندگی از رای دادن محروم ماندند چرا که یا نماینده بودن صاحبان این کرسی ها قطعی نگردیده یا نمایندگان مربوط به این کرسی ها تحلیف به جا نیاورده بودند. به این ترتیب از میان این 1174 نماینده تعداد 1122 تن به عنوان رای دهنده در این انتخابات می توانستند شرکت نمایند و در خاتمه نتایج نشان داد که از میان همین ها 1110 تن رای داده اند. 27 رای از آرای اخذ گردیده نیز از سوی دفاتر نظارتی باطل اعلام شد و در نهایت تعداد آرای مفید این انتخابات 1083 رای بود.

عارف علوی تنها در مجالس متعلق به پارلمان پاکستان یعنی مجلس ملی و سنا از مجموع 430 رای، 212 رای را کسب نموده و مولانا فضل الرحمان 131 رای و اعتزاز احسان 81 رای داشته اند و شش رای نیز باطل اعلام شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری پاکستان، پیروزی عارف علوی قطعی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری پاکستان، پیروزی عارف علوی قطعی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید