نشست وزیران خارجه ائتلاف آمریکایی و اختلاف بر سر استرداد داعشی های اخراجی

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، آمریکا کشورهای عضو ائتلاف ضد داعش را تحت فشار گذاشته تا با استقبال از اعضای اخراجی این گروه تروریستی موافقت نمایند اما با وجود اتفاق نظر درباره خطرات این مساله هنوز اختلاف نظرهایی درباره آن وجود دارند.

نشست وزیران خارجه ائتلاف آمریکایی و اختلاف بر سر استرداد داعشی های اخراجی

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، وزرای خارجه کشورهای عضو ائتلاف ضد داعش برای آنالیز گام بعدی جهت مقابله با این گروه افراطی که ابوبکر بغدادی، سرنموده آن ماه گذشته میلادی در حمله هوایی آمریکا در شمال غرب سوریه کشته شد، نشستی در واشنگتن برگزار کردند.

گروه تروریستی داعش تقریبا تمامی اراضی خود را در سوریه و عراق از دست داده است اما همچنان تهدیدی امنیتی در سوریه و خارج آن محسوب می گردد و نزدیک به 10 هزار عضو این گروه تروریستی و ده ها هزار تن از اعضای خانواده های آنها در اردوگاه هایی در شمال شرق سوریه بازداشت بوده و این اردوگاه ها تحت کنترل نمودهای سوریه هم پیمان با آمریکا هستند.

نثان سیلز، هماهنگ نماینده آمریکا برای مبارزه با تروریسم در گفت وگویی مطبوعاتی در وزارت خارجه این کشور گفت: هیچ کسی نباید انتظار داشته باشد آمریکا و با هر طرف دیگری این مشکل را به نیابت از آنها حل نماید، مسؤولیت مشترک ماست که به داعشی ها اجازه بازگشت به میدان جنگ را نداده و مانع از ایجاد نسل جدیدی از تروریست ها توسط آنها و یا سوق دادن آنها به سوی افراط گرایی شویم.

آمریکا خواهان بازگشت افراطی ها به کشورهای اصلی شان جهت محاکمه و یا بازپروری است اما اروپا به دلیل دشواری در جمع آوری مدارک محکومیت این داعشی ها و یا ترس از شروع حملات جدید، می گوید آنها در همان سوریه و عراق محاکمه شوند.

سیلز به کشورها درباره شرایط سوریه و احتمال فرار داعشی های بازداشت شده توسط نیروهای سوریه دموکراتیک هشدار داد و گفت: آنجا سوریه است، همه ما می دانیم همه چیز در سوریه می تواند در یک چشم بر هم زدن تغییر کند.

ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه با تکرار موضعگیری پاریس درباره این داعشی ها و عدم تمایل کشورش برای بازگرداندن آنها گفت: آنها باید به دلیل جرایمی که مرتکب شده اند در اسرع وقت به دستگاه قضایی ارجاع داده شوند.

جیم جفری، نماینده ویژه آمریکا در سوریه در کنفرانس مطبوعاتی در حاشیه نشست اعضای این ائتلاف در واشنگتن اظهار کرد: اختلاف نظری میان کشورهای عضو ائتلاف درباره پذیرش داعشی ها از طرف کشورهای اصلی شان وجود دارد.

مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا در افتتاحیه نشست وزرای خارجه کشورهای عضو ائتلاف ضد داعش آنها را به بازگرداندن افراطی های خارجی و تقویت حمایت اقتصادی برای بازسازی زیرساخت های عراق و سوریه که به شدت در درگیری ها آسیب دیده اند، تشویق کرد.

پامپئو گفت: همه اعضای ائتلاف باید هزاران تروریست خارجی بازداشت شده را بازگردانده و آنها را برای جنایات وحشیانه شان محاکمه نمایند.

این ائتلاف بار دیگر بر عزم خود برای شکست داعش در بلند مدت تاکید نموده و دوری از هرگونه شکاف امنیتی در شمال شرق سوریه که داعش بتواند از آن استفاده کند را خواهان شد.

وزرای خارجه این ائتلاف در بیانیه ای از همه طرف های موثر در شمال شرق سوریه خواستند نسبت به انواع تهدیدات تروریستی بر حذر بوده و نتایج به دست آمده در نبرد با داعش را حفظ نموده و با هم برای مقابله با هرگونه تهدیدی علیه این دستاوردها کوشش نمایند.

این ائتلاف در بیانیه خود تاکید نمود که به آموزش و ارائه مشاوره به شرکای خود از جمله نیروهای امنیتی عراق و نیروهای سوریه دموکراتیک در این منطقه و نیز حمایت از آنها برای مقابله با گروهک های باقی مانده داعش در سوریه و عراق ادامه خواهد داد.

همچنین در این بیانیه با اشاره به اینکه ائتلاف به ایجاد راهکارهای سازنده و راه های موجود برای محاکمه تروریست های خارجی با هماهنگی کشورهای اصلی شان پایبند است، بر اهمیت تضمین محاکمه تمامی تروریست ها و حامیان داعش تاکید شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "نشست وزیران خارجه ائتلاف آمریکایی و اختلاف بر سر استرداد داعشی های اخراجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست وزیران خارجه ائتلاف آمریکایی و اختلاف بر سر استرداد داعشی های اخراجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید