فراوری دارویی که جلوی تحلیل رفتن عضلات را می گیرد

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، پژوهشگران پیروز به فراوری دارویی جدید شده اند که از تحلیل رفتن عضلات بدن در سنین بالا جلوگیری نموده و موجب حفظ توان و سلامت بدن می گردد.

فراوری دارویی که جلوی تحلیل رفتن عضلات را می گیرد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ اخبار و رویدادها به نقل از نیواطلس، تحلیل رفتن عضلات بدن بعد از 35 سالگی واقعیتی است که تا به حال برای درمان و برطرف آن راهکار مناسبی یافت نشده است. اگر چه ورزش کردن می تواند تا حدی از این مشکل بکاهد، اما اختراع یک داروی جدید در دانشگاه تگزاس هم راهکاری منحصر به فرد در این زمینه است.

فراوری داروی یادشده بعد از کشف پروتئینی خاص در بدن ممکن شده که عامل اصلی تحلیل رفتن عضلات بدن بعد از 35 سالگی است. داروی یادشده که NNMTi نام دارد، جلوی عملکرد مخرب پروتئین مذکور را می گیرد و موجب احیای سلول های عضلات مختلف و تعمیر و بازیابی آنها می گردد.

با توجه به اینکه پروتئین مذکور N-methyltransferase (NNMT) نام دارد، داروی ساخته شده برای مقابله با آن هم NNMTi نام گرفته است. آزمایش این دارو بر روی موش ها موفقیت آمیز بوده و موجب احیای 70 درصدی قدرت عضلات بدن آنها شده است. البته هنوز برای تجاری سازی داروی یادشده باید آزمایشات و آنالیز های بیشتری صورت بگیرد.

منبع: خبرگزاری فارس

به "فراوری دارویی که جلوی تحلیل رفتن عضلات را می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری دارویی که جلوی تحلیل رفتن عضلات را می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید