حالا نوبت مهار توپ طلاست

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، توپ طلای آسیا، نزدیک ترین پاداشی است که می تواند بعد از توپ رونالدو و ژاوی، در دستان علیرضا بیرانوند بنشیند.

حالا نوبت مهار توپ طلاست

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها ، خودش می گوید مهار ضربه ژاوی بیشتر از پنالتی کریستیانیو رونالدو به دلش نشسته. هوادارانش اما کمی فراتر رفته اند و لقب معروف دست خدای رونالدو را به صحنه ای داده اند که ضربه سر ژاوی را دفع نموده است. همه این ها اما به اندازه اعتمادی نیست که حالا نام بیرانوند در دروازه ایجاد می نماید. عامل اصلی صعود پرسپولیس لقب گرفته و بهترین بازیکن مسابقه پرسپولیس – السد و مهم تر از همه این ها کاندیدای دریافت توپ طلای آسیا.

از جام دنیای که آمد، قرار بود به ترکیه برود و از پرسپولیس جدا گردد اما ماند تا در روزهای محرومیت، عامل اصلی صعود به فینال گردد. علیرضا بیرانوند با دریافت یک گل، ثبت 4 سیو و 2 دفع توپ یکی از بهترین بازی های فوتبالی اش را ثبت کرد و بهترین بازیکن آزادی در بازی پرسپولیس – السد شد.

او روزهای خوبش را می گذراند اما بیشتر از اینکه در لیگ خوب باشد، نمایش های درخشانش را در لیگ قهرمانان آسیا به نمایش گذاشته است. در دیدار رفت و برگشت، الدحیلی ها خیلی نتوانستند خطرساز شوند اما در دوحه او یک شوت از راه دور را به زیبایی گرفت و در بازی برگشت هم خروج های بسیار خوبی شد.

بیرانوند با پرسپولیس به نیمه نهایی آسیا رفت. در قطر 7 بار دروازه تیمش را نجات داد و بارها ضربات اکرم عفیف، حسن الهیدوس و ژاوی را مهار کرد و در شبی که پرسپولیس با محرومان و مصدومان زیادی پا به میدان گذاشته بود، مطمئن ظاهر شد و توانست عنوان بهترین بازیکن هفته لیگ قهرمانان آسیا را هم از آن خود کند.

عملکرد او در بازی برگشت مقابل السد اما نمایشی ویژه بود. تعداد سیوهایش نسبت به بازی رفت کاهش یافت اما تمام توپ هایی که مهار کرد، موقعیت های صددرصد گل بود. آن چه حالا بیشتر در یادها مانده، سیو یک تک به تک در سرانجام نیمه اول و البته مهار ضربه سر دیدنی ژاوی در دقیقه 86 است. این دو بدون شک مهم ترین سیوهای بیرانوند در لیگ قهرمانان 2018 بودند. او همچنین 2 دفع توپ هم داشت و مثل بیشتر مواقع در خروج ها مطمئن عمل کرد.

نکته مهمی که باید مورد توجه قرار بگیرد، سیوهای متفاوت بیرانوند است. او همانطور که در شوت ها قابل قبول نشان می دهد، در سیو ضربات سر هم مطمئن است و در تک به تک ها نیز تمام تلاشش را می نماید تا گل نخورد؛ تلاشی که این اواخر اغلب موفقیت آمیز بوده است.

همین عملکرد قابل قبول، بعد از درخشش در جام دنیای، او را مورد توجه رسانه های دنیا قرار داده است. همه مهار ضربه ژاوی از سوی او را به پنالتی ناکام رونالدو می چسبانند تا تلاقی ناکامی نام های بزرگ فوتبال در برابر بیرانوند، از او یک دروازه بان بزرگ بسازد.

در چنین شرایطی، توپ طلای آسیا، نزدیک ترین پاداشی است که می تواند بعد از توپ رونالدو و ژاوی، در دستان او بنشیند.

بازیکن سال فوتبال آسیا جایزه ای است که به بهترین بازیکن فوتبال آسیا داده می گردد. این جایزه از سال 1984 به طور رسمی اهدا می گردد و نام رسمی آن جایزه بازیکن سال سانیو کنفدراسیون فوتبال آسیا است. بعد از علی کریمی که در سال 2004 به عنوان مرد سال فوتبال آسیا معرفی گردید دیگر هیچ فوتبالیستی از کشورمان نتوانسته این جایزه را از آن خود کند و حالا بعد از 14 سال بیرانوند می تواند بار دیگر نام ایران را در مراسم برترین های فیفا مطرح کند.

انتخاب مرد سال فوتبال آسیا بر اساس نمراتی است که به هر بازیکن فقط در بازی های ای اف سی و فیفا داده می گردد. بیرانوند در سال 2018 میلادی 12 بازی برای پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا انجام داده،7 بازی دوستانه با پیراهن تیم ملی داشته و 3 بار هم در جام دنیای روسیه به میدان رفته است.22 بازی در سال 2018 و ثبت 11 کلین شیت و نمایش های درخشان در لیگ قهرمانان و به خصوص جام دنیای نشان می دهد که بیرانوند نمرات بالایی از ناظرین ای اف سی گرفته است. او با توجه به این نمرات، به احتمال فراوان یکی از 3 کاندید نهایی در مراسم برترین های آسیا خواهد بود و شانس زیادی هم برای کسب توپ طلای آسیا خواهد داشت.

با این حساب تیمی که برنده توپ طلا را تعیین می نماید، به بازی های خانگی توجه زیادی دارد و بدون شک عملکرد بیرانوند در جام دنیای و آسیا را هم رصد نموده است. اگر پرسپولیس قهرمان آسیا گردد، بیرانوند نامزد اول توپ طلا خواهد بود و شاید کاندیدای بعدی هم بازیکنی نظیر سیدجلال حسینی از تیم پرسپولیس باشد.

12

منبع: ایران ورزشی

به "حالا نوبت مهار توپ طلاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حالا نوبت مهار توپ طلاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید