زباله گاه شهر جدید سهند غیر استاندارد

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، معاون پایش و نظارت حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی از انجام اقدامات قانونی در خصوص توجه نکردن شهرداری سهند در دفع غیر مجاز زباله این شهر اطلاع داد.

زباله گاه شهر جدید سهند غیر استاندارد

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، حسن عباس نژاد با اعلام این خبر، گفت: طی بازدیدهای سرزده کارشناسان اداره محیط انسانی حفاظت محیط زیست استان از زباله گاه غیر مجاز شهر جدید سهند که از لحاظ ضوابط زیست محیطی کاملاً غیر استاندارد است، توجه نکردن به اجرای قوانین و مقررات زیست محیطی شهرداری شهر جدید سهند در دفع زباله این شهر محرز است.

وی اضافه نمود: زباله گاه شهر جدید سهند به لحاظ رعایت نکردن شعاع از مناطق مسکونی غیرقانونی است و جریان شیرابه زباله های تولیدی به زهکش های طبیعی تپه های همجوار فاز دو شهر جدید سهند نفوذ می نماید.

عباس نژاد ادامه داد: بر اساس مقررات، پسماند شهرهای واقع در شعاع 50 کیلومتری کلان شهرها باید تجمیع و دفع زباله ها به صورت متمرکز انجام گردد و از این لحاظ هم دفع زباله های سهند در این محل غیر مجاز بوده است و باید پسماندهای سهند به سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز تحویل گردد.

وی با بیان این که اداره کل حفاظت محیط زیست استان تاکنون دو بار اخطاریه کتبی به شهرداری سهند صادر نموده است، اضافه نمود: متأسفانه همچنان عدم توجه شهرداری سهند در دفع زباله در محل غیر مجاز ادامه دارد و این اداره کل به سبب اهمیت و فوریت موضوع، انجام اقدامات قانونی در خصوص پرونده تخلف شهرداری سهند را آغاز نموده و این پرونده جهت اقدامات قانونی به واحد حقوقی اداره کل ارجاع گردیده است و در حال پیگیری از مرجع محترم قضایی است.

معاون پایش و نظارت حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی اضافه نمود: بر اساس آنالیز کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست حدود 5000 تن زباله در زباله گاه غیر مجاز شهر جدید سهند دفن گردیده که شهرداری سهند موظف است نسبت به انتقال این زباله ها اقدام کند.

عباس نژاد یادآور شد: بنا بر وظایف ذاتی سازمان حفاظت محیط زیست و نظر به بی توجهی های اجرا شده به اخطاریه های پیشین، بر اساس ماده 9 قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست و ماده 688 قانون مجازات اسلامی، پرونده تخلف شهرداری سهند به دستگاه قضایی استان ارجاع گردیده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "زباله گاه شهر جدید سهند غیر استاندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زباله گاه شهر جدید سهند غیر استاندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید