مبارزه با مظاهر فساد و منفعت طلبی ویژگی شاخص امیرکبیر بود

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، علی اکبر کریمی عصر پنجشنبه در آیین بزرگداشت یکصد و شصت و هفتمین سالروز شهادت میرزا تقی خان امیرکبیر در اراک گفت: امیرکبیر چه در دوران کوتاه صدارت خود و چه در سال های عمر خود خدمات ارزشمند بسیاری به کشور ارائه داد که بسیاری از این اقدامات در تاریخ ماندگار شده است.

مبارزه با مظاهر فساد و منفعت طلبی ویژگی شاخص امیرکبیر بود

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس اضافه نمود: در حق این شخصیت بزرگ جفا شده و آنطور که باید تفکرات و شخصیت وی الگوسازی نشده و حتی منزل تاریخی وی در هزاوه سال ها است که در انتظار تبدیل به محلی برای مراجعه گردشگران علاقمندان امیرکبیر است.

کریمی بیان نمود: مهمترین اقدام امیرکبیر در دوران خود، ایجاد یک قدرت دفاعی و رویکرد مقتدرانه برای کشور بود و خوشبختانه امروز نیز در دوران انقلاب، توجه به ارتقای قدرت دفاعی کشور مدنظر واقع شده است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس خاطرنشان ساخت: همچنین امیرکبیر توسعه علم را با جدیت دنبال می کرد و در همین راستا دارالفنون را تاسیس کرد، اگرچه عمر وی به بهره برداری از دارالفنون کفاف نداد، اما سنگ بنای این امر مهم را در کشور گذاشت.

وی توضیح داد: مبارزه با مظاهر مختلف فساد از دیگر شاخصه های مهم امیرکبیر بود و در مبارزه با خرافات و فرق مذهبی ساخته دست بیگانگان اقدامات موثری انجام داد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس ادامه داد: همچنین اقدامات و پیگیری های وی در بحث سلامت و بهداشت موجب ریشه کن شدن بیماری آبله شد و در حمایت از فراوری کشور نیز تصمیمات اثربخشی گرفت که امروز نیز این مهم احتیاج و ضرورت کشور است.

کریمی مطرح نمود: با وجود تمام این کوشش ها، وی مورد کینه دشمنان و کسانی نهاده شد که منافعشان به خطر افتاده بود و در نهایت شهادت این شخصیت بزرگ را رقم زدند. امروز نیز ما از این شخصیت بزرگ غافل هستیم و شاید بسیاری از ما نمی دانیم که مزار امیرکبیر در حرم مطهر اباعبدالله الحسین (ع) واقع شده است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس ادامه داد: باید کوشش کنیم تا در شرایط امروز کشور آنها که رویکردی همچون امیرکبیر به امور دارند بتوانند نقش موثر ایفا نمایند، چرا که در این صورت پیشرفت و توسعه کشور را شاهد خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری مهر

به "مبارزه با مظاهر فساد و منفعت طلبی ویژگی شاخص امیرکبیر بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مبارزه با مظاهر فساد و منفعت طلبی ویژگی شاخص امیرکبیر بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید