ابداع روشی نوین برای بهبود اعصاب آسیب دیده

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها به نقل از نیواطلس، اعصاب پس از جراحت برای رشد کامل با چالش روبر می شوند و بعضی بیماران نیز به همین علت با کاهش قابلیت های حرکتی و حسی دست و پنجه نرم می نمایند.

ابداع روشی نوین برای بهبود اعصاب آسیب دیده

اعصاب محیطی پس از آسیب، تا حدودی ظرفیت بازسازی دارند اما در بیشتر موارد احتیاجمند یاری هستند. در آسیب های بزرگ به اعصاب، می توان با یاری جراحی اعصاب بخش های دیگر بدن بیمار را جایگزین قسمت های آسیب دیده کرد. اما واضح است که چنین روشی، جراحتی در نقطه ای دیگر از بدن به وجود می آورد. به همین علت بیشتر اوقات از ایمپلنت هایی به نام مجرای راهنمایی عصبی (NGCs) استفاده می گردد که همانطور که از نام آن پیداست، به راهنمایی اعصاب برای بازسازی در مسیرهای خاص یاری می نماید.

محققان رویال کالج جراحان در ایرلند طی پژوهشی نو روشی نوین برای بهبود NGC ها ابداع کردند. آنها مجراهای راهنمایی عصبی را با ترکیبی از پروتئین های خارج از ماتریکس سلولی(ECM) پر کردند. ECM یک ساختار قالبی است که پشتیبانی و مواد مغذی برای سلول های بدن فراهم می نماید. ایده اصلی این روش تقلید از فرایندهای معمول ترمیم اعصاب در بدن است تا احتیاج به داروها یا سلول های بنیادی کاهش یابد.

محققان روش نوین را در آزمایشگاه و روی موش هایی با پارگی های اعصاب محیطیآزمایش کردند. طی هفته های بعد از درمان، نرخ بالاتری از التهاب پیش ترمیم، تراکم بالاتر آکسون های بازسازی کننده و افزایش شدید تراکم رگ های خونی که به بهبود بافت یاری می نماید، در موش ها دیده شد.

آلن هیبیتس و زوزانا کوچی محققان ارشد این پژوهش می گویند: ما در آزمایش هایمان متوجه شدیم 8 هفته پس از ایمپلنت مجراهای راهنمایی عصبی مذکور پیش آگهی بازسازی و ترمیم عصب نسبت به استاندارد طلای بالینی فعلی بهبود یافته است. مجرایی که ما توسعه دادیم از پیشرفت های واضحی در ترمیم اعصاب و تشکیل رگ های خونی پشتیبانی می نماید.

این تحقیق در ژورنال ماتریکس بیولوژی منتشر شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "ابداع روشی نوین برای بهبود اعصاب آسیب دیده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابداع روشی نوین برای بهبود اعصاب آسیب دیده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید