ایجاد کمیته تحول و ارتقاء علوم انسانی در دانشگاه تهران، دانشجویان کارشناسی آموزش حضوری ندارند

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، سرپرست دانشگاه تهران از ایجاد کمیته تحول و ارتقای علوم انسانی در دانشگاه تهران در آینده نزدیک اطلاع داد و گفت: بازنگری سرفصل های دروس رشته ها متناسب با نیازهای روز از اقدامات اساسی است که باید سامان دهیم.

ایجاد کمیته تحول و ارتقاء علوم انسانی در دانشگاه تهران، دانشجویان کارشناسی آموزش حضوری ندارند

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، دکتر سید محمد مقیمی در جلسه شورای دانشگاه تهران با اعلام این خبر گفت: جهاد علمی برای تحقق دانشگاه کارآفرین با رویکرد مسئولیت پذیری اجتماعی، شعار لفظی نیست و مبنای عملکردی مان است که هر کدام از این عناصر با راهبردهایی در برنامه چهارم دانشگاه تهران دیده خواهد شد. اعضای شورای دانشگاه می توانند تا طرح های اولیه و پیشنهادی خود برای برنامه چهارم را تدوین و ارائه نمایند.

وی از عقلانیت، معنویت و عملگرایی به عنوان سه عنصر و مؤلفه کلیدی مدیریت جهادی نام برد و شرح داد: وقتی از مدیریت جهادی صحبت می کنیم باید عقلانیت به عنوان مبنای مدیریت مان قرار گیرد و معنویت در تمامی ارکان، فعالیت ها و کارکردهای مدیریتی مان بروز و ظهور داشته باشد. بعلاوه عملگرایی و استفاده از فرصت ها مدنظر قرار گیرد.

مقیمی بر اداره دانشگاه با استفاده از ظرفیت همه ذی نفعان تاکید نمود و گفت: ضروری است یک نظام ارزیابی برای مدیریت دانشگاه تهران طراحی گردد که در این راستا به اداره کل برنامه ریزی و تحول سازمانی دانشگاه مأموریت داده شده تا الگوی ارزیابی نظام مدیریت دانشگاهی و دانشکده ای را متناسب با شرایط دانشگاه تهران طراحی کند و هر شش ماه یکبار نیز به ارزیابی مدیریت دانشکده ها بپردازد.

سرپرست دانشگاه تهران بیان کرد: دانشجویان مقطع کارشناسی در نیمسال جاری تحصیلی، در دروس نظری دارای آموزش حضوری نخواهند بود و درباره شرایط آموزش آنها برای نیمسال آینده نیز در فرصت به جای مانده تصمیم گیری و اطلاع رسانی می گردد.

دکتر مقیمی تاکید نمود: اعضای هیأت علمی ضروری است به صورت حضوری در دانشگاه به آموزش و پژوهش بپردازند، دفاع انتها نامه ها و رساله ها هم به صورت حضوری انجام گردد و دانشجویانی که دارای کلاس های آزمایشگاهی هستند بر اساس ضوابط پیش بینی شده عمل نمایند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، وی درباره شرایط آموزش عالی در پساکرونا نیز اظهار کرد: ضروری است تا مجموعه تجربه های اعضای هیأت علمی در دوران کرونا، اعم از کاستی ها و بعلاوه فرصت های ایجادشده یا پیش رو در زمینه آموزش مجازی مستند شوند. هر چند آموزش حضوری بالاخره باید فعال گردد ولی نقش آموزش مجازی و الکترونیکی نیز در پساکرونا توسعه پیدا خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ایجاد کمیته تحول و ارتقاء علوم انسانی در دانشگاه تهران، دانشجویان کارشناسی آموزش حضوری ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد کمیته تحول و ارتقاء علوم انسانی در دانشگاه تهران، دانشجویان کارشناسی آموزش حضوری ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید