برگزاری مراسم روز جهانی گردشگری در 5 استان منتخب

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از برگزاری مراسم بزرگداشت روز جهانی گردشگری در پنج استان منتخب اطلاع داد.

برگزاری مراسم روز جهانی گردشگری در 5 استان منتخب

ولی تیموری، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به برنامه ریزی به عمل آمده و استقبال ادارات کل استانی برای برگزاری مراسم روز دنیای گردشگری 1400، از موافقت شورای سیاستگذاری مراسم بزرگداشت روز دنیای گردشگری برای برگزاری مراسم در پنج استان منتخب اطلاع داد. وی در این رابطه اضافه نمود:

بنا بر این تصمیم، استان اردبیل در روز ششم مهر، استان های کردستان و کرمانشاه به صورت مشترک در منطقه اورامانات (هورامان) در هشتم مهر، استان کرمان در دهم مهر و استان فارس در یازدهم مهرماه سال جاری میزبان مهم ترین رویداد صنعت گردشگری کشور هستند.

تیموری رویکرد سال های اخیر وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را در راستای معرفی منطقه ها کمتر شناخته شده یا جلب توجه مقامات محلی و مردم برای اهمیت دادن به مقوله گردشگری به واسطه رویدادهای دنیای دانست و گفت:

به همین دلیل انتخاب استان های اردبیل، کرمانشاه و کردستان در چارچوب سیاست تعریف راستا تازه گردشگری در شمال غرب کشور بوده است که سال جاری با ثبت دنیای منطقه اورامانات/هوارامان در لیست یونسکو، برگزاری این رویداد ملی به طور حتم در توسعه و رونق گردشگری این منطقه تاثیر قابل توجهی خواهد داشت. استان های کرمان و فارس نیز در امتداد راستا سنتی و تاریخی گردشگری کشور واقع شده اند و جا دارد به موازات تعریف راستاهای تازه گردشگری همچنان در محل توجه بیش از پیش قرار گیرند.

معاون گردشگری انتخاب این پنج استان را در چهارچوب توجه به شعار سال جاری سازمان دنیای گردشگری، گردشگری ابزاری برای رشد فراگیر توصیف کرد و اذعان داشت:

در برگزاری مراسم از مدیران کل استانی خواسته شده است تا از ظرفیت همه بخش ها اعم از دولتی، عمومی و غیردولتی، شهرداری ها، تشکل های حرفه ای گردشگری و جوامع محلی میزبان بهره کامل ببرند.

از سال 1980، سازمان دنیای گردشگری که از زیرمجموعه های سازمان ملل متحد محسوب می گردد، روز دنیای گردشگری را در 27 سپتامبر گرامی می دارد. سال گذشته، شیوع ویروس کرونا در دنیا برگزاری مراسم این روز را تحت تاثیر قرار داد و بیشتر کشورها این گرامی داشت را به صورت مجازی برگزار کردند.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا

به "برگزاری مراسم روز جهانی گردشگری در 5 استان منتخب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری مراسم روز جهانی گردشگری در 5 استان منتخب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید