قیمت تبلیغات در تلویزیون چقدر است؟
به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، قیمت معینی برای آگهی های تبلیغاتی در شبکه های مختلف تلویزیون وجود ندارد و هیچ کدام از بخش های سازمان صداوسیما به شکل معین تا به امروز تعرفه رسمی منتشر نموده اند. اما یک شرکت تبلیغاتی مدعی است که تعرفه خام آگهی های بازگانی شبکه های تلویزیونی را در اختیار دارد.

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، براساس گزارش این شرکت تبلیغاتی، هزینه آگهی زیرنویس با پخش ویدیو، موشن گرافی و تصویر در پیغام های بازرگانی تفاوتی ندارد. بالاترین میانه تعرفه برای پخش هر ثانیه آگهی را هم شبکه سه با 172 میلیون و 592 هزار و 202 تومان دارد.
به زبان ساده تر، اگر یک شرکت فراوریی قصد تبلیغ محصول خود را به مدت 10 ثانیه در شبکه سه سیما داشته باشد، باید حدود یک میلیارد و 720 میلیون تومان تنها برای پخش هزینه کند. علاوه بر این باید یک هزینه هم برای فراوری این آگهی در نظر بگیرد. البته این شرکت تبلیغاتی گفته که تعرفه خام است و امکان تخفیف هم وجود دارد.
البته این موضوع را هم در نظر بگیرید که تعرفه پخش آگهی ها در ساعات بامداد و صبح در تمامی شبکه های تلویزیونی در کف قیمت خود واقع شده است و بیشترین قیمت نیز مربوط به برنامه های غروب و شب است. مثلا هزینه پخش تبلیغات در برنامه صبحگاهی شبکه سه، دو میلیون و 588 هزار و 500 تومان است. اما برای پخش تبلیغ تان در سریال های شبانه و برنامه های فوتبالی شبکه سه هزینه هر ثانیه به 338 تا 349 میلیون تومان می رسد.
در رده دوم میانه قیمت آگهی های تلویزیونی نیز شبکه خبر واقع شده است. میانگین هزینه هر ثانیه تبلیغ در شبکه خبر نیز حدود 151 میلیون و 706 هزار و 250 تومان است.
پس از آن هم شبکه نسیم با میانه هزینه 111 میلیون و 833 هزار و 750 تومان قرار گرفته است.
در رده سوم نیز شبکه یک واقع شده است که به شکل میانگین برای هر ثانیه پخش تبلیغ حدود 107 میلیون و 282 هزار و 132 تومان دریافت می نماید. در رده بعدی شبکه دیدن با میانه تعرفه 87 میلیون و 300 هزار تومانی واقع شده است.
تعرفه شبکه دو نیز به صورت میانه برای پخش هر ثانیه تبلیغ حدود 79 میلیون و 436 هزار و 308 تومان است.
منبع: فرارو