مدیران دستگاه های اجرایی در پی جذب سرمایه گذار باشند

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، استاندار فارس گفت: دستگاه هایی همانند سازمان صنعت، معدن و تجارت، گردشگری و جهاد کشاورزی باید در پی جذب سرمایه گذار بوده و منتظر نباشند که سرمایه گذار به سراغ آن ها بیاید.

مدیران دستگاه های اجرایی در پی جذب سرمایه گذار باشند

به گزارش از ، عنایت الله رحیمی استاندار فارس در جلسه کارگروه مالی، اشتغال و سرمایه گذاری استان، با اشاره به آمار های رسمی که نشان دهنده کاهش نرخ بیکاری در استان است، این موضوع را امری نوید بخش دانست و اسم کرد: بی تردید این آمار با آنچه در فکر عموم مردم وجود دارد همخوان نیست، اما این شاخص در کل جهان با چنین روشی سنجیده می گردد.

او اضافه کرد: نرخ بیکاری در استان فارس از سال 92 تا به امروز همیشه فرایندی رو به کاهش داشته است.

موضوع دیگری که دکتر رحیمی در این جلسه به آن پرداخت اندازه مشارکت مالی مردم بود. به اعتقاد استاندار فارس دلایل قابل قبول نبودن مشارکت مردمی در حوزه مالی و فاکتور های اثرگذار بر اندازه این مشارکت باید از سوی دستگاه ها و سازمان های متولی مورد آنالیز قرار گیرد و اگر احتیاج است برای برخی دستگاه ها تکالیف و پیشنهادات و راه چاره هایی جهت بهبود شرایط معین گردد.

او از مجموعه اقتصاد و دارایی و امور مالیاتی که اقدامات پر تلاشی برای کسب عایدی ها انجام داده اند تقدیر کرد و گفت: این عایدی ها در مقایسه با سایر نقاط کشور نرمال بوده و از طرفی شرایط بنگاه های مالی رعایت شده است.

رحیمی با تاکید بر اینکه تحقق این عایدی ها بر اساس الزمات قانونی بابت تامین هزینه های جاری و عمرانی کشور لازم است، اظهار کرد: در فرایند تحقق این عایدی ها در استان فارس، رعایت شرایط بنگاه های مالی در نظر گرفته شده است.

او محقق نشدن برخی ازاین عایدی ها را ناشی از عدم ثبت یا تغییر روش های ثبت دانست و بعلاوه درباره کاهش عایدی ها در حوزه گردشگری هم گفت: در این حوزه کاهش عایدی ها با توجه به کاهش گردشگران داخلی و خارجی در اثر شیوع کرونا چندان غیر طبیعی نیست که امیدواریم با اجرای طرح واکسیناسیون عمومی بهبود یابد.

استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود تاکید نمود: چند تکلیف برای کاهش نرخ بیکاری و افزایش مشارکت مالی باید در دستور کار قرار گیرد.

به اعتقاد رحیمی دستگاه هایی همانند سازمان صنعت، معدن و تجارت، گردشگری و جهاد کشاورزی باید در پی جذب سرمایه گذار بوده و منتظر نباشند که سرمایه گذار به سراغ آن ها بیاید؛ بنابراین باید جذب تعداد معینی از سرمایه گذاران به اسم هدف در دستور کار مدیران این دستگاه ها قرار گیرد.

استاندار فارس فرایند های زمان بر و پیچیده استعلام و بروکراسی اداری را عاملی بازدارنده در جذب سرمایه گذار دانست و بر لزوم کاهش زمان این فرایند ها در دستگاه های اجرایی تاکید نمود.

او در ادامه اسم کرد: تاخیر در زمان پاسخگویی به استعلام ها باید به منزله جواب مثبت تلقی گردد و دستگاه مربوطه هم مسئول همه جوانب این موضوع باشد.

رحیمی از مدیران دستگاه های اجرایی خواست در موضوع جذب سرمایه گذار به ایجاد و تکمیل زنجیره های فراوری توجه داشته باشند.

او، صنایع پایین دستی و بالا دستی آلومنیوم، فولاد و کربنات سدیم، صنایع معدنی و مواد غذایی را از جمله مواردی دانست که استان فارس پتانسیل ایجاد زنجیره های فراوری آن ها را دارد.

استاندار فارس که پیش از این فرماندارن شهرستان ها را مکلف به اجرای طرحی با اسم هر فرماندار، 200 فرصت شغلی نموده بود، با اشاره به موفقیت آمیز بودن این طرح از فرمانداران خواست با در نظر گرفتن بازه زمانی یک ساله پروژه هایی با ایجاد حداقل 100 فرصت شغلی را دنبال نمایند.

او بعلاوه گفت: سازمان صمت، گردشگری و جهاد کشاورزی هم باید مشاوره های لازم برای تحقق این طرح را به فرمانداران ارائه دهند.

رحیمی با بیان اینکه از 84 واحد فراوریی تملک شده تعطیل به وسیله بانک ها تا به امروز 39 واحد به چرخه فراوری بازگشته اند خواهان برنامه ریزی برای فعال سازی سایر واحد های در تملک مانده شد و تاکید نمود این اقدام مشروط به تعطیلی واحد های فراوریی است چرا که برای خارج شدن واحد های تملک شده فعال از تملک بانک فرایند قانونی متفاوتی وجوددارد.

استاندار فارس با تاکید بر اینکه ایجاد صنایع خرد و کوچک در اشتغال زایی تاثیر بسزایی دارد، گفت: ایجاد این صنایع با سرمایه کم امکان پذیر بوده و زود بازده است.

او بار دیگر خواهان پیگیری موضوع شرکت ها، پیمانکاری ها و سایر فعالیت هایی شد که محل کسب عایدی آن ها استان فارس بوده، اما دفاتر آن ها در تهران است و عایدی های ناشی از این فعالیت ها از استان خارج می گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "مدیران دستگاه های اجرایی در پی جذب سرمایه گذار باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیران دستگاه های اجرایی در پی جذب سرمایه گذار باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید