اختصاص 4.4 میلیارد تومان اعتبار به آب روستاهای هدف گردشگری همدان

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، حمیدرضا حاجی بابایی عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران، با تأکید بر لزوم توسعه گردشگری به ویژه با توجه به ظرفیت های موجود در بخش، گردشگری روستایی گفت: از برنامه های مهم توسعه همدان به ویژه در بخش گردشگری تمرکز بر حفظ بافت زیست محیطی و روستایی و استفاده از طبیعت بکر و کم نظیر همدان است که می تواند به عنوان یکی از مهم ترین قطب های گردشگری روستایی در کشور موردتوجه قرار گیرد.

اختصاص 4.4 میلیارد تومان اعتبار به آب روستاهای هدف گردشگری همدان

وی تأکید کرد: در این مقوله روستاهای بخش مرکزی همدان به صورت ویژه در مناطق گردشگری طراحی شده اند که در حوزه های مختلف، راه های مواصلاتی، بهسازی و ساماندهی روستایی، توجه به صنایع روستایی، دامداری و کشاورزی بر اساس الگوهای علمی کشت محور در برنامه ریزی های کلان موردتوجه بوده است.

وی، تأکید کرد: روستای گردشگری ورکانه در خصوص آب شرب مشکل حاد دارد که مجتمع آب رسانی این روستای گردشگری با اولویت پیگیری و مصوب شده است و مرحله مطالعه پروژه مذکور در دست اقدام است.

حاجی بابایی توضیح داد: ایجاد تأسیسات فاضلاب بخش دیگری است که در بهسازی روستایی بعد از کلنگ زنی در محور امامزاده محسن و برنامه های مطالعاتی روستاهای سد، اکباتان، ابرو وچیشین، در روستاهای سنگستان و ده پیاز نیز کلید خورده است.

وی گفت: تأسیسات فاضلاب دهستان سنگستان بااعتباری بالغ بر 2 میلیارد تومان و تأسیسات فاضلاب ده پیاز بااعتبار4/2میلیارد تومان مصوب و در ردیف پروژه های عمرانی قرارگرفته است.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی، اضافه نمود: تمرکز بر صنایع بومی و کسب کارهای جدید، توسعه اقامتگاه های بوم گردی و جاذبه های طبیعی این روستاها در توسعه گردشگری پایدار روستایی مؤثر است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "اختصاص 4.4 میلیارد تومان اعتبار به آب روستاهای هدف گردشگری همدان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص 4.4 میلیارد تومان اعتبار به آب روستاهای هدف گردشگری همدان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید