صراحت روحانی در سخنرانی سازمان ملل برای همه رضایت بخش بود

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، جواد منصوری سفیر اسبق ایران در چین در مصاحبه با خبرنگاران، در خصوص اظهارات شب گذشته رؤسای جمهور ایران و آمریکا در صحن مجمع عمومی سازمان ملل گفت: جمهوری اسلامی ایران بر اساس اصول و منطقی که در کلان سیاست خارجی خود دارد، همواره تعامل و حُسن روابط با کشورهای مختلف جهان را در دستور کار خود قرار داده و از ابتدای انقلاب تاکنون هم، تمام کوشش ایران بر این بوده که با کشورهایی که خواستار ارتباط و تعامل سازنده بودند، روابطی دو سویه داشته باشد.

صراحت روحانی در سخنرانی سازمان ملل برای همه رضایت بخش بود

وی ادامه داد: قدرت های بزرگ از جمله آمریکا نشان دادند که همواره به منظور سلطه و تحت فشار قرار دادن دولت های مستقل، از موضع بالا سعی در ارتباط برقرار کردن با آنها دارند که طبیعی است چنین امری از نظر ما نامناسب و غیرقابل پذیرش است.

این دیپلمات سابق کشورمان با اشاره به فرصت ارزشمند سخنرانی رؤسای جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل که سالی یکبار برگزار می گردد، اضافه نمود: مقامات عالیرتبه کشورهای دنیا هر سال یکبار در صحن مجمع عمومی سازمان ملل گرد هم می آیند و به بیان دیدگاه های خود در خصوص مهمترین مسائل دنیای می پردازند.

منصوری توضیح داد: ایران هم مانند سایر کشورها در این اجلاس همواره شرکت نموده و سال جاری هیئت ایرانی به ریاست رئیس جمهور کشورمان برای بیان دیدگاه ها و مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال مسائل مختلف منطقه ای و بین المللی، به نیویورک رفتند.

وی گفت: شب گذشته دنیا به پای صحبت رؤسای جمهور ایران و آمریکا نشست و همه دیدند که ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا نه تنها حرفی برای گفتن نداشت، بلکه در همان ابتدای سخنرانی، وی مورد تمسخر نهاده شد که این موضوع بی سابقه بود.

سفیر اسبق ایران در چین گفت: در مقابل، صحبت های آقای روحانی مورد اقبال دنیا نهاده شد چرا که در سخنرانی خود به مواضع منطقی و اصولی ایران پرداخت.

منصوری اضافه نمود: یکی از نکات مهم سخنرانی آقای روحانی، صراحت وی در برابر مواضع بسیار سخیف رئیس جمهور آمریکا و دیگر مقامات آن کشور نسبت به مردم ایران بود که فکر می کنم صراحت و قاطعیت وی، مورد رضایت مردم ما نهاده شد.

وی با اشاره به درخواست های مکرر آمریکا برای مذاکره با ایران که به نحوی ژست سیاسی هم برای آنها دارد، گفت: شب گذشته آقای روحانی آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای مذاکره با آنها در صورت تغییر رفتار آمریکا و در قالب حسن رفتار، برابری و احترام متقابل، اعلام نمود که موضع گیری معقول و مناسبی بود.

کارشناس مسائل بین الملل تأکید کرد: ایران همواره اعلام نمود که دخالت آمریکا در منطقه به هیچ عنوان قابل قبول نیست، در نطق آقای روحانی هم به این موضوع اشاره شد و بار دیگر از آمریکا خواستیم که اجازه دهد کشورهای منطقه، خود برای سرنوشت کشورشان تصمیم بگیرند و دست از سیاست های یکجانبه گرایانه و قلدرمآبانه خود نسبت به دیگر کشور ها بردارند.

منصوری در سرانجام اعلام کرد: همچنین، ما همواره دخالت در امور داخلی دیگر کشورها را محکوم کردیم و در مقابل هم اجازه نداده و نخواهیم داد که کسی در امور داخلی ما دخالت کند و این نیز پاسخ قاطع دیگری بود به دخالت های مکرر و بیجای آمریکایی ها که توسط مقامات کاخ سفید بارها مطرح گردیده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "صراحت روحانی در سخنرانی سازمان ملل برای همه رضایت بخش بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صراحت روحانی در سخنرانی سازمان ملل برای همه رضایت بخش بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید