هوش مصنوعی

هرآنچه اپل واچ دارد، این ساعت هوشمند داراست!

نویز اخیراً جدیدترین ساعت هوشمند خود را با نام Noise ColorFit Pulse 3 در هند عرضه نموده است. این ساعت هوشمند به گونه ای طراحی شده است که با طراحی زیبا و ویژگی های پیشرفته، تجربه کاربری برتر را ارائه دهد. این راه اندازی پس از عرضه موفقیت آمیز Noise ColorFit Ultra 3 صورت می...

28 اردیبهشت 1402

جیران؛ سریالی که می خواست ماندگار شود!

. اما با تمام این حواشی و واکنش های مخاطبان، آیا می توان جیران را یک اثر شکست خورده دانست؟ و اگر پاسخ بله است، چرا این اتفاق افتاده و عامل اصلی این ماجرا کیست؟

20 مرداد 1401

تجهیز بحرین به بالگردهای پیشرفته واپیر با هدف همکاری با آمریکا

منابع خبری از تجهیز ارتش بحرین به نوعی بالگرد رزمی پیشرفته آمریکایی با هدف همکاری با نیروهای ایالات متحده در منطقه و تامین امنیت این کشورخبر دادند.

9 آذر 1400

اپل iOS 14.8.1 را برای برطرف مسائل امنیتی آیفون های قدیمی تر منتشر کرد

اپل یک روز پس از انتشار آپدیت های iOS 15.1، iPadOS 15.1،WatchOS 8.1،tvOS 15.1 و macOS Monterey، به روزرسانی iOS 14.8.1 را برای گوشی هایی که از سیستم عامل iOS 15 استفاده نمی نمایند، منتشر نموده است. کاربران این گوشی ها می توانند با مراجعه به بخش Settings> General > Software Update این به روزرسانی iOS 14.8.1...

4 آذر 1400

بینی الکترونیکی سرطان را بو می کشد

محققان یک بینی الکترونیکی ایجاد کرده اند که ممکن است بتواند علائم سرطان را از نمونه های پلاسمای خون بو بکشد و تشخیص دهد.

7 تیر 1400

دیگر نگران کثیف شدن خودرو در روز های بارانی نباشید ، از کشف عامل چاقی تا حرکت زمین به سمت سیاهچاله راه شیری

برای مرور مهمترین اخبار فناوری طی یک هفته گذشته در حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و تکنولوژی های روز با ما همراه باشید.

11 دی 1399

انقلاب دیجیتال در مقیاس جهانی رخ داد

به گزارش خبرنگاران، از آنجا که تحول دیجیتالی به عنوان یک مرحله فراگیر و اصلی در سراسر جهان شناخته می شود، بررسی برخی از چالش ها و فرصت های اساسی که مشاغل فعال در این حوزه با آن روبرو هستند، در درجه اهمیت واقع شده است.

10 مهر 1399

آمبولانس های رباتیک معرفی شدند

این روز ها و در سایه شیوع کرونا، روش های مختلفی برای کنترل ویروس کرونا مورد استفاده قرار می گیرد که یکی از این روش ها استفاده از آمبولانس های رباتیک است. آمبولانس هایی که همه تجهیزات پزشکی را در خود جای داده اند و می توانند نقشی موثر در کنترل بیماری های...

4 مهر 1399

مکزیک قطب هوش مصنوعی جهان می شود؟!

مکزیک نخستین کشور امریکای لاتین است که به طور رسمی از استراتژی هوش مصنوعی ملی خود به صورت عمومی رونمایی کرد و از سال 2018 تا به امروز از هوش مصنوعی برای مقابله با فساد، ارتقای سلامت، تراکنش های مالی و کاهش جرم و جنایت استفاده می کند.

4 فروردین 1399

بهترین اختراعات سال 2019 از نگاه مجله تایم

مجله تایم هر سال بهترین اختراع ها که جهان را به جایی بهتر تبدیل می نماید، انتخاب می نماید.

7 بهمن 1398

عینک های هوشمند دوباره در مرکز توجه قرار گرفته اند

عینک های هوشمند از سال ها قبل در تبلیغات، فیلم ها و اخبار دیده می شوند. از گوگل گلس گرفته در سال 2012 تا عینک هوشمند اسپایدرمن در جدیدترین فیلم این مجموعه، به نظر می رسد همواره چنین گجتی به عنوان یک محصول هیجان انگیز در نظر گرفته می شود. با وجود این جذابیت...

21 آبان 1398

فیس بوک شنود مکالمات صوتی کاربران را رسما تایید کرد ، صحبت های خصوصی شنیده و نوشته می شوند!

فیس بوک که سابقه ای سیاه در نقض حریم خصوصی کاربران دارد، رسما تایید کرد که مکالمات صوتی کاربران را به صدها پیمانکار ارائه نموده است.

19 شهریور 1398

آیا دستیارهای صوتی هوشمند بر زندگی ما حکمرانی خواهند کرد؟

این روزها هوش مصنوعی در بخش های مختلف زندگی انسان ها حضور دارد. این حضور از دید بسیاری از افراد جذاب است و از دید بعضی دیگر خطرناک. به لطف دستیارهای صوتی هوشمند شما می توانید از هر گوشه خانه دستوراتی صادرکرده و پاسخ بگیرید. برای مثال یخچال، فریزر، چراغ...

8 خرداد 1398

آزمایش خودروهای خودران فورد در واشنگتن کلید می خورد

شرکت خودروسازی فورد اعلام نموده است که قصد دارد در سه ماه نخست سال آینده میلادی به آزمایش خودروهای خودران در سطح شهر واشنگتن بپردازد.

12 اسفند 1397