آشنایی با انواع مو و شامپوهای مناسب آن ها

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، آیا جنس موی خود را می شناسید؟ موهای شما چرب است؟خشک است یا معمولی است؟ آیا شامپوی مناسب برای جنس موهای خود را می شناسید؟ دانستن پاسخ این سؤالات از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا شامپو می تواند در کاهش و افزایش ویژگی هر نوع مو نقش مؤثری داشته باشد.

آشنایی با انواع مو و شامپوهای مناسب آن ها

موی شما از کدام نوع است؟

موهای چرب

اگر پس از حمام، در مدت زمان اندک، چربی به موهای شما بازگشت، تارهای آن به پوست سر یا به هم چسبید و حجم مو دوباره کاهش یافت، شما موهای چرب دارید. از دیگر نشانه های موهای چرب، نمایان شدن پوسته و شوره هنگام شانه زدن، روی ساقه های مو است. اگر این نشانه ها را در خودیافتید بدانید باید از شامپوهای مناسب موهای چرب بهره ببرید. اغلب شامپوهای مخصوص موهای چرب حاوی عصاره های گزنه، انجیر، چای سبز و دی پنتول است. این ترکیب با تنظیم چربی پوست سر به حجیم کردن موهای نازک، کاهش ریزش و برطرف شوره و پوسته های روی سر یاری می نماید.

مو های خشک

اگر موهای شما ظاهری زبر و شکننده دارد و باوجود استفاده از انواع کرم مو و ژل باز حالت وز و خشک دارد، موی شما در گروه موهای خشک قرار گرفته است. اگر خشکی بیش ازحد موها نادیده گرفته گردد پس از مدتی شاهد ریزش های مقطعی و موخوره خواهید بود. برای موهای خشک اغلب شامپوهایی مناسب است که درصد نرم کننده و رطوبت رسانی بالاتری نسبت به سایر شامپوها دارند. در شامپوهای مخصوص موهای خشک اغلب عصاره انار و گل همواره بهار به کاربرده می گردد. زیرا انار دارای ویتامینC بوده و با ترمیم ساقه های مو علاوه بر جلوگیری از ریزش مقطعی، به رشد مو یاری می نماید. گل همواره بهار نیز درترمیم مو و نرم و درخشان شدن موهای کدر و خشک نقش مؤثری ایفا می نماید.

موهای رنگ شده و آسیب دیده

هر نوع مویی با استفاده مداوم رنگ مو، دکلره، سشوار و … حالت خشک و شکننده به خود می گیرد و اگر درصددترمیم و احیای آن ها برنیاییم، به زودی شاهد ریزش، کدر شدن و خشکی بیش ازحد آن ها خواهیم بود. برای این موها استفاده از شامپوهای دارای نرم کننده و عوامل تثبیت کننده رنگ که دارای PH خنثی هستند، توصیه می گردد. بعلاوه استفاده از نرم کننده پس از شستشو در کاهش شکنندگی موها مؤثر است.

موهای معمولی

موهای معمولی جز برترین انواع موها به شمار می آیند. اگر موهای خوش حالت، درخشان و بدون پوسته، شوره و موخوره هستید، موهای شما در گروه موهای معمولی قرار گرفته است. اگرچه موهای معمولی نسبت به سایر انواع، به مراقبت ویژه کمتر احتیاج دارد اما نباید فراموش کنید، شستشوی مکرر، استفاده از رنگ و مواد شیمیایی و وسایل فیزیکی، می تواند سلامت و زیبایی موهای شمارا به خطر بیندازد. نباید فراموش کنید برای موهای معمولی حتماً از شامپوهای مخصوص موهای معمولی بهره ببرید، نه شامپوهای موهای چرب و نه خشک!

برای موهای فر از چه نوع شامپویی استفاده کنیم؟

برای موی فر که کمی متمایل به خشکی می باشد باید از شامپوهای مناسب موهای خشک بهره ببرید که دارای خاصیت مرطوب کنندگی و نرم کنندگی هستند. این را هم بدانید که احتیاج به شستن مکرر موها نیست. سعی کنید هرروز به موهایتان از ساقه مو تا پایان، روغن های طبیعی بزنید و با این شیوه به نرم و منعطف شدن تارهای مو یاری کنید. انواع مو بر اساس اندازه خشکی و چربی، احتیاج متغیری به مرطوب کننده ها دارند که البته کسانی که موهای چربی دارند باید درمان های ویژه ای برای کاهش چربی مو به کار ببرند.

منبع: اُکالا

به "آشنایی با انواع مو و شامپوهای مناسب آن ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با انواع مو و شامپوهای مناسب آن ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید