ادعای کردهای سوریه: 785 داعشی از اردوگاه عین عیسی فرار کردند

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، شبه نظامیان نیروهای دموکراتیک سوریه اعلام کردند که در حال تخلیه اردوگاه اسرای داعش در منطقه عین عیسی از بیم فرار آنها هستند.

ادعای کردهای سوریه: 785 داعشی از اردوگاه عین عیسی فرار کردند

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ اخبار و رویدادها، شبه نظامیان نیروهای دموکراتیک سوریه اعلام کردند که پس از حملات هوایی و توپخانه ای ارتش ترکیه به منطقه عین عیسی در شمال استان رقه، 785 تن از عناصر داعش از این اردوگاه فرار نموده اند.

به نوشته وبگاه روسیا الیوم، تشکیلات اداری نمودهای سوریه اعلام نموده است که پس از فرار این عناصر تروریست شروع به تخلیه اردوگاه اسرای داعشی نموده است و مدعی شد که حملات ارتش ترکیه و به تبعه آن فراری تعدادی از تروریست ها به احیای دوباره گروهک داعش یاری می نماید.

این تشکیلات در بیانیه ای از جامعه جهانی، سازمان های حقوق بشری،شورای امنیت، ائتلاف ضد داعش، اتحادیه اروپا و اتحادیه عرب خواست تا هرچه سریع تر مانع از بروز فاجعه شوند.

نهاد موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه نیز اطلاع داد که نزدیک به 100 تن از زنان و بچه ها تروریست های داعش توانسته اند از اردوگاه عین عیسی فرار نمایند. رامی عبدالرحمن مدیر این مرکز گفت که وضعیت داخلی اردوگاه متشنج است. در این اردوگاه 10000 تروریست داعشی به همراه خانواده هایشان زندانی هستند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نوشته است که عناصر کرد سوریه خود اقدام به آزادسازی زنان و بچه ها داعشی در اردوگاه نموده اند. بعضی منابع محلی نیز در شبکه های اجتماعی نوشته اند که فرار این تعداد داعشی عامدانه اجرا شده است.

پیش از ظهر امروز منابع خبری از حرکت ارتش و گروهک تروریستی ارتش آزاد به سمت منطقه عین عیسی اطلاع دادند.

رئیس جمهور ترکیه عصر چهارشنبه از شروع عملیات نظامی این کشور در شمال شرق سوریه با اسم رمز چشمه صلح اطلاع داد و به دنبال آن جنگنده های این کشور بعضی مواضع ی.پ.گ را که از سوی آنکارا تروریستی شناخته می گردد، هدف قرار داد. (جزئیات بیشتر)

م

منبع: خبرگزاری فارس

به "ادعای کردهای سوریه: 785 داعشی از اردوگاه عین عیسی فرار کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادعای کردهای سوریه: 785 داعشی از اردوگاه عین عیسی فرار کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید