خبرنگاران ترکیه خواستار ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز ادلب سوریه شد

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، تهران - خبرنگاران - ترکیه روز جمعه از جامعه جهانی خواست تا منطقه پرواز ممنوع بر فراز استان ادلب درشمال غرب سوریه ایجاد شود.

خبرنگاران ترکیه خواستار ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز ادلب سوریه شد

به گزارش خبرگزاری فرانسه ، ترکیه این درخواست را برای جلوگیری از پرواز و حملات جنگنده های روسیه و سوریه درخواست کرده است.

فخرالدین آلتون مدیر اطلاع رسانی ریاست جمهوری ترکیه ادعا کرد:جامعه بین المللی باید اقدامات لازم را برای محافظت از غیرنظامیان و ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز ادلب اتخاذ کند.

ترکیه مدعی شده که در اثر حمله هوائی دیروز(پنجشنبه) ارتش سوریه در منطقه ادلب بیش از 30 نظامی این کشور کشته شده اند.

خبرگزاری فرانسه نوشت که ارتش سوریه با حمایت هوایی روسیه ، از ماه دسامبر برای بازپس گیری ادلب ، آخرین سنگرتروریست هایی که این خبرگزاری مخالفان سوری می خواند، حمله های گسترده ای را شروع کرده است.

آلتون همچنین ادعا کرد: روسیه و ایران که از نظام سوریه پشتیبانی می کنند، در صورت عدم احترام به تعهدات خود برای کاهش خشونت و اقدامات جنگی در ادلب ، تمام اعتبار خود را از دست خواهند داد.

با درخواست ترکیه قرار است امروز ناتو برای بررسی اوضاع سوریه تشکیل جلسه دهد.

اظهارات آلتون پس از آن انجام می شود که پنجشنبه شب کاروان نیروهای نظامی ترکیه در منطقه جبل الزوایه واقع در حومه ادلب سوریه هدف حمله هوایی قرار گرفت و در جریان آن 34 سرباز ترک کشته شدند.

در واکنش به این اقدام، وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای خاطرنشان کرد که سربازهای کشته شده ترکیه در میان تروریست ها حضور داشتند و آنکارا درباره حضور نظامیانش در ادلب به مسکو اطلاع نداده بود.

بدنبال پیشروی های ارتش سوریه برای محاصره تروریست ها در آخرین پایگاه های خود در مناطق شمال غرب این کشور در استان های ادلب و حلب، تنش ها میان ترکیه و روسیه از یک سو و میان دولت آنکارا و دمشق از سوی دیگر شدت گرفته است.

در آخرین تحولات شمال غرب سوریه و حمله پنجشنبه شب به نیروهای ترکیه در ادلب و درخواست آنکارا٬ ناتو امروز نشست فوق العاده برگزار می کند.

سخنگوی دولت ترکیه پیشتر گفته بود که کشورش روز جمعه از اعضای ائتلاف ناتو خواسته است که تشکیل جلسه اضطراری دهند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران ترکیه خواستار ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز ادلب سوریه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ترکیه خواستار ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز ادلب سوریه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید