اعلام آمادگی انجمن ترقی اردو پاکستان برای همکاری ادبی با ایران

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، دبیر انجمن ترقی زبان اردو در کشور پاکستان از آمادگی این انجمن برای همکاری های ادبی و فرهنگی با ایران اطلاع داد.

اعلام آمادگی انجمن ترقی اردو پاکستان برای همکاری ادبی با ایران

به گزارش دفتر منطقه ای وبلاگ اخبار و رویدادها، خانم دکتر فاطمه حسن، شاعر مشهور و معاصر اردو زبان و همینطور دبیر انجمن ترقی زبان اردو در کشور پاکستان در نشستی صمیمانه، با ریاست سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی و جمعی از کارشناسان این سازمان دیدار کردند.

وی در این دیدار با بیان این که کتابخانه و مرکز اسناد آستان قدس رضوی مجموعه ای غنی از نسخ خطی و چاپ سنگی، اسناد تاریخی و منابع چاپی و دیجیتال است، توضیح داد: آمادگی کامل برای همکاری با مراکز ادبی و علمی ایران در زمینه نگهداری نسخه های خطی را داریم.

فاطمه حسن اضافه نمود: ما تاکنون با کشورهای اروپایی همچون نروژ و آلمان ارتباطاتی فرهنگی در راستای حفظ و نگهداری بهینه و تبادل منابع برقرار نموده ایم اما با توجه به این که ایران کشور دوست و همسایه است و با پاکستان اشتراکات فرهنگی بسیاری دارد و از سطح بالای دانش برخوردار است، درصدد ارتباط با این کشور برآمدیم.

در ادامه دبیر انجمن ترقی زبان اردو در کشور پاکستان اضافه نمود: در مجموعۀ ما 2500 نسخۀ خطی وجود دارد که حدود یک هزار نسخۀ آن به زبان فارسی است و ما مشتاق ترجمۀ دقیق این منابع به زبان اردو هستیم که در این راستا احتیاج به حمایت و یاری کتابخانۀ آستان قدس داریم.

دکتر فاطمه حسن با بیان این که تبادل نسخه های خطی از مهم ترین اقداماتی است که زمینه را برای گسترش دانش برای پژوهشگران فراهم می نماید، اضافه نمود: ما آمادگی داریم نسخه های خطی را که در اختیار داریم، در دسترس پژوهشگران ایرانی قرار دهیم و در مقابل از منابع غنی کشور ایران نیز بهره مند شویم.

در این هیئت پاکستانی که با حضور برج لال دوسانی رایزن فرهنگی و مطبوعاتی سفارت پاکستان و تنی چند همراه بود از پیشنهاد مسئولین کتابخانۀ آستان قدس مبنی بر ایجاد ایستگاه مطالعۀ دیجیتال در کشور پاکستان و همکاری ها در این زمینه استقبال شد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "اعلام آمادگی انجمن ترقی اردو پاکستان برای همکاری ادبی با ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام آمادگی انجمن ترقی اردو پاکستان برای همکاری ادبی با ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید