تصاویر دیده نشده از جاذبه های غول پیکر دنیا!

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، بزرگترین جاذبه های طبیعی بر روی زمین

تا به امروز در زندگی حس نموده اید که جهانی بسیار کوچکی دارید و از این حس خسته شده باشید؟ رفتن به بزرگترین جاذبه های طبیعی که در آن، به شما احساس کوچک بودن در مقابل آن همه عظمت دست بدهد می تواند در این مواقع برایتان مفید باشد و دید تازه ای نسبت به جهانی که در آن زندگی می کنید به شما بدهد. مجله خبرنگاران مکان های بزرگ و جاذبه های بزرگ جهان را به شما در این مطلب معرفی می نماید. با سفر به این منطقه ها متوجه می شوید که در چه جهانی بزرگ و بزرگی زندگی می کنید.

تصاویر دیده نشده از جاذبه های غول پیکر دنیا!

یونان: متئورا | Meteora

در میانه آسمان یا به زبان یونانی متئورا مکانی است که در هوا معلق است، به شما این فکر را تلقین می نماید که در دنیای سورئالی وارد شده اید. این منطقه طبیعی در تسالی یونان قرار گرفته و از جمله میراث دنیای یونسکو به شمار میرود. این جاذبه بزرگ از صخره ها و تپه های سنگی جدا از هم و مرتفع تشکیل شده، به طوری که تماشا زمین هموار پایین آن کاری بسیار رعب آور خواهد بود. در بالای این صخره بعلاوه بناهای تاریخی برای عبادت ساخته شده است که تماشا آن ها خالی از لطف نیست.

استرالیا: پارک ملی اولورو-کاتا تجوتا | Uluru-Kata Tjuta National Park

با قدم گذاشتن به مرکز قاره استرالیا، در اصل قدم به مکانی با قدمت میلیونی گذاشته اید. پارک ملی اولورو-کاتا تجوتا، یک صخره بزرگ یک تیکه از ماسه های قرمز رنگ است که در ناحیه شمال غربی این قاره قرار گرفته است. چیزی که این صخره ماسه را از همه بیشتر مجذوب نماینده تر می نماید، داستان ها و روایت های افسانه ای پیرامون آن است که در هر گوشه و کنار و سوراخ هایش می توانید آن را بیابید.

آمریکا: پارک ملی ردوود و پارک های ایالتی | Redwood National and State Parks

در پارک ملی آمریکا تعریف درخت با درخت های غول پیکر این محل دوباره معنایی تازه می گیرد. اگر درخت های این پارک را ببینید نمی دانید که باید آن ها را درخت صدا بزنید یا موجودات کشیده و غول پیکری که شبیه به درخت هستند. چهار پارک در آمریکا در پارک ملی ردوود و پارک های ایالتی این کشور حدود 45 درصد از درختان ساحلی ردوود را دارند. این درختان ارتفاعی بیشتر از 100 متر داشته که می توانید ارتفاع آن ها را بزرگ تر از یک زمین فوتبال در نظر بگیرید. قطر هر کدام از این درخت های چوب قرمز به 7 متر یا بیشتر نیز می رسید.

قطب جنوب: صحرای آنتارکتیکا | Antarctica

در قطب جنوب صحرایی وجود دارد که به آن صحرای آنتارکتیکا می گویند! بله. این جمله درست است و در قاره قطب جنوب صحرا وجود دارد. در واقع صحرا تنها به معنی مکانی که ماسه دارد نیست. این منطقه آخرین منطقه ای بر روی زمین است که به وسیله انسان ها کشف و استعمار شد و سپس در تاریخ به ثبت رسید. این منطقه سردترین، خشک ترین و بادی ترین قاره ای بر روی زمین بوده و بنابراین منطقه ای که هنوز به وسیله انسان ها دست نخورده به جای مانده است می تواند حس کوچکی به شما القا کند.

چین: مون هیل | Moon Hill

این شکل خاص صخره ای در جنوب یانگشو چین Yangshuo در ابتدا یک غار آهکی بود که به مرور زمان تبدیل به چنین قوس و منحنی زیبایی شد. به طوری که به خاطر شکلی و فرمی که دارد بسیار معروف شد. فرمی گرد مانند مانند ماه که نام آن را، مون هیل گذاشت. می توانید از این تپه، بالا بروید و در نوک و بالای آن، از نمایی بی نظیر و کم دیده شده از منطقه پیش روی یانگشو لذت ببرید. صخره نوردان نیز از این صخره بالا رفته و تجربه ای تازه را در یکی از بزرگترین جاذبه های طبیعی دنیا امتحان می نمایند.

ویتنام: غار هنگ سان دانگ | Hang Son Dong Cave

غار هنگ سان دانگ در ویتنام به علت زیبایی خیره نماینده و فضایی که دارد، عکس هایش به سرعت در شبکه های اجتماعی پخش شد و به مکانی مشهور تبدیل شد. این غاز بزرگترین غار در دنیا است، ارتفاعی بالای 200 متر دارد، عرض آن 150 متر و طولی به مقدار 5 کیلومتر دارد. در حقیقت این غاز خود یک محیط طبیعی کامل است چرا که در خودش، جنگل و رودخانه ای نیز دارد.

آلپ: اروپا | The Alps

بزرگترین و مرتفع ترین گروه کوهستان در تمام اروپاست. آلپ در میان 8 کشور به نام های اتریش، فرانسه، آلمان، ایتالیا، لیختن اشتاین، موناکو، اسلوونیا و سوئیس کشیده شده است. این رشته کوه شامل کوه های مونت بلانش و ماترهورن بوده که مکان های عالی برای اسکی کردن هستند. این کوهستان هر چند، نمای زیبایی دارد و جزو بزرگترین جاذبه های طبیعی دنیاست، با این حال پر از منطقه ها و صخره های خطرناک است.

آمریکا: ساحل ناپالی | Na Pali Coast

اگر پارک ساحلی ناپالی برای شما کمی آشنا به نظر می رسد، تنها به علت این است که صحنه های آن را در فیلم سینمایی ژوراسیک پارک دیده اید. ماهیت ناهموار و دراماتیک این قسمت از جزایر هاوایی، در جزیره کایوآی دقیقا جایی است که می توانید تصور کنید دایناسورها در آن دچار ناامیدی و انقراض شده اند. خوشبختانه شما در این مکان می توانید بی خیال از موجودات ترسناکی مانند تی رکس در مکانی بنشینید و از عظمت چشم انداز پیش رو لذت ببرید.

صحرای ساحارا | The Sahara Desert

صحرای ساحارا در قاره آفریقا عنوان سومین صحرای بزرگ دنیا و یکی از بزرگترین جاذبه های طبیعی را از آن خود نموده است. برای اینکه بزرگی درست این صحرا را بتوانید تصور کنید، می گوییم که ساحارا به مقدار کشور ایالات متحده وسعت دارد و بیشتر قسمت شمالی قاره آفریقا را پوشانده است. این صحرا در کشورهای مصر، مراکش، سودان و تونس قرار گرفته است. در این صحرا برای مایل ها شاهد تپه های بزرگ شنی و یا دره ها هستید و چیزی جز این نخواهید دید. این مکان با خصوصیت جادویی که دارد به علت وسعتش کمی رعب آور بوده و با بودن در آن، حس کوچکی در دنیا خواهید داشت.

فلات های نروژی | Norwegian Fjords

در کشور نروژ یکی از پر پیچ و خم ترین منطقه ها صخره ای و رودخانه ای که به ثبت یونسکو نیز رسیده است از بزرگترین جاذبه های طبیعی دنیا بوده و زیبایی و عظمت شگرف خود را به نمایش می گذارد. منطقه هایی به نام نایرویجورد، سوگنجورد و گرانجرجورد از مکان های معروف این منطقه با آب های آبی رنگ و صخره های جادویی هستند. برای تماشا این مکان طبیعی می توانید یا کوهپیمایی کنید، یا در رودخانه به کایاک سواری و قایق سواری بپردازید.

منبع: tourradar.com

منبع: الی گشت

به "تصاویر دیده نشده از جاذبه های غول پیکر دنیا!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر دیده نشده از جاذبه های غول پیکر دنیا!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید