انعقاد تفاهم نامه ای برای توسعه ارتباطات فرهنگی با جهام اسلام

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، با هدف توسعه ارتباطات فرهنگی تفاهم نامه همکاری مشترک وزارت میراث فرهنگی، جمهوری اسلامی ایران و شبکه دانشگاه های مجازی جهان اسلام منعقد شد.

انعقاد تفاهم نامه ای برای توسعه ارتباطات فرهنگی با جهام اسلام

در راستای توسعه ارتباطات فرهنگی و معرفی ظرفیت های غنی گردشگری جهان اسلام به ویژه جاذبه های تاریخی، طبیعی، فرهنگی و مذهبی، تفاهم نامه همکاری های بین المللی گردشگری و فرهنگی از طریق سعید اوحدی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و کریم نجفی برزگر دبیرکل شبکه دانشگاه های مجازی جهان اسلام به امضا رسید .

براساس این تفاهم نامه، بازاریابی و برندسازی علمی گردشگری به منظور تعمیق ارتباطات فرهنگی با جمعیت بیش از 1 . 6 میلیاردی مسلمانان جهان و توانمندسازی اقتصادی کشورهای اسلامی و ارائه خدمات و تسهیلات مناسب مبتنی بر رویکرد گردشگری خلاق، بنیان همکاری های بین المللی مشترک خواهد بود .

در این رویداد همچنین برگزاری نخستین نمایشگاه گردشگری جهان اسلام به منظور ایجاد شناخت کشورهای سازمان همکاری اسلامی از ظرفیت ها و امکانات گردشگری، ارائه آموزش های مجازی و ایجاد زیرساخت های فناورانه مرتبط با میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، مشارکت در راه اندازی نشریه الکترونیک گردشگری به زبان های بین المللی و برگزاری رویدادها و کمیته های کاری مورد توافق قرار گرفت .

شبکه دانشگاه های مجازی جهان اسلام یکی از شبکه های وابسته به کامستک کمیته دائمی همکاری های علمی و فناوری کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی است که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران میزبانی از آن را بر عهده دارد . این شبکه پایگاهی مهم و غنی برای تقویت و توسعه آموزش عالی همگانی در بستر مجازی فناوری اطلاعات به شمار می آید که با هدف تحقق عدالت در عرصه دانش و اندیشه و تعمیق و تثبیت آموخته ها و توانمندسازی آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و مهارتی دانشجویان، اساتید، دانشگاه ها و نخبگان جهان اسلام فعالیت می کند .

وبلاگ اخبار و رویدادها فرهنگی هنری میراث و گردشگری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "انعقاد تفاهم نامه ای برای توسعه ارتباطات فرهنگی با جهام اسلام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انعقاد تفاهم نامه ای برای توسعه ارتباطات فرهنگی با جهام اسلام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید