اگر این غذاهای اصفهانی را امتحان نکنید از دستتان رفته

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، خیلی از افراد قبل از اینکه پا به اصفهان بگذارند خودشان را برای بریانی های خوشمزه و معروف اصفهان آماده می نمایند.

اگر این غذاهای اصفهانی را امتحان نکنید از دستتان رفته

اصفهان از مجذوب نماینده ترین شهرهای ایران است، شهری که به نصف جهان معروف است و در آن جاذبه های بی نظیری مثل مساجد، پل ها و باغ های تاریخی انتظارتان را می کشد، جاذبه هایی که هر سال گردشگران زیادی را به این شهر می کشاند. اما اصفهان فقط به جاذبه هایش معروف نیست. با مجله گردشگری دلتا همراه باشید تا غذاهای سنتی اصفهان را بیشتر بشناسید.

غذاهای سنتی اصفهان

این شهر غذاهای سنتی و خوش عطر و طعمی دارد که می توانند لذت سفرتان را دو چندان نمایند.

بریانی

بریانی از غذاهای سنتی اصفهان است و کمتر کسی پیدا می گردد که تا اصفهان برود و طعم بی نظیر آن را امتحان نکند. محبوبیت این غذا تا حدی است که نه فقط اصفهانی ها بلکه دیگر مردم ایران هم این غذا را می شناسند.

کباب مشتی (کباب زردک)

یک غذای سنتی دیگر با طعم ملس که البته معمولا با نان خورده می گردد. آشپزان اصفهانی این غذا را با گوشت چرخ نموده، آرد نخودچی، شیره، زردک یا هویج، ادویه های خوش عطر، پیاز و سرکه درست می نمایند.

یخمه ترش

یکی از غذاهای سنتی اصفهان است که هر چند این روزها کمتر درست می گردد ولی نباید از طعم بی نظیرش به این راحتی ها گذشت! وجود میوه هایی مثل زردالو، آلو و به در این غذا آن را مقوی و در عین حال خوشمزه نموده است.

حلیم بادمجان

یک غذای دوست داشتنی که جزء غذاهای سنتی اصفهان است و البته به روش های مختلفی درست می گردد. خوردن این غذا مخصوصا در فصل زمستان و به همراه نان تازه خیلی می چسبد. اگر به جاذبه های ایران علاقه دارید، بنایی در ایران که با زلزله 8 ریشتری هم خراب نمی گردد! را هم بخوانید.

کله جوش

اگر در اصفهان در پی غذایی می شد که پر از پروتئین و کلسیم باشد به سراغ کله جوش بروید. هر چند این غذا در استان های دیگر هم تهیه می گردد ولی در فهرست غذاهای سنتی اصفهان هم قرار می گیرد.

کوکو قندی

این غذای سنتی امروز کمتر از گذشته درست می گردد اما قدیم ها عطرش بیشتر در خانه ها می پیچید. همان طور که از نام این کوکو معلوم است با یک غذای شیرین طرف هستید و اگر از طعم شیرینی در غذا خوشتان بیاید حتما هوادار آن می شوید.

آش سماق

در فهرست غذاهای سنتی اصفهان حتما نامی از چند آش و حلیم متنوع را هم می بینید، غذاهای مقوی و پرانرژی که البته طعم خوشمزه ای هم دارند. همین که فصل زمستان می گردد این آش تبدیل به یکی از محبوب ترین غذاهای اصفهان می گردد و جای ثابتی در سفره مردمان این شهر پیدا می نماید.

قیمه ریزه

امکان ندارد حرف از برترین غذاهای اصفهان باشد و نامی از قیمه ریزه آورده نگردد! قیمه ریزه از غذاهای سنتی اصفهان است که معمولا برای ناهار درست می گردد.

شله بریان با زیره

وجود زیره سیاه به این غذا عطری فوق العاده می دهد و شما را مصمم می نماید که یک بار هم که شده شله بریان با زیره را میل کنید. تهیه این غذا احتیاج به مواد اولیه چندانی ندارد و به راحتی درست می گردد.

پیشنهاد مطالعه: برای تماشا مطالب ببیشتر از ایرانگردی بنایی در ایران که آن را به 35 زبان جهان می شناسند را بخوانید.منبع: پیام دلتا

به "اگر این غذاهای اصفهانی را امتحان نکنید از دستتان رفته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر این غذاهای اصفهانی را امتحان نکنید از دستتان رفته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید