2 غذای خوشمزه و سریع با گوشت برای ناهار

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، در فرهنگ غذایی ما ایرانیان همواره گوشت نقشی اساسی را ایفا می نماید. انواع کباب کوبیده و برگ گواهی بر این موضوع است که در فهرست غذا های سنتی ایران قرار گرفته و معمولاً تمامی جهانگرد هایی که از کشور ما بازدید می نمایند، یکی از خاطرات بعد از سفر شان، طعم کباب ایرانی بوده است. ولی همواره تهیه غذا با گوشت هزینه و زمان بر نیست و می توانید غذا های بسیار سریع و خوشمزه در منزل با گوشت آماده کنید. در این مقاله دو غذا سریع با گوشت را معرفی می کنیم.

2 غذای خوشمزه و سریع با گوشت برای ناهار

طرز تهیه کباب تابه ای

برای تهیه کباب تابه ای سریع و خوشمزه مواد اولیه زیر احتیاج است:

  • 400 گرم گوشت چرخ نموده
  • یک عدد پیاز
  • به میزان لازم زردچوبه و فلفل
  • به میزان لازم روغن مایع

جهت تهیه کباب تابه ای باید ابتدا 400 گرم گوشت چرخ نموده را به همراه یک عدد پیاز و زردچوبه و فلفل درون یک ظرف بریزید و به خوبی ورز دهید. سپس مواد را برای یک ساعت در یخچال بگذارید تا به اصطلاح استراحت کند. مایه کباب را از یخچال بیرون بیاورید و از آن به میزان یک نارنگی بردارید سپس با دست آن را صاف نموده و درون یک ماهی تابه که داغ شده قرار دهید. بعد از این که هر دو طرف کباب شما سرخ شد، می توانید آن را بانان در وعده ناهار نوش جان کنید. در نظر داشته باشید اگر بخواهید کباب تابه ای را با سیب زمینی و گوشت چرخ نموده آماده کنید، باید از 200 گرم گوشت چرخ نموده و دو عدد سیب زمینی در فرآیند پخت استفاده نمایید.

خوراک گوشت چرخ نموده و سیب زمینی

اگر در پی تهیه غذا با گوشت چرخ نموده هستید، مطمئنا انواع خوراک برترین گزینه برای وعده ناهار خواهد بود. شما برای این که یک خوراک گوشت چرخ نموده و سیب زمینی خوشمزه و سریع آماده کنید احتیاج به مواد اولیه زیر خواهید داشت:

  • 400 گرم گوشت چرخ نموده
  • دو عدد سیب زمینی
  • یک عدد پیاز
  • یک عدد فلفل دلمه
  • دو عدد گوجه
  • یک قاشق غذاخوری رب
  • به میزان لازم فلفل و زردچوبه

طرز تهیه خوراک گوشت چرخ نموده

  1. ابتدا باید درون یک تابه پیاز را تفت دهید سپس گوشت چرخ نموده را به آن اضافه نمایید و مجدداً مواد را تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند.
  2. فلفل و زردچوبه را به گوشت خود بیفزایید و به مدت چند دقیقه مجددا مواد را تفت دهید.
  3. دقت داشته باشید بهتر است سیب زمینی ها قبل از پخت آب پز گردد و سپس به صورت نگینی خرد شده و درون ماهیتابه قرار بگیرد.
  4. گوجه ها را نیز رنده کنید و به ماهیتابه خود بیفزاید. در مرحله آخر نیز فلفل دلمه خرد شده را درون ماهیتابه بریزید.
  5. یک چهارم فنجان آب را نیز به همراه رب درون ماهیتابه ریخته و درب آن را بگذارید تا به مدت 20 تا 30 دقیقه غذای شما بپزد. این غذای خوشمزه را می توانید به صورت ساندویچی نیز نوش جان کنید.

تنوع غذایی بسیار زیاد در ایران باعث شده شما بتوانید انواع غذا را با گوشت برای وعده ناهار و شام آماده کنید. به شما پیشنهاد می کنیم برای آموزش غذا با گوشت چرخ نموده از بخش آموزش آشپزی مجله اسنپ اکسپرس بهره ببرید. زیرا می توانید مقالاتی در خصوص تمامی غذا های سنتی ایرانی و فرنگی را به همراه دستور پخت کامل و به صورت مرحله به مرحله مطالعه کنید. در انتها شما نیز اگر غذای ساده و سریع برای ناهار می شناسید که با گوشت چرخ نموده آماده می گردد، با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارند؟

منبع: فوت و فن

به "2 غذای خوشمزه و سریع با گوشت برای ناهار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2 غذای خوشمزه و سریع با گوشت برای ناهار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید