اینجا آخر دنیاست!

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، در کنار همه چیزهایی که در این 40، 50 روز از شیوع کرونا آسیب دیدند، فوتبال هم دید و کرکره رقابت ها در سرتاسر دنیا پائین کشیده شد.

اینجا آخر دنیاست!

سامان موحدی راد| طرفداران لیورپول همین 2 ماه پیش با اشاره به اختلاف امتیاز زیاد تیم شان با سایر تیم ها به طعنه می گفتند تنها معجزه می تواند مانع قهرمانی لیورپول شود. دیدیم که معجزه هم رخ داد! یک پدیده ناشناخته از حیوان به انسان و انسانی در ووهان چین به کل جهان رسید و حال بیش از یک ماه است که ترمز همه اجتماعات بشری را کشیده و گذران زندگی را در جهان متوقف کرده است. شاید تنها پدربزرگ ها و مادربزرگ هایی که جنگ های جهانی را دیده باشند، بتوانند شهادت بدهند که اپیدمی و همه گیری کرونا بدتر بود یا جنگ های جهانی. اما هرچه که بود ما انسان های معاصر که تجربه چند دهه زندگی در این کره خاکی را داریم، هیچ وقت چنین چیزی را به چشم ندیده بودیم. آنچه اینچنین روال عادی زندگی را از دور خارج کند و نظم نوین خودش را با دیکتاتورمآبی خاصی بر ما تحمیل کند.

در کنار همه چیزهایی که در این 40، 50 روز از شیوع این بیماری آسیب دیدند، فوتبال هم دید و کرکره رقابت ها در سرتاسر جهان پائین کشیده شد. شاید آخرین رقابت مهمی که بشر به چشم خودش در دوران قبل از شیوع کرونا دید بازی لیورپول و اتلتیکو مادرید باشد. فکرش را بکنید که اگر این مصیبت ادامه داشته و رقابت های فوتبال همچنان تعطیل باشد باشد آدم عصر جدید آخرین خاطره ای که از مستطیل سبز دارد شکست لیورپول در آنفیلد است. اما اگر از این فانتزی ها عبور کنیم، چه بر سر فوتبال قرار است بیاید؟

همین لیورپول نگون بخت را در نظر بگیرید. بعد از سال ها آنها صاحب تیمی شدند که به حق لایق عنوان بهترین تیم جهانست. حالا همین کشیده شدن ترمز رقابت ها چه بر سر آمادگی و یکدستی این تیم می آورد؟ همین طور است آینده حرفه ای بسیاری از بازیکنان. بسیاری از پا به سن گذاشته ها منتظر بودند در اواخر دوران بازی شان رکوردی به جا بگذارند و حالا این شرایط نامعلوم همه امیدها را از آنها گرفته است. یکی همین کریستیانو رونالدو که می خواست رکورد علی دایی را بشکند و خیلی به آن نزدیک شده بود. حالا معلوم نیست اصلاً یورویی در کار باشد و رقابت های ملی و محبت آمیز ای به راه باشد که او بتواند بازی کند یا نه.

خیلی ها کرونا را سرمنشأ پدید آمدن نظم نوینی در جهان می دانند. اگر چنین باشد، فوتبال هم از این نظم نوین مصون نیست. در این 50 روز جهانی بدون فوتبال را تجربه کردیم و حقیقتاً برای مان شبیه به آخر جهان بود. اما نگرانی بیشتر برای جهانی پس از کروناست. این نامعلوم بودن فضا موجب می شود کمی نگران آینده فوتبال باشیم.

منبع: ایران ورزشی

به "اینجا آخر دنیاست!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اینجا آخر دنیاست!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید