بهره برداری از نخستین بیمارستان الکترونیکی در مشهد

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: رئیس جمهور همزمان با چهارمین روز از هفته دولت، نخستین طرح هوشمندسازی بیمارستانی کشور در بیمارستان ولایت به صورت ویدئو کنفرانس رونمایی کرد.

بهره برداری از نخستین بیمارستان الکترونیکی در مشهد

شاپور بدیعی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به نخستین طرح هوشمند سازی بیمارستان ولایت گفت: تمام پرونده الکترونیک بیماران در این بیمارستان همانند اطلاعات هویتی، اوراق اصلی پرونده پزشکی و نسخه الکترونیک به صورت آنلاین در پرونده تحت وب بیماران ثبت می گردد.

او اضافه نمود: مدیریت تخت های بیمارستانی و خدمات مرکز پایش مراقبت های درمانی (MCMC) در این بیمارستان به صورت هوشمند بوده و در مورد داشبورد ها هم دسترسی ها به مسوولان و عوامل مربوطه فعال است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: از جمله مزایای این طرح دسترسی آسان به سوابق پزشکی و افزایش کیفیت داده های مراقبت سلامت، کاهش مصرف کاغذ برای تحقق دولت الکترونیک و حفظ محیط زیست، اجرای سریع تر و دقیق تر دستورات و اقدامات پزشکی و کاهش مقدار خطا ها در جهت ارتقای ایمنی بیمار، ایجاد زیر ساخت لازم به منظور استفاده از خدمات پزشکی از راه دور و تسهیل فرایند ثبت نسخ الکترونیک سرپایی و بستری است.

بدیعی بیان نمود: در تمامی دانشگاه های علوم پزشکی سامانه های متعددی فعال است و یک نمونه آن سامانه اطلاعاتی تحت وب است که در مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی ولایت مشهد فعال است و در تیم سپید بیمارستان ولایت مشهد فرم ها و اطلاعات به گونه ای تنظیم شده که کار ها نه تنها با سرعت و دقت بیشتر انجام می گردد بلکه فرصت خدمت رسانی بهتر و موثرتر پرستاران به بیماران فراهم شده است.

وبلاگ اخبار و رویدادها خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "بهره برداری از نخستین بیمارستان الکترونیکی در مشهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهره برداری از نخستین بیمارستان الکترونیکی در مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید