توجیه مضحک اشتباه داوری یوونتوس، سالرنیتانا

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، کمیته داوران ایتالیا درباره اشتباه مضحک داوران در بازی یوونتوس و سالرنیتانا توضیحاتی را عنوان کرد.

توجیه مضحک اشتباه داوری یوونتوس، سالرنیتانا

اشتباهات داوری گرچه این روز ها بیشتر مرتبط به لیگ فوتبال ما و سوژه خبرهای داغ و بیانیه نویسی تیم ها شده اما لیگ های اروپایی را نیز بی نصیب رها ننموده است.

ملاقات یوونتوس و سالرنیتانا که یکشنبه شب برگزار گردید یکی از خبرساز ترین اشتباهات فاحش داوری را در پی داشت.

شاگردان داویده نیکولا در سالرنیتانا ابتدا از حریف با دو گل پیش افتادند، اما یوونتوس به بازی برگشت و حتی گل پیروزی بخش را هم به ثمر رساند با این حال به علت اشتباه VAR در کشیدن خط آفساید، داور بازی این گل را مردود گفت. این اتفاق جنجالی برای سالرنیتانا یک امتیاز به ارمغان آورد.

در پی اتفاقات خاتمه بازی میلیک و کوادرادو از یوونتوس و فازیو از سالرنیتانا از زمین بازی اخراج شدند و آلگری سرمربی یووه هم به علت اعتراضاتش به داوری با کارت قرمز جریمه شد.

داویده نیکولا سرمربی سالرنیتانا در این خصوص گفته بود: کاملا از عملکردی که درون زمین به اجرا گذاشتیم رضایت داریم و خیلی حیف می شد اگر دست خالی از این بازی خارج می شدیم. VAR ثابت می نماید که این ورزش اعتبار دارد. وقتی که بازیکن در موقعیت آفساید سعی می نماید به توپ برسد، یعنی در جریان بازی مداخله نموده است. ما به اینجا آمدیم تا بازی خودمان را به نمایش بگذاریم، جنگنده باشیم و از بالا یوونتوس را پرس کنیم.

در تصاویری که شبکه تلویزیونی اسکای اسپورت ایتالیا منتشر نموده لحظه ای که آرکادیوش میلیک در وقت های تلف شده نیمه دوم با ضربه سر دروازه حریف را باز می نماید، کاندروا بازیکن سالرنیتانا در نزدیکی نقطه کرنر با خط عرضی زمین 2.9 متر فاصله دارد، این در حالی است که بونوچی که به زعم داور در آفساید قرار گرفته است، با خط عرضی زمین 3.42 متر فاصله دارد. این بدین معناست که گل یووه سالم بوده و بونوچی چیزی در حدود 50 سانتی متر از کاندروا عقب تر بوده است. با این حال، مسؤلان سازمان سری A به شبکه تلویزیونی DAZN گفته اند که خط معین شده برای معین موقعیت آفساید بونوچی، کاندروا را در نظر گرفته است.

بونوچی گفت: شرح داور (متئو مارسنارو) این بود که من درگیر بازی فعال بودم اما لوئیجی سپه (دروازه بان سالرنیتانا) هرگز متوجه این موضوع نمی شد، موقعیت من با مهار توپ احتمالی او تداخلی نداشت. این چیزی است که قانون می گوید.

کاپیتان یووه توضیح داد: صرف نظر از آن، در صحنه گل من در بازی فعال حضور نداشتم و مدافع سالرنیتانا حتی پیراهنم را کشید. حالا باید عملکردمان در نیمه اول این ملاقات را آنالیز کنیم،

میلیک هم با انتشار تصویری از صحنه مورد مجادله در صفحه اینستاگرامش، محل قرارگیری این بازیکن را به خوبی نشان داده است تا معین گردد که یاری داور ویدیویی علیرغم آنالیز طولانی، در مردود گفتن گل یوونتوس اشتباه نموده است.

او نوشت: دیگر حرفی باقی نمی ماند.

کادر فنی و بازیکنان یوونتوس از این که سه امتیاز این بازی را روی اشتباه داوری از دست داده اند بسیار عصبانی و ناراحت هستند.

در پی این جنجال، کمیته داوران ایتالیا در واکنش به اتفاقی که معین شد اشتباه داوری بوده بیانیه ای صادر نموده است که در شبکه مجازی توجیه مضحک نیز نامیده شد.

به گزارش جووانی کاپوآنو از رادیو 24، کمیته داوران ایتالیا در شرح اتفاقی که در ملاقات یوونتوس و سالرنیتانا افتاد و گل سالم یوونتوس به اشتباه مردود اعلام شد، گفته است:

تصویر بزرگ تری که پس از بازی پخش شد در دسترس داوران اتاق VAR نبود. بدنه فنی تمام ابزار های در دسترس داوران را مشاهده و آنالیز نموده است و هیچ اثری از این تصویر بزرگ پیدا ننموده است و از شرکتی که خدمات فناوری VAR را ارائه می دهد هم تأییدیه آن را دریافت نموده است.

وبلاگ اخبار و رویدادها ورزشی دنیای ورزش

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "توجیه مضحک اشتباه داوری یوونتوس، سالرنیتانا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توجیه مضحک اشتباه داوری یوونتوس، سالرنیتانا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید