جان کارمک، برنامه نویس افسانه ای دووم و ولفنشتاین، از شرکت متا کناره گیری کرد

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، جان کارمک (John Carmack) به تازگی از سمت خود به عنوان مشاور اجرایی بخش واقعیت مجازی کمپانی متا (Meta) استعفا داده است.

جان کارمک، برنامه نویس افسانه ای دووم و ولفنشتاین، از شرکت متا کناره گیری کرد

این برنامه نویس حرفه ای که بنیان گذار استودیوی اید سافتور (id Software) محسوب می گردد، به وسیله یک پیغام داخلی به کارکنان متا این موضوع را خبر داد. با این حال این خبر به بیرون درز کرد و کارمک در پروفایل فیس بوک خود در بیانیه ای گفت که این خاتمه یک دهه فعالیت او در حوزه واقعیت مجازی است و در این باره احساسات ضد و نقیضی دارد. او هدست متا کوئست 2 (Meta Quest 2) نیز را همان چیزی که در ابتدا می خواسته اعلام نمود اما از کارایی و بازدهی شرکت انتقاد کرد. او می گوید:

او در ادامه اضافه کرد که از سروکله زدن با این مسائل خسته شده و به جای آن روی استارتاپ نو خود یعنی Keen Technologies تمرکز نموده است که روی هوش عمومی مصنوعی یا AGI کار می نماید. با این حال، او کارمندان متا را تشویق کرد که به پیشبرد مسیر واقعیت مجازی ادامه دهند:

کارمک در سال 2013 به عنوان مدیر ارشد فناوری به Oculus پیوست. این کمپانی یک سال پس از این اتفاق به فیس بوک یا همان متای فعلی پیوست. در ابتدا او نقش خود در Oculus را با کارش در اید سافتور، استودیوی مشهوری که در سال 1991 تأسیس نموده بود، به نوعی متعادل کرد. با این حال پس از چند ماه، اید سافتور را ترک کرد تا کاملا روی کار خود در حوزه واقعیت مجازی تمرکز کند.

لازم به ذکر است که کارمک قبلا از استراتژی متا انتقاد نموده و حتی در خصوص هدف آن برای ایجاد یک متاورس، چندان موضع خوبی نگرفته بود.

منبع: gamesindustry.biz

منبع: دیجیکالا مگ

به "جان کارمک، برنامه نویس افسانه ای دووم و ولفنشتاین، از شرکت متا کناره گیری کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جان کارمک، برنامه نویس افسانه ای دووم و ولفنشتاین، از شرکت متا کناره گیری کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید