معرفی سه ایده برتر در سومین رویداد استارتاپی دانشگاه مازندران

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، خبرنگاران/مازندران آیین اختتامیه سومین دوره رویداد استارتاپی حوزه صنعت دانشگاه مازندران با همکاری شرکت شهرک های صنعتی مازندران برگزار گردید و سه ایده برتر در این رویداد معرفی و تجلیل شدند.

معرفی سه ایده برتر در سومین رویداد استارتاپی دانشگاه مازندران

اختتامیه سومین دوره رویداد استارتاپی در حال برگزار گردید که دوره اول و دوم این استارتاپ در سال 97 و 98 به میزبانی دانشگاه مازندران برگزار گردید ولی در سال 99 به علت شیوع کرونا و تعطیلی دانشگاه ها این رویداد ملی برگزار نشد.

حمایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از رویدادهای استارتاپی

سیدمحمدرضا حسینی، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در این مراسم از برگزاری رویدادهای استارتاپی در کشور استقبال کرد و گفت: این وزارتخانه تمام کوشش خود را برای حمایت از رویدادهایی که سبب ایجاد کسب و کار می گردد خواهد نمود.

معاون وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی اضافه کرد: یکی از راه های سلوک رفع نیاز مردم است و کار آفرینی، فراوری شغل و هر حرکت و اندیشه ای که مقدمه کار و کار افرینی باشد یک حرکت الهی است.

وی اعلام کرد: باید کسب و کار های استارتاپی به سمت و سویی حرکت نمایند که نیازهای جامعه را شناسایی و در راستای رفع کردن آن گام بردارند.

در مراسم اختتامیه با انتخاب داوران به ترتیب به سه تیم صنایع سبز با ایده پسماند صنایع معدنی، تیم نانو بگ با ایده کیسه یورستومی برای افراد سرطانی و تیم ای کور با ایده شکر رژیمی بر پایه سبس گندم به عنوان نفرات اول تا سوم به عنوان ایده برتر هدایایی به مبالغ چهل میلیون، شصت میلیون و هشتاد میلیون تومان اهدا شد و در نهایت ایده این سه تیم به بنیاد ملی نخبگان و مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه مازندران برای ساخت محصول اولیه و ثبت شرکت معرفی گردیدند.

شرکت 11 گروه دانشجویی در این رویداد

گروه صنایع سبز؛ سروش سریالی سرپرست گروه و دانشجوی ارشد مهندسی شیمی دانشگاه مازندران در ارائه این ایده گفت: ایده ما در مورد بهینه سازی فراوری پسماند صنایع لبنی است. ما یک گروه یازده نفره اعم از دانشجویان مهندسی شیمی، زیست شناسی، بیولوژی و گرایش های پلیمر و طراحی فرآیند هستیم. (این ایده به عنوان تیم اول در رویداد معرفی گردید.)

گروه نانو بگ؛ فاطمه علی محمدی سرپرست گروه و دانشجوی رشته فیزیک دانشگاه مازندران در ارائه این ایده گفت: طرح ما در مورد بیماران سرطانی و کسانی که دچاری بیماری سرطان مثانه هستند، این بیماری باعث می گردد که بیماران مجبور به تخلیه مثانه شوند. این افراد مدتی محدود به یک کیسه یورستومی نیاز پیدا می نمایند که که دارای درجات یک و دو است.

اما افرادی که نیازمند کیسه درجه سه هستند به بیماران استومی معروف هستند، تا آخر عمرشان به این کیسه ها نیازمند خواهند بود. کیسه های وارد شده از کشور کانادا دارای یکسری ایرادات است و متاسفانه در کشور خودمان به علت محدود بودن مواد اولیه فراوری داخلی نداریم.

ما برپایه نانو فناوری، توانستیم کیسه هایی را فراوری کنیم که حجمشان قابل افزایش است و عفونت ناشی از شکم بیمار را به صفر درصد می رساند و بعلاوه هزینه اش نسبت به هزینه کیسه های موجود بسیار کمتر است و طول عمر بیشتری دارد و دو هفته یک بار عوض می گردد. (این ایده به عنوان تیم دوم در رویداد معرفی گردید.)

گروه آی کور؛ محمد حسینی سرپرست گروه و دانشجوی رشته بیومکانیک ورزشی دانشگاه مازندران درباره این ایده گفت: ایده اصلی ما این است که بتوانیم از روی سبوس گندم 2 محصول مهم فراوری کنیم، نخست شکر رژیمی و دیگری یک مکمل غذایی و ورزشی است.

از آنجا که سبوس گندم دارای یک قند 5 کربنه بوده هدف اصلی ما این است که با استخراج این قند 5 کربنه و ایجاد فرآیندهای مختلفی بر روی آن بتوانیم آن را تبدیل به یک شکر رژیمی کنیم.

با توجه به اینکه تعداد بالایی از افراد در جامعه از بیماری دیابت رنج می برند با استفاده از این محصول، چنین افرادی می توانند از شکر رژیمی استفاده نمایند و در کنار لذتی که از این محصول می برند، از خواص موجود در این شکر هم استفاده نمایند. (این ایده به عنوان تیم سوم در رویداد معرفی گردید.)

گروه اکو باکتریوم؛ عارف مرادی سرپرست گروه و دانشجوی رشته بیوشیمی در مقطع ارشد در دانشگاه مازندران گفت: عناصر مضری در آب های شمال کشور وجود دارد که ممکن است در آینده های دور و یا حتی نزدیک باعث بیماری هایی نظیر سرطان در انسان ها گردد؛ سیستمی طراحی ما با استفاده از بعضی باکتری هایی که با محیط سازگاری دارند توانسته این عناصر را درون آب ها شناسایی و آن ها را از آب ها جدا کند که این باعث می گردد در آینده شاهد بیماری های کمتری هم در انسان ها و حتی در حیوانات باشیم، زیرا این آب ها از سفره های زیرزمینی گرفته شده و در نهایت وارد آب های آشامیدنی می گردد که امیدواریم بتوان در آینده آب سالمی را در زمینه های مختلف ارائه کنیم که کمترین آسیب را به انسان ها و دام ها برساند. (این ایده به عنوان تیم خلاق در رویداد معرفی گردید.)

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "معرفی سه ایده برتر در سومین رویداد استارتاپی دانشگاه مازندران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی سه ایده برتر در سومین رویداد استارتاپی دانشگاه مازندران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید