خانه مشروطه اصفهان

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی ایران یکی از جاذبه های بسیار زیبای اصفهان یعنی خانه مشروطه را به شما معرفی خواهیم کرد که یکی از خانه (موزه) های بسیار مجذوب کننده و دیدنی اصفهان محسوب می گردد و در میان گردشگران از محبوبیت خاصی برخوردار است. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید…

خانه مشروطه اصفهان

خانه مشروطه اصفهان یا همان خانه مشروطیت اصفهان که در محور دولت خانه صفوی در ضلع شرقی میدان امام (نقش دنیا) در محله قصر منشی واقع در خیابان نشاط کوچه چهاردهم (مقصود بیک) واقع است خانه ای است متعلق به عصر قاجار با معماری چشم نواز که متعلق به رهبر سیاسی اصفهان در عصر مشروطه یعنی حاج آقا نورالله نجفی اصفهانی بوده است. یک صد سال پیش در این مکان علما، آزادی خواستار، رجال سیاسی ـ فرهنگی و مردم اصفهان گردهم می آمدند تا درباره مشروطیت و حکومت غیرمستبدانه و امور مدنی خود مشورت و تفکر کنند. خانه مشروطیت در سال 1384 با شماره ثبت 13009 در آثار ملی ایران ثبت شد.

بازدید

این مکان همه روزه از ساعت 8 الی 14 و 16 الی20 به صورت رایگان پذیرای علاقه مندان تاریخ و فرهنگ ایران زمین است. مکان این خانه در محور دولت خانه صفوی در ضلع شرقی میدان نقش دنیا در محله قصر منشی واقع در چهارراه شکرشکن خیابان نشاط کوچه چهاردهم (مقصود بیک) است. جهت دوم دسترسی به این خانه به وسیله بازارچه حسن آباد بعد از مدرسه علمیه امام علی (ع) صدر خواجو کوچه شبنم است.

جهت برروی نقشه

منبع: تاپ تراول

به "خانه مشروطه اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه مشروطه اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید