راهنمای خرید تور اصفهان

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، تور اصفهان یک انتخاب عالی برای سفر به نصف دنیا است. با داشتن اطلاعات کافی پیش از رزرو تور، می توانید انتخاب بهتری داشته باشید و در هزینه و زمان خود صرفه جویی کنید.

راهنمای خرید تور اصفهان

اصفهان یکی از توریستی ترین شهرهای ایران است و از مشهورترین شهرهای ایران در میان گردشگران ایرانی و خارجی نیز به شمار می رود. تعدد و تنوع تماشای های این شهر نیز همانند معروفیت آن زیاد است؛ از این رو، رزرو یک تور مناسب برای بازدید از اصفهان نه تنها در هزینه های شما صرفه جویی می نماید، بلکه یاری می نماید تا با مدیریت زمان، بیشترین بهره را از سفر خود ببرید و با کمترین دغدغه به بازدید از تماشای های گوناگون این شهر بلندآوازه مشغول شوید.

در ادامه به شرح مختصر مواردی می پردازیم که بهتر است پیش از خرید تور اصفهان از آن ها آگاه باشید تا سفر بهتری را تجربه کنید.

نکاتی که پیش از خرید تور اصفهان باید بدانید:

  • بهترین زمان سفر به اصفهان
  • تور زمینی اصفهان یا تور هوایی
  • مدت زمان اقامت در تور اصفهان
  • تماشای های اصفهان
  • محل اقامت در تور اصفهان
  • خدمات رایج در تورهای اصفهان

بهترین زمان سفر با تور اصفهان چه موقع است؟

از لحاظ آب و هوا، شهر اصفهان تا حد زیادی متاثر از آب و هوای کویری است؛ هرچند که قرارگیری در نزدیکی رشته کوه زاگرس و عبور رودخانه زاینده رود از میان شهر، هوای آن را تا حد زیادی تعدیل می نماید. از این رو، فصل بهار و نیمه اول پاییز را می توان بهترین زمان سفر به اصفهان در نظر گرفت؛ خاصه فصل بهار و اردیبهشت ماه که به قولی، هوای اصفهان به بهشت می ماند!

تابستان و زمستان به ترتیب گرم ترین و سردترین اوقات سال در این شهر هستند که دمای هوا در این فصل ها برای گشت و گذار مطلوب نیست و از تعداد گردشگران به صورت چشمگیری کاسته می گردد؛ به همین دلیل، بسیاری از خدمات گردشگری نظیر اقامت نیز در اوقات کم مسافر با هزینه کمتر ارائه می شوند و اگر قصد خرید تور مقرون به صرفه اصفهان را دارید بهتر است در این زمان ها برای سفر برنامه ریزی کنید.

در نظر داشته باشید که در فصل های گرم و کم آب، جریان آب زاینده رود قطع می گردد و بخشی از منظره ها زیبا و معروف این شهر دستخوش تغییرات زیادی می گردد. ممکن است دیگر خبری از صدای آب در گذرگاه های پل خواجو و انعکاس سی و سه پل در آب زاینده ر ود نباشد!

تور اصفهان هوایی یا زمینی؟

شهر اصفهان در فلات مرکزی ایران قرار گرفته و سومین کلان شهر ایران است؛ از این رو، بیشتر شاهراه های ارتباطی کشور از این شهر عبور می نمایند و تور اصفهان با اتوبوس همیشه مورد توجه گردشگران و آژانس های مسافرتی بوده است. در سال های اخیر، راستا راه آهن میان تهران و اصفهان نیز به سازی و راه اندازی شد که امکان برگزاری تور اصفهان با قطار از مبدا تهران را فراهم نموده است. با در نظر گرفتن این موضوع، آژانس های مختلف انواع تور زمینی اصفهان را برگزار می نمایند. بعلاوه ساکنان مشهد نیز می توانند تورهای اصفهان با قطار از مشهد را خریداری نمایند.

بعلاوه پروازهای رفت و برگشت متعددی در طی روز بین اصفهان و سایر شهرهای ایران برقرار است. اگر فاصله محل سکونت شما با اصفهان از راستا جاده ای بیشتر از 7 یا 8 ساعت است و ساکن نوارهای جنوبی یا شمالی کشور هستید، بهتر است تور اصفهان با هواپیما را بخرید تا با صرفه جویی در زمان، بر مدت زمان اقامت خود در اصفهان افزوده و از خستگی راه کم کنید.

تقریبا تمام شرکت های هواپیمایی ایران در ساعات مختلف روز پروازهای رفت و برگشت به اصفهان را برقرار نموده اند که از این میان می توان به ایران ایر، ایران ایرتور، ماهان، کارون، آسمان، قشم ایر، آتا، زاگرس، معراج، وارش، کاسپین، تابان، کیش ایر، سپهران و ساها اشاره نمود. هنگام تماس با آژانس مسافرتی، متناسب با زمان سفر موردنظر خود می توانید هریک از این شرکت های هواپیمایی را برای تور اصفهان با هواپیما رزرو کنید.

اگر تمایل به خریداری تور مقرون به صرفه اصفهان دارید، بدیهی است که سفر زمینی به اصفهان می تواند تا حد زیادی در هزینه های سفر شما صرفه جویی کند.

بهترین مدت اقامت در اصفهان چقدر است؟

اصفهان مملو از آثار تاریخی و شاهکارهای معماری ایرانی از دوره های مختلف است؛ خصوصا اگر از علاقمندان به هنر، معماری یا تاریخ باشید محال است که یک بار سفر یه این شهر برای شما کافی باشد. به همین دلیل مدت اقامت در اصفهان متناسب با هدف شما از سفر و اندازه علاقه شما به انواع جاذبه های تاریخی متفاوت خواهد بود. حتی اگر علاقه زیادی به بازدید از آثار تاریخی ندارید، بهتر است گشتی در معروف ترین تماشای های اصفهان بزنید که معروفیت دنیای دارند. برای چنین سفری بهتر است 3 روز زمان در نظر بگیرید.

اگر به تاریخ و معماری علاقه مندید و تمایل دارید با دقت بیشتری به بازدید بپردازید یا گامی فراتر نهاده و تماشای های کمتر معروف اصفهان را نیز در برنامه خود بگنجانید، حداقل 4 یا 5 روز را به سفر خود اختصاص دهید.

اگر به طبیعت گردی علاقه مندید، در فصل پاییز و اوایل بهار، برخی از آژانس های مسافرتی اقدام به برگزاری تور کویرگردی اصفهان می نمایند که در این تورها علاوه بر تماشا برخی از جاذبه های معروف شهر، مدت زمانی هم به کویرگردی اختصاص داده می گردد. از معروف ترین آن ها می توان به تور کویر ورزنه و تور کویر مصر اشاره نمود. در صورت برنامه ریزی برای چنین سفری بهتر است بدانید که برای هر گشت کویر، حداقل یک روز مجزا زمان ضروری است تا هم از تورهای کویر اصفهان و حضور در طبیعت لذت کافی ببرید و هم برنامه شهرگردی شما با اختلال روبرو نگردد.

در سفر به اصفهان از کجا تماشا کنیم؟

اصفهان از مهم ترین شهرهای تاریخی ایران است که در دورهای مختلف تاریخی همیشه مورد توجه بوده و در دوره صفویه نیز یکی از مرکز های حکومتی بوده است. تماشای های اصفهان را می توان به سه دسته کلی تقسیم کرد.

  • مشهورترین تماشای ها که بازدید از آن ها به هر گردشگری پیشنهاد می گردد: مجموعه نقش دنیا (شامل میدان، مسجد امام، مسجد شیخ لطف الله، عمارت عالی قاپو و سردر بازار قیصریه)، بازار قیصریه، کاخ چهلستون، سی و سه پل، پل خواجو، منار جنبان، کلیسای وانک و محله جلفا، مسجد جامع اصفهان، خیابان چهارباغ عباسی.
  • تماشای هایی که بازدید از آن ها در صورت وجود زمان بیشتر، توصیه می گردد: کاخ هشت بهشت، کوه و تله کابین صفه، مجموعه تفریحی پارک ناژوان (باغ پرندگان، آکواریوم اصفهان و...)، مدرسه علوم دینی چهارباغ، حمام علی قلی آقا، پل مارنان، پل شهرستان، آتشگاه.
  • کویرهای اطراف شهر اصفهان: کویر ورزنه، کویر خارا، کویر مرنجاب، اکو کمپ کویری متین آباد، کویر ابو زیدآباد، زواره و...

خرید در اصفهان

اگر از علاقه مندان به خرید در سفر باشید حتما مدت زمانی را برای گشت و گذار در بازار مسگرها (پیرامون میدان نقش دنیا) و بعلاوه بازار بزرگ قیصریه (حد فاصل میدان نقش دنیا تا مسجد جامع اصفهان) اختصاص دهید تا علاوه بر خرید، از حال و هوای سنتی این بازارها نیز لذت ببرید. اگر به گشت و گذار در مراکز خرید مدرن و بزرگ علاقه دارید، به شما پیشنهاد می کنیم از مال بزرگ اصفهان سیتی سنتر بازدید کنید که مجتمعی تجاری، تفریحی و توریستی در جنوب شهر اصفهان، نزدیک کوه صفه است و از بزرگ ترین مراکز تجاری خاورمیانه به شمار می رود.

در تور اصفهان کجا اقامت کنم؟

تقریبا تمام تماشای های تاریخی شهر اصفهان، در مرکز شهر واقع شده اند؛ از این رو، هتل ها و اقامتگاه های اصفهان نیز در محدوده مرکزی شهر و بافت تاریخی قرار دارند. این موضوع، سهولت دسترسی در بازدیدها را برای گردشگران فراهم نموده است؛ با این حال هرچه به محدوده خیابان چهارباغ عباسی نزدیک تر باشید، دسترسی شما به جاذبه های معروف مانند سی و سه پل و میدان نقش دنیا آسان تر خواهد بود و با چند دقیقه پیاده روی در پیاده راه زیبای چهارباغ عباسی می توانید هم از فضای پر رونق شهر اصفهان لذت ببرید و هم از جاذبه ها تماشا کنید. در نظر داشته باشید که تماشای هایی نظیر منار جنبان، آتشگاه، مجموعه تفریحی پارک ناژوان و بعلاوه تفرجگاه صفه، خارج از محدوده مرکزی شهر قرار دارند.

در میان هتل های اصفهان، می توان هتل عباسی و هتل پارسیان کوثر را به عنوان بهترین ها برشمرد که از هتل های 5 ستاره اصفهان هستند. هتل عباسی با موقعیت مکانی عالی و به واسطه معماری زیبا و اصیل ایرانی، حتی برای آنان که قصد اقامت در این هتل را ندارند، به منزله یک تماشای به شمار می آید. هتل پارسیان کوثر نیز با قرارگیری در کنار سی و سه پل، علاوه بر کیفیت مطلوب اقامت، نمایی عالی از زاینده رود و خیابان چهارباغ را پیشکش میهمانان می نماید.

یکی دیگر از گزینه های اقامتی، هتل های سنتی اصفهان هستند که علاقه مندان خاص خود را دارند و شهر اصفهان میزبان تعداد زیادی اقامتگاه سنتی است. این هتل ها معمولا از بازسازی عمارت های قدیمی با هدف تغییر کاربری به اقامتگاه شکل می گیرند و اغلب از معماری سنتی منطقه ها مرکزی ایران، به شکل خانه های حیاط مرکزی پیروی می نمایند؛ اتاق ها و راهروها با پنجره های ارسی بزرگ در دور خانه و حیاط با حوض و باغچه در مرکز قرار گرفته است. هتل های سنتی اصفهان، از اقامتگاه های کوچک با 4 یا 5 اتاق تا هتل های بزرگ تر را در بر می گیرد.

خدمات رایج در تور اصفهان چیست؟

تورهای اصفهان شامل دو دسته تورهای انفرادی (اختصاصی) و تورهای گروهی می شوند.

درتور انفرادی اصفهان شما می توانید وسیله نقلیه را انتخاب کنید و آژانس مسافرتی طبق درخواست شما بلیط هواپیما، بلیط قطار یا بلیط اتوبوس را بر مبنای تاریخ و مدت اقامت مورد نظر شما رزرو می نماید و برای اقامت نیز شما قادر به انتخاب از میان گزینه هایی هستید که آژانس در مقابل شما می گذارد. این تورها به غیر از بلیط رفت و برگشت، اقامت و صبحانه، شامل خدمات دیگری نیستند و ترانسفر، گشت، سایر وعده های غذایی و هرآنچه در مقصد مورد احتیاج شما است، به عهده خودتان خواهد بود.

درتور گروهی اصفهان تاریخ سفر و هتل محل اقامت تعیین است؛ شما با عده ای هم سفر می شوید و یک راهنمای تور با گروه شما همراه می گردد. در این تورها، برنامه های گشت و اوقات آزاد از پیش برنامه ریزی شده است. وسیله نقلیه ای نیز متناسب با تعداد نفرات شرکت نماینده، در اختیار گروه قرار می گیرد. در این تورها ممکن است علاوه بر صبحانه (که همراه با اقامت رزرو می گردد)، وعده های غذایی دیگری نیز به عهده آژانس برگزار نماینده باشد. ورودیه برخی از تماشای هایی که در برنامه گشت قرار گرفته است هم ممکن است شامل هزینه تور باشد که در این صورت در هنگام ثبت نام، لیست خدمات تور در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

منبع: کجارو

به "راهنمای خرید تور اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید تور اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید