خبرنگاران فرایند شتابان افزایش شمار بیماران کرونایی در زنجان نگران کننده است

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، زنجان - خبرنگاران - رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: طی روزهای اخیر فرایند شتابان افزایش شمار بستری های مبتلا به کرونا و بیماران بدحال نیازمند مراقبت های ویژه در آی سی یو بیمارستان های استان موجب نگرانی دست اندرکاران بخش بهداشت و درمان زنجان شده است.

خبرنگاران فرایند شتابان افزایش شمار بیماران کرونایی در زنجان نگران کننده است

دکتر پرویز قزلباش روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ اخبار و رویدادها، اضافه نمود: افزایش بستری های کرونایی در بیمارستان های این استان از نیمه خرداد سال جاری شروع شده و در زمان حاضر به اوج خود رسیده است.

وی اضافه نمود: پیش از این مجموع بستری های کرونایی در یک بیمارستان زنجان به 230 نفر می رسید که اکنون این تعداد به بیش از 500 بیمار رسیده است.

قزلباش یادآورشد: افزایش شمار مبتلایان به کرونا در این استان به ویژه شهر زنجان نگران کننده است که بروز این مساله به دلیل بی توجهی به پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی از سوی صنوف مختلف و شهفرایندان است.

وی گفت: این شرایط نشان می دهد که طی 20 روز گذشته موج فزاینده بیماری کرونا در این استان شروع شده که شمار بستری ها را به مراتب افزایش داده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان با اشاره به اینکه ظرفیت تخت های بیمارستان های این استان اعم از دولتی و غیردولتی حدود 2 هزار تخت است، ادامه داد: بر این اساس در این مراکز باید به بیماران دیگری نظیر سرطانی ها، خونریزی گوارشی، اعمال جراحی و غیره نیز خدمات رسانی گردد که فرایند افزایشی شمار مبتلایان به کرونا سرویس دهی به دیگر بیماران را با جالش جدی روبرو می نماید.

وی اضافه نمود: در زمان حاضر ظرفیت اختصاص یافته به بستری بیماران کرونایی در بیمارستان ولی عصر(عج) این شهر تکمیل شده و بر این اساس برای خدمات رسانی بهتر بخش های دیگری نیز به این مرکز درمانی اضافه نموده شده است.

این مسؤول ادامه داد: طبق رایزنی انجام گرفته از ظرفیت بیمارستان های غیردولتی به ویژه بیمارستان خصوصی بهمن نیز برای پذیرش و بستری بیماران کرونایی بهره گیری شده که تا کنون همکاری های بسیار خوبی با دانشگاه علوم پزشکی این استان داشته اند.

قزلباش با اشاره به اینکه رعایت حداقل های پیشگیری از بیماری کرونا می تواند افراد را در برابر ابتلا به این نوع بیماری ایمن کند، اضافه نمود: توجه به این مهم علاوه بر احترام به سلامت فردی، سلامت دیگر افراد جامعه را نیز تامین می نماید، موضوعی که هم اکنون نسبت به گذشته مورد غفلت واقع شده است.

وی عمده ترین علل افزایش شمار مبتلایان به کرونا در این استان طی هفته گذشته را برگزاری مراسم های عزا و عروسی مطرح نمود و گفت: متاسفانه برگزاری چنین مراسم ها با تعداد زیادی افراد مدعو، به منازل و به ویژه باغات کشیده شده و همین امر بدون توجه به پروتکل های بهداشتی تعداد مبتلایان را با فرایند صعودی روبرو نموده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ادامه داد: آنالیز ها نشان می دهد که افراد مبتلا به این نوع بیماری بصورت دسته جمعی و یا خانوادگی در بیمارستان های این استان بستری شده اند و چه بسا دیگران را نیز آلوده نموده اند.

وی در مورد شرایط آرامستان ها و تدفین اموات نیز گفت: در این خصوص نظارت های جدی و عالی مبتنی بر پروتکل های تدوین شده انجام می گردد که حتی بخشی از دستورالعمل های اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توسط دست اندرکاران امر در استان نگارش و در سطح کشور نیز اجرایی شده است.

قزلباش اعلام نمود: واقعیت امر این است که حتی به کارگیری ناظران بیشتر و بازرسی ها، در صورت رعایت نکردن شهفرایندان نتیجه لازم را نخواهد داشت و در زمان حاضر جلوگیری از ابتلا به این بیماری و قطع زنجیره انتقال تنها با رعایت توصیه های بهداشتی امکان پذیر است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تا به امروز 225 هزار و 205 نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده اند. این بیماری تا به امروز جان 10 هزار و 670 نفر را در کشور گرفته است. همچنین تا به امروز 186 هزار و 180 نفر از مبتلایان به کرونا در ایران بهبود یافته اند.

پاندمی کرونا تا به امروز در دنیا 10 میلیون و 308 هزار و 280 نفر را بیمار نموده و جان 505 هزار و 616 نفر را در 230 کشور گرفته است و پنج میلیون و 591 هزار و 266 نفر از افراد مبتلا به کرونا در دنیا تا به امروز درمان شده اند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران فرایند شتابان افزایش شمار بیماران کرونایی در زنجان نگران کننده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فرایند شتابان افزایش شمار بیماران کرونایی در زنجان نگران کننده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید