دوربین شیائومی 12S اولترا در DxOMark بالاتر از آیفون 13 پرو مکس نهاده شد

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، چند ماه قبل شیائومی از گوشی پرچم دار 12S اولترا رونمایی کرد که فقط راهی بازار چین شده و قرار نیست به دست کاربران سایر کشورها برسد. کیفیت بالای دوربین این گوشی با ستایش گسترده از طرف کارشناسان روبرو شده و حالا سایت DxOMark که به طور تخصصی دوربین ها را آنالیز می نماید، بالاخره این گوشی را هم مورد آنالیز گسترده قرار داده است.

دوربین شیائومی 12S اولترا در DxOMark بالاتر از آیفون 13 پرو مکس نهاده شد

بعد از آنالیز های اجرا شده، دوربین شیائومی 12S اولترا پیروز شده با کسب امتیاز 138 در مقام پنجم قرار بگیرد. باید خاطرنشان کنیم پیش از این گوشی های آیفون 13 پرو و 13 پرو مکس با داشتن امتیاز 137 در چنین مقامی قرار داشتند ولی حالا به مقام ششم سقوط نموده اند.

در گزارش DxOMark از کیفیت عالی عکس ها در بیشتر شرایط تمجید شده و بعلاوه به انعطاف پذیری بالای دوربین هم اشاره شده که یکی از نقاط قوت این گوشی محسوب می گردد. این دوربین در محیط های کم نور هم می تواند گستره دینامیکی گسترده ای را ارائه دهد و در نتیجه کاربران با عکس های جذابی روبرو می شوند. در کنار کیفیت عالی دوربین اولترا واید، باید به کیفیت بسیار خوب دوربین زوم هم اشاره کنیم که برای فواصل دور فوق العاده ظاهر شده است. برای فیلمبرداری هم محدوده دینامیکی گسترده، رندر طبیعی بافت ها و نوردهی بسیار خوبی را به ارمغان می آورد.

با این حال، سایت DxOMark به یک دست نبودن عملکرد دوربین در بعضی شرایط هم اشاره نموده و گاهی اوقات حتی عکس هایی که پشت سر هم ثبت می شوند، کیفیت و جزئیات یکسانی ندارند. از دیگر ضعف های آن می توانیم به تفاوت پیش نمایش ارائه شده و عکس نهایی اشاره کنیم که برای گوشی های پرچم دار و گران قیمت یک ضعف محسوب می گردد. بعلاوه دوربین این گوشی در محیط های کم نور دارای کنتراست بالا تا حدی با مشکل روبرو می گردد.

برای یادآوری باید بگوییم که گوشی شیائومی 12S اولترا از دوربین اصلی 50.3 مگاپیکسلی بهره می برد که مبتنی بر سنسور غول پیکر 1 اینچی است. در کنار آن دوربین پریسکوپی 48 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 5 برابری و اولترا واید 48 مگاپیکسلی به چشم می خورد. در ماژول دوربین یک سنسور سه بعدی TOF هم تعبیه شده است.

منبع: gizmochina

منبع: دیجیکالا مگ

به "دوربین شیائومی 12S اولترا در DxOMark بالاتر از آیفون 13 پرو مکس نهاده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوربین شیائومی 12S اولترا در DxOMark بالاتر از آیفون 13 پرو مکس نهاده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید