رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری روز ملی مردم شناسی را تبریک گفت

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در پیامی روز ملی مردم شناسی مطابق با سالروز تولد ابوریحان بیرونی، را به تمام مردم شناسان ایران و کشورهای فارسی زبان و جهان اسلام به ویژه دو کشور افغانستان و تاجیکستان تبریک گفت.

رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری روز ملی مردم شناسی را تبریک گفت

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، در پیام بهروز عمرانی آمده است:

ابوریحان بیرونی پیشگام دانش مردم شناسی در جهان و یکی از قلل رفیع علم در سرزمین ایران و کشورهای فارسی زبان است. کوشش های سترگ و بی مانند او را نه تنها می توان میراث مشترک کشورهای فارسی زبان و جهان اسلام دانست، بلکه اندیشه های ناب و جهان گستر او، مرزها و قاره ها را درنوردیده و به بخشی از گنجینه دانش انسان ها تبدیل شده است.

سالروز تولد ابوریحان بیرونی به عنوان روز رسمی دانش مردم شناسی در تقویم کشور، ما را با میراث سترگ علم در ایران آشنا ساخته و باور و اعتماد به کوشش های ایرانیان را در درک میراث فرهنگی و تمدنی خود و سایر جوامع افزون می سازد.

توسعه پایدار بدون توجه به زمینه های فرهنگی و توانایی های سرزمینی کشور عزیزمان ایران ممکن نخواهد بود و در این راستا مردم شناسی به عنوان بومی ترین شاخه علوم انسانی می تواند نقشی بزرگ ایفا کند. پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در بستر پژوهش های مردم شناختی همواره کوشیده است تا به سهم خود بر

خودآگاهی فرهنگی ایرانیان به عنوان منبع اصلی تعریف هویت افزوده و جوابگوی نیازهای مبرم و حیاتی در شناخت مسائل و مصائب کشور در حوزه میراث فرهنگی و تمدنی آن باشد. امید است مردم شناسان ایران همراه با دانشوران و محققان سایر علوم میراثی با کوشش و کوشش خستگی ناپذیر خود در خدمت به مردم ایران پیروز و پیروز باشند.

منبع: میراث آریا

به "رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری روز ملی مردم شناسی را تبریک گفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری روز ملی مردم شناسی را تبریک گفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید