راهنمای سفر به پورت لوئیس، مرکز موریس

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، پورت لوئیس، مرکزی با جاذبه های مثال زدنی

پورت لوئیس مرکز جزیره زیبای موریس است که با سواحل جنوب شرقی آفریقا حدود 3 هزار و 218 کیلومتر فاصله داشته و دارای جاذبه های متعددی است. جزیره موریس به عنوان یک کشور مستقل شناخته شده و کلیه ساکنین آن را افراد مهاجر تشکیل می دهند. زبان رسمی این کشور، انگلیسی بوده و بعضی از مردم نیز با زبان های فرانسوی و زبان بومی منطقه صحبت می نمایند. برای ورود به جزیره و شهر پورت لویس می توانید به وسیله فرودگاه بین المللی (Sir Seewoosagur Ramgoolam Airport) در شمال غربی جزیره، وارد موریس شده و سپس با اجاره کردن تاکسی یا کرایه خودروی بدون راننده، به سمت پورت لوئیس حرکت کنید. این شهر با فرودگاه موریس حدود دو ساعت فاصله دارد. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

راهنمای سفر به پورت لوئیس، مرکز موریس

تماشای های پورت لوئیس

شهر پورت لوئیس در تاریخ جزیره موریس نقش مهمی ایفا نموده و همیشه حضور پر رنگی در منازعات بین فرانسوی ها و بریتانیائی ها با هدف تصرف جزیره در حد فاصل سال های 1735 تا 1935 ایفا نموده است. این شهر در این دوره زمانی از طرف هر دو کشور به عنوان کلید اقیانوس هند شناخته می شد. در پورت لوئیس تعداد زیادی آثار تاریخی و تماشای وجود دارد و بعلاوه این شهر محل مناسبی برای آشنا شدن با فرهنگ ، سنت ها و تاریخ موریس محسوب می گردد.

بعضی از مهمترین تماشای های شهر پورت لوئیس که در سفر خود به این شهر می توانید از آن ها بازدید کنید به این توضیح هستند:

  • (Aapravasi Ghat)، این منطقه یک سایت تاریخی مهم محسوب شده و منطقه ای است که نخستین گروه از کارگران هندی در قرن نوزدهم به جزیره موریس وارد شدند. این کارگران در پی وضع قوانین منع برده داری و در پی احتیاج به نیروی کار جهت اشتغال در مزارع وارد موریس شده و در این کشور ساکن شدند.
  • کرنر هاوس (Corner House) : این محل در حقیقت یک لوازم التحریر فروشی با معروفیتی بین المللی است که در آن انواع لوازم تحریر مانند اتوماتیک، مداد، کتاب و اشیا مختلف دیگر ارائه شده و دارای تزئینات و دکوربندی ویژه ای است. توصیه می کنیم در سفر به پورت لوئیس حتما سری به کرنر هاوس بزنید.
  • اسکله کودان (Caudan Waterfront) : یکی از زیباترین منطقه ها شهر با چشم اندازی زیبا رو به اقیانوس و نمای شگفت انگیز از شهر پورت لوئیس و معماری منحصر به فرد ابنیه آن.
  • محله چینی ها (China Town): در محله چینی های شهر پورت لوئیس شما می توانید انواع فروشگاه های چینی، رستوران ها و فروشگاه های مشابه چین را مشاهده نموده و از داروخانه های سنتی مبتنی بر طب سنتی چینی موجود در این محل بازدید کنید.
  • موزه تمبر (The Stamp Museum) : در این موزه شما می توانید علاوه بر بازدید از موزه تمبر که دارای بعضی از ارزشمند ترین و نایاب ترین تمبرهای دنیا مانند (blue penny) و (penny orange) که در سال 1847 میلادی منتشر شده اند ، فرصت تماشا موزه تاریخ طبیعی را نیز داشته باشید. در این موزه ها آثار مختلف تاریخی و طبیعی مجذوب کننده و جالب توجهی وجود دارد.
  • مسابقات اسب سواری (Champs de Mars) : اگر به تماشای مسابقات اسب سواری علاقه دارید، در بازدید خود از پورت لوئیس به این منطقه سری بزنید.
  • کلیسای جامع سنت لوئیس(The St Louis Cathedral) : این کلیسای تاریخی و بزرگ، دارای نمایی زیبا و منحصر به فرد با سه گنبد بلند مخروطی است.
  • مسجد جامع (The Jummah Mosque) : مسجد جامع شهر سنت لوئیس که نشان دهنده هنر و معماری صنعتگران جنوب هند است. این مسجد در مرکز شهر واقع شده و دارای محیطی آرام و دوست داشتنی است.
  • بازار پورت لوئیس (Port Louis Market) : این بازار که از آن با عنوان (Bazaar Port Louis) نیز یاد می گردد، بازاری محلی است که در آن انواع اجناس با قیمت مناسب ارائه شده و به طور خاص به علت فروشگاه های ارائه دهنده ادویه خود معروفیت دارد.
  • (Travellers Lane) : این مرکز فرهنگی در منطقه (Jardin des Compagnies) قرار گرفته و در آن آثار مربوط به دنیاگردان مشهور مانند مارکو پولو، دوارت باربوسا (Duarte Barbosa)؛ احمد بن مجید و اشعار و آثار ادبی مربوط به هنرمندانی مانند (semiologist Khal Torabully) و نقشه دنیا نمای الادریسی ارائه می گردد که تماشا آن خالی از لطف نیست.
  • تئاتر سنت لوئیس نیز دیگر جاذبه تماشای شهر است که می توانید به آن مراجعه نموده و به تماشای نمایش های زیبای آن بنشینید.

توصیه ویژه ما در این لیست بازدید از (Caudan Waterfront)، است که در بالا توضیح آن داده شد است. در این محل بعلاوه مراکز خرید متنوع، مراکزتفریحی و بازی ویژه بچه ها، رستوران های متعدد و کافه های زیبا وجود دارد.

خرید و بازار گردی

پورت لوئیس در سراسر جزیره موریس به عنوان برترین محل برای خرید محسوب شده و انواع لباس هایی با قیمت مناسب و مناسب که عمدتا از چین و هندوستان وارد شده اند، به همراه تولیدات داخلی این جزیره در مغازه های آن به فروش می رسند. قیمت ها در این شهر بسیار مناسب و مقرون به صرفه بوده و علاوه بر بازارها و فروشگاه های متعدد، شما می توانید از دستفروشان دوره گرد پر تعداد در این شهر نیز با قیمت مناسب خرید کنید.

بازار ماهی فروشان

اگر می خواهید نگاهی اجمالی به سبک زندگی مردم جزیره موریس داشته باشید، به بازار ماهی (Fish market) پورت لوئیس بروید. در این بازار انواع محصولات دریایی، غذاهای خوش آب و رنگ، میوه های تازه و عجیب و اجناس دیگر به فروش می رسد. در این بازار مردم منطقه ها مختلف جزیره برای خرید حضور دارند.

سبک غذایی

سبک غذائی جزیره موریس ترکیبی خوش طعم از غذاهای بین المللی است و در این جزیره انواع غذاهای خوش مزه از فرهنگ های غذائی مختلف هندی، فرانسوی، چینی، آفریقایی و … حضور دارند. در این سبک غذائی، غذاهای دریایی و انواع ماهی ، میگو و خرچنگ جایگاه ویژه ای داشته و برای مردم موریس مصرف محصولات دریایی یخ زده و منجمد، معنی ندارد. در این جزیره بعلاوه انواع میوه های استوایی و خوشمزه وجود دارد که علاوه بر مصرف آن ها می توانید به صورت آبمیوه و ترکیب های متنوع و لذیذ ؛ آن ها را تهیه و نوش جان کنید.

منبع: الی گشت

به "راهنمای سفر به پورت لوئیس، مرکز موریس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به پورت لوئیس، مرکز موریس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید