صدور مجوز سرمایه گذاری غیرصنعتی به ارزش 40 میلیون دلار در منطقه آزاد ماکو

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، خبرنگاران/آذربایجان غربی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو از صدور 18مجوز سرمایه گذاری غیرصنعتی طی سال گذشته در این منطقه اطلاع داد.

صدور مجوز سرمایه گذاری غیرصنعتی به ارزش 40 میلیون دلار در منطقه آزاد ماکو

محمدرضا عبدالرحیمی در گفت و گو با وبلاگ اخبار و رویدادها، در تشریح فرصت های جدید سرمایه گذاری در منطقه آزاد ماکو، بر اقدامات حوزه جذب سرمایه گذاری نیز اشاره نمود و گفت: صدور 18مجوز سرمایه گذاری غیرصنعتی با مجموع سرمایه گذاری 27000میلیارد ریال سرمایه گذاری داخلی و 40میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در طول سال 98 در منطقه آزاد ماکو صورت گرفت.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو ادامه داد: در طول سال گذشته، 15کمیسیون سرمایه گذاری برگزار و به 219درخواست سرمایه گذاری رسیدگی شد که از سرمایه گذاری های بزرگی که در منطقه رقم خورده است، می توان به سرمایه گذاری 40میلیون دلاری سرمایه گذاران چینی در زمینه استخراج رمز ارز، مرکز داده پردازی و سرورهای اینترنتی بین المللی با مشارکت سازمان منطقه آزاد ماکو، احداث گاوداری 10000راسی با سرمایه گذاری 1800میلیارد ریال در فاز اول و اشتغال 300نفر، احداث مجتمع سردخانه و کشتارگاه، واحد پرورش بز سانن، مجتمع تفریحی و زیپ لاین و غیره اشاره نمود.

وی با تاکید بر اینکه به استناد مجوزهای سرمایه گذاری غیر صنعتی صادر شده، پیش بینی می گردد، برای 1046نفر اشتغال مستقیم ایجاد گردد، ادامه داد: از اقدامات خوبی که طی سال گذشته در معاونت اقتصادی سازمان صورت گرفته، می توان به تشکیل کمیته پویش، احصاء و فرصت آفرینی اشاره نمود درحالیکه وظیفه این کمیته شناسایی پتانسیل های سرمایه گذاری منطقه، انجام مطالعات امکان سنجی، اولویت بندی طرح ها و در نهایت برگزاری فراخوان های جذب سرمایه گذاری است که طی سال گذشته، 50فرصت جدید سرمایه گذاری تعریف شد و برای انجام مطالعات به مشاور ذی صلاح واگذار شده است. همچنین اقدامات لازم برای برگزاری فراخوان برای 10فرصت سرمایه گذاری جدید انجام شد که از بین آنها، فراخوان جذب برای 4طرح، برگزار شد.

عبدالرحیمی بر بازنگری شیوه نامه های سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو اشاره و تاکید نمود: به منظور کاهش بروکراسی اداری و کوتاه نمودن فرآیند سرمایه گذاری و بهبود فضای کسب و کار، شیوه نامه های سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو در روزهای پایانی سال بازنگری شده و به تصویب هیات مدیره رسید.

وی در تشریح اقدامات بخش کشاورزی منطقه نیز گفت: از ابتدای سال 98 در بخش کشاورزی بیش از 70 درخواست سرمایه گذاری دریافت شده است که پس از آنالیز این درخواست ها، 221هکتار از اراضی ملی منطقه به سرمایه گذاران واجد شرایط واگذار شده است، که این میزان واگذاری باعث جذب 1450میلیارد ریال سرمایه سرمایه گذاری در زمینه های مختلف شده و برای بیش از 234نفر به صورت مستقیم اشتغال صورت گرفته است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو توضیح داد: مهم ترین سرمایه گذاری های صورت گرفته، واگذاری زمین برای احداث کشتارگاه صنعتی توسط شرکتی با سرمایه گذاری 130میلیارد ریال است.

عبدالرحیمی اضافه نمود: مهم ترین تفاهم نامه های این مدیریت، تفاهم نامه احیا و بهسازی قنوات با جهاد کشاورزی شوط با مساعدت اقتصادی 5 میلیارد ریال، تفاهم نامه احداث گلخانه هیدروپونیک در 100هکتار از اراضی ملی پلدشت با شرکت توسعه و عمران اراضی کشاورزی (بانک زمین) با سرمایه گذاری 3000میلیارد ریال و امضای تفاهم نامه های مختلف با اداراتی همچون منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، شیلات، دامپزشکی و سایر ادارات و مشاورین جهت انجام یاری های اقتصادی به اجرای طرح های تحقیقاتی و بهداشتی و عملیاتی و نظارت بر اجرای آنها است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "صدور مجوز سرمایه گذاری غیرصنعتی به ارزش 40 میلیون دلار در منطقه آزاد ماکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدور مجوز سرمایه گذاری غیرصنعتی به ارزش 40 میلیون دلار در منطقه آزاد ماکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید