مشکل نیروگاه علی آباد با تهاتر حل می گردد

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، علی اکبر نصیری در تبادل نظر با خبرنگاران اظهار کرد: سفر رئیس جمهور به گلستان برای برق استان چند رهاورد داشت که می توان به اختصاص بودجه برای بهینه سازی شبکه و دیگری رفع کردن مشکل نیروگاه علی آباد اشاره نمود.

مشکل نیروگاه علی آباد با تهاتر حل می گردد

نصیری ادامه داد: نیروگاه علی آباد حدود 800 الی 850 مگاوات در پیک سال (تابستان) فراوری دارد و اکنون هم بعضی از واحدهای آن اورهال (آماده) است.

وی اضافه کرد: اما موضوعی که اکنون مطرح است و استاندار هم آن را دنبال می نماید، بدهی نیروگاه به بانک و همچنین طلبی است که از صنعت برق دارد، اگر این امر تهاتر گردد نیروگاه می تواند وام گرفته و نیروگاه گازی خود را به سیکل بخار تبدیل کند.

نصیری با بیان این که این کار در سفر رئیس جمهور انجام و تفاهمنامه ها امضاء شد، گفت: امیدواریم که با انجام این تهاتر مراحل آغازین تبدیل گاز به بخار نیروگاه علی آبادکتول آغاز شده و در یک بازه زمانی دو الی سه ساله ظرفیت این نیروگاه به هزار و 300 مگاوات برسد.

وی ادامه داد: سفر ریاست جمهوری برای شرکت توزیع رهاورد دیگری هم داشت و آن اختصاص 20 میلیارد تومان برای بهینه سازی شبکه های روستایی و شهری است که در سال 98 و 99 اختصاص داده خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "مشکل نیروگاه علی آباد با تهاتر حل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشکل نیروگاه علی آباد با تهاتر حل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید