هادی پور بخت نخست طلای وزن اول، کار سخت سروش احمدی

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، سایت رسمی WTF در فاصله کمتر از یک ماه تا شروع بیست و چهارمین دوره رقابتهای قهرمانی دنیا با آنالیز شرکت کنندگان در این رقابتها مدعیان اوزان مختلف را معرفی می نماید. در بخش اول این تحلیل چهار وزن اول مورد آنالیز قرار گرفته است که نام دو تکواندوکار از کشورمان نیز در بین مدعیان دیده می گردد.

هادی پور بخت نخست طلای وزن اول، کار سخت سروش احمدی

برای وزن 54- کیلوگرم با استفاده از تیتر بدون کیم هر کس می تواند برنده باشد آورده است، غیبت مدعی کره ای یک خبر خوب برای مدعیان این وزن محسوب می گردد. تائه هون کیم دارنده سه طلای دنیا در سه دوره قبلی این رقابتها به یک وزن بالاتر رفته البته در منچستر غیبت دارد. در غیاب او جوانان متعددی هستند که برای کسب مدال طلا مبارزه نمایند و در واقع این بهترین فرصت برای آرمین هادی پور، تکواندوکار ایرانی است که بتواند مدال نقره دوره قبل خود را به نشان طلا تبدیل کند. سزار رودریگوئز از مکزیک، رامرانگ از تایلند، موستافا کوما از سنگال و بائه سئو جان تازه وارد کره ایئها از دیگر بخت های کسب مدال در این وزن هستند.

در وزن 58- کیلوگرم، هر چند پیش بینی شده بود که تائه هون کیم از کره جنوبی شانس اول طلا باشد، ولی جون جانگ با 19 سال سن در ترکیب تیم کره جنوبی با موفقیت های اخیر بخصوص طلای گرندپری فجیره شانس زیادی برای کسب مدال طلا دارد. در این وزن آرتامانوف از روسیه یک تهدید جدی برای اوست.

مبارزات وزن 63- کیلوگرم یکی از جذابترین رقابتها در مسابقات دنیای خواهد بود. جایی که جواد آچاپ بلژیکی، کارلوس ناوارو مکزیکی و ژائو چینی رقابت سختی برای ایستادن روی سکوی قهرمانی خواهند داشت. ژائو سال 2016 طلای المپیک و سال 2017 طلای دنیا را کسب کرد و جدی ترین مدعی کسب مدال طلاست. جواد یکی از بهترین تکواندوکاران سالهای اخیر در این وزن است و ناواراو با تغییر وزن خود و آمدن به این 63- کیلوگرم، یک تکواندوکار تکنیکی است. در کنار این مدعیان برسیج از کرواسی و سروش احمدی از ایران که اولین حضور دنیای خود را تجربه نمی کند، از دیگر مدعیان هستند.

دای هون لی برای کسب چهارمین طلای خود به منچستر می آید. تکواندوکاری که سه طلا مسابقات 2011 گیونگجو، 2013 پائوبلا و 2017 موجو را کسب نموده است 11 طلای گرندپری را در کارنامه دارد و اصلی ترین مدعی کسب مدال طلای وزن 68- کیلوگرم است. الکسی دنیسنکو از روسیه با نقره المپیک و نقره دنیای 2015 جدی ترین رقیب این کره ای است. بدون شک حاضرین در سالن مسابقات می توانند مبارزه ای جذاب و دیدنی را بین این دو تکواندوکار مشاهده نمایند. احمد ابوقاش اردنی با طلای 2016 ریو دیگر مدعی این وزن خواهد بود.

بیست و چهارمین دوره رقابتهای تکواندو قهرمانی دنیا 57 تا 29 اردیبهشت ماه به میزبانی انگلستان در منچستر برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "هادی پور بخت نخست طلای وزن اول، کار سخت سروش احمدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هادی پور بخت نخست طلای وزن اول، کار سخت سروش احمدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید