پرویز تناولی کیست؟ عکس مجسمه های پرویز تناولی

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، خبرنگاران : پرویز تناولی از مجسمه سازان نامدار ایران زمین است.

پرویز تناولی کیست؟ عکس مجسمه های پرویز تناولی

پرویز تناولی فارغ التحصیل دانشکده هنرهای زیبا است. پرویز تناولی در سال 1335 به ایتالیا رفت و تا سال 1336 در آنجا تحصیل کرد. پرویز تناولی در بیش از 20 نمایشگاه انفرادی و گروهی در تهران، پاریس، کارار و مینه سوتا شرکت داشته است. مجسمه های پرویز تناولی بارها در ایران، ایتالیا، آمریکا، سوییس، آلمان و کشورهای دیگر به نمایش گذاشته شده است. در ادامه با پرویز تناولی بیشتر آشنا شوید.

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، پرویز تناولی هنرمند بنام عرصه هنرهای تجسمی سوم فروردین 1316 در تهران و در محله دروازه شمیران در خانواده ای میانه به جهان آمد. وی فعالیت هنری خود را در 10 سالگی با فراگیری ویلن شروع کرد.

وی بعدها به هنرستان کمال الملک رفت و با تاسیس هنرستان هنرهای زیبای تهران در رشته مجسمه سازی ادامه تحصیل داد. سه سال بعد او مجسمه سازی را در دانشگاه هنرهای زیبای شهر کارارا Carrara ایتالیا ادامه داد.

او نخستین تجربه حرفه ای مجسمه سازی را به همراه برادر بزرگترش با ساخت ماسک از صورت استاد ابوالحسن صبا شروع کرد و رفته رفته به چهره شاخص و تاثیر گذار در فرایند مجسمه سازی ایران بدل شد تا بدانجا که به شناخته شده ترین مجسمه ساز ایرانی در عرصه بین الملل تبدیل شد.

مجموعه آثار او با عنوان فرهاد، هیچ، قفل ها، دیوارهای ایرانی و... در معتبرترین موزه ها و نگار خانه های جهان به نمایش درآمده است.

بعلاوه 14 مجسمه از آثار او در تهران، شیراز و اصفهان نصب شده است. 13 مجسمه دیگر او در موزه های هنر مدرن وین و نیویورک، پارک المپیک سئول، انستیتو مینیاپولیس، لندن، داکار و غیره نصب شده است.

منبع: رکنا

به "پرویز تناولی کیست؟ عکس مجسمه های پرویز تناولی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرویز تناولی کیست؟ عکس مجسمه های پرویز تناولی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید