گردشگری همدان از راه ابریشم می گذرد!

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، ویژگی های تاریخی، طبیعی، تمدنی و گردشگری همدان باعث شد تا سال 96 این شهر، در اجلاس وزیران گردشگری کشورهای عضو مجمع گفتگوهای آسیایی (ACD) در شهر سیم ریپ کشور کامبوج به عنوان پایتخت گردشگری آسیا در سال 2018 انتخاب گردد.

گردشگری همدان از راه ابریشم می گذرد!

شهردار همدان گفت: توسعه گردشگری و تحکیم مباحث فرهنگی اهداف مهم در اخذ میزبانی کنفرانس بین المللی راه ابریشم است.

عباس صوفی گفت: همدان در سال 2018 به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی انتخاب شد و میزبان نشست فعالان گردشگران دنیا و نیز مجمع گردشگری آسیا بود که تاثیر بسزایی در معرفی این استان در مقصد توریسم بین المللی داشت.

وی بیان نمود: کنفرانس بین المللی راه ابریشم نیز علاوه با توسعه همکاری های فرهنگی بین کشورهای عضو، در راستای رونق گردشگری و معرفی هرچه بهتر توانمندی ها و جذابیت های گردشگری همدان مورد توجه جدی قرار گرفته است.

صوفی گفت: بدون تردید برپایی کنفرانس بین المللی راه ابریشم در همدان به عنوان رویداد مهم بین المللی بسیار حایز اهمیت است و میزبان شایسته برای میهمانان این کنفرانس خواهیم بود.

شهردار همدان گفت: افزون بر این میزبانی، شهرداران آسیا نیز پیشنهاد برگزاری نشست هم اندیشی مجمع شهرداران کشورهای آسیایی را ارایه نموده اند که استقبال می کنیم.

صوفی با تاکید بر اینکه امروزه رونق صنعت گردشگری موثرترین راه حل در رشد مالی کشور به شمار می رود، گفت: میزبانی های بین المللی نه تنها به شناساندن ظرفیت های گردشگری همدان در عرصه های بین المللی یاری شایانی می نماید، بلکه می تواند به دروازه طلایی برای ارتقا سطح مالی این استان تبدیل گردد.

ششمین کنفرانس بین المللی ثبت های زنجیره ای در جهت جاده ابریشم با رویکرد ویژه گردشگری با کوشش کمیسیون ملی یونسکو ایران نهم مهرماه سال جاری در همدان برگزار خواهد شد.

برگزاری کارگاه گفت و گوی بین مذاهب و گفت و گوی فرهنگی در کشورهای جهت جاده ابریشم، دومین کنفرانس بین المللی معنویت در جهت جاده ابریشم و کنفرانس سالانه رابط های ملی جاده ابریشم از جمله دیگر برنامه هایی است که در قالب کنفرانس بین المللی راه ابریشم برگزار خواهد شد.

قرار است در حاشیه این کنفرانس بین المللی، جشنواره صلح نوشته های جاده ابریشم و نیز مجمع شهرداران شهرهای محور جاده ابریشم برپا گردد.

منبع: ایرنا

منبع: همگردی

به "گردشگری همدان از راه ابریشم می گذرد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری همدان از راه ابریشم می گذرد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید