49 هزار دانش آموز یزدی زیر پوشش طرح داناب قرار گرفتند

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، محمدرضا دهقانی عصر امروز در نشست مشترک مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان یزد با روسای مناطق و مشاور طرح داناب گفت: طرح داناب از آذرماه سال گذشته شروع شد و تا شهریور امسال ادامه یافت و در این مدت 49 هزار و 100 دانش آموز در 327 دبیرستان و 14 منطقه زیر پوشش این طرح قرار گرفتند.

49 هزار دانش آموز یزدی زیر پوشش طرح داناب قرار گرفتند

وی اضافه کرد: اطلاع رسانی و تشریح برنامه های معین شده داناب برای دانش آموزان به وسیله چهار کتاب، لوح فشرده، پوستر، اینفوگرافیک و ساخت کلیپ به مدارس و دانش آموزان پایه هفتم، هشتم و نهم بود و در هرپایه ای یک ناجی آب معین شد.

دهقانی گفت: سخنرانی مراسم صبحگاهی، سخنرانی جلسات اولیا و مربیان، برگزاری جشن آب، اردوهای دانش آموزی و برگزاری مسابقات فرهنگی - هنری در رشته های عکاسی، مقاله، روزنامه دیواری و ایده فیلم، از برنامه های ترویجی سال جاری بود که در سال آینده با قوت بیشتری ادامه خواهد یافت.

وی، عدم توجه به طراحی محتوای خاص برای مناطق روستایی و کشاورزی را از مهمترین آسیب های طرح داناب برشمرد و توضیح داد: آغاز دیرهنگام اجرای طرح در مدارس، نامعین بودن انتظارات و خواسته ها از ناجیان آب، عدم فعالیت مطلوب برخی مدارس در اجرای طرح، اطلاعات ناکافی معلمان و رابطان در مورد موضوع ها، کیفیت نامناسب پرسش نامه پیش آزمون و پس آزمون وعدم آشنایی کافی دانش آموزان با ابزار و روش های کاهش مصرف آب از دیگر نقاط ضعف اجرای این طرح بود که درصدد برطرف آن هستیم.

مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای یزد نیز در این جلسه گفت: هدف از اجرای طرح داناب، افزایش سواد دانش آموزان در حوزه آب است و ارزیابی موفقیت طرح داناب نباید تنها به نتیجه گیری از مسابقات محدود گردد.

سیدعلیرضا کربلایی اکرمی اعلام کرد: ارائه الگوی عملی به دانش آموزان در مورد مفاهیمی نظیر شیوه های نوین آبیاری می تواند به یادگیری بیشتر و عدم فراموشی مطالب منجر گردد.

وی، تربیت معلمانی برای آموزش در زمینه آب و مدیریت مصرف، همچنین معرفی دانش آموزان ایده پرداز به صدا و سیمای استانی و ملی را از دیگر برنامه های موثر در فرهنگسازی و اجرای موفق طرح داناب در مدارس دانست.

منبع: خبرگزاری مهر

به "49 هزار دانش آموز یزدی زیر پوشش طرح داناب قرار گرفتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "49 هزار دانش آموز یزدی زیر پوشش طرح داناب قرار گرفتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید