استفاده از گاز بیومتان در نسل جدیدی از قطارها

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، خبرگزاری خبرنگاران- در میان برنامه ریزی های صورت گرفته برای حذف تدریجی موتورهای دیزلی آلاینده، استفاده از قطارهایی که با گاز ایجاد شده از زباله های انسانی و حیوانی و مواد غذایی دور ریخته شده کار می نمایند می توانند راه چاره خوبی باشند و انگلیس نیز قصد استفاده از این ایده در راه آهن کشورش را دارد.

استفاده از گاز بیومتان در نسل جدیدی از قطارها

به گزارش خبرگزاری وبلاگ اخبار و رویدادها به نقل از دیلی میل، واگن ریلی بیو اولترا(BioUltra) حاصل ایده گروهی از مهندسان شرکت Ultra Light Rail Partners مستقر در ووستر است و توانایی حمل 120 مسافر را دارد. واگن ریلی(railcar) وسیله نقلیه ریلی خودران است که برای جابجایی مسافران طراحی شده است.

این وسیله با حداکثر سرعت 50 مایل در ساعت و طول 66 فوت(20 متر) گاز بیومتان را به انرژی الکتریکی تبدیل می نماید که این امر باتری های قطار را شارژ می نماید و موتورهای آن را به حرکت در می آورد.

این پروژه با یاری 60 هزار پوندی آژانس تأمین بودجه تحقیقات Innovate UKانگلیس پشتیبانی می گردد. این دومین یاری اقتصادی است که توسط این آژانس به این شرکت اعطا می گردد. نخستین یاری اقتصادی که 350 هزار پوند بود در اوایل سال 2020 برای ساخت یک قطار ریلی کوچکتر با ظرفیت 60 نفر به این شرکت داده شده بود. آزمایش سرعت این مینی قطار آزمایشی که حدود 33 فوت (10 متر) طول و حدود 12 تن وزن داشت ماه ژوئیه سال 2020 در تاسیسات Motorail`s Long Marston انجام شد.

لازم به ذکر است به دلیل شیوع ویروس کرونا تغییراتی در این قطار اعمال خواهد شد و قطار جدید به ویژگی هایی مانند نور فرابنفش، سطوح مسی ویروس کش، سپر پلاستیکی و تهویه قوی مجهز خواهد شد.

قطار بیواولترا قادر خواهد بود جایگزین واگن های ریلی گازوئیلی آلاینده، پر سر و صدا و کم بازده(که به دلیل هزینه های بالای زیرساخت، الکتریکی نشده اند) گردد.

دولت انگلیس اعلام نموده که میخواهد قطارهای گازوئیلی را تا سال 2040 از خطوط راه آهن انگلیس حذف کند و به منابع سوختی جایگزین از جمله زیست گازها، هیدروژن و قطارهای مجهز به باتری روی آورد.

زیست گاز یا گاز زیستی از شکستن و تجزیه زیست توده توسط ریزاندامگان(میکروارگانیسم ها) و باکتری ها در غیاب اکسیژن به دست می آید.

زیست گاز مشابه انرژی خورشیدی و انرژی بادی یک منبع تجدیدپذیر انرژی حساب می گردد. زیست گاز را می توان از زیست توده یا زباله های زیستی فراوری کرد، در نتیجه سازگار با محیط زیست است.

برخلاف موتورهای دیزلی، خودروهای ریلی بیومتانی هیچ نیتروژن دی اکسید سمی منتشر نمی نمایند و در واقع منجر به حذف خالص دی اکسید کربن از جو می گردد. لازم به ذکر است گرچه متان به عنوان سوخت استفاده خواهد شد اما بویی ندارد.

کریستوفر مالتین(Christopher Maltin) مدیر فنی شرکت Ultra Light Rail Partners گفت: اثبات شده که بیومتان بدون هیچ تردیدی از نظر زیست محیطی سازگارترین سوخت است. من خوشحالم که به دنبال فراوری اولین قطار سبک ریلی در دنیا که از بیومتان نیرو می گیرد و حرکت می نماید، هستیم. این سوخت فراوری شده و پایدار در آینده نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت و برای این واگن ریلی جدید نیز استفاده خواهد شد.

وی اضافه کرد: ترکیب بیومتان به عنوان سوخت و عدم وجود ذرات ناشی از تخریب لاستیک یا سایش جاده به تمیزترین شکل حمل و نقل عمومی منجر خواهد شد و به ارتقا کیفیت هوا یاری خواهد نمود.

این قطار در مسیرهای ریلی معین شده حرکت خواهد نمود و از آنجا که وزن آن کمتر از واگن های ریلی دیزلی است و فقط در حدود 20 تن است ساییدگی کمتری روی ریل ایجاد خواهد نمود که این موضوع به کاهش هزینه های نگهداری از شبکه راه آهن یاری می نماید. ظرفیت مخازن قطار بیواولترا به آن این امکان را خواهد داد تا با هر بار سوخت گیری بتواند در حدود دو هزار مایل حرکت کند.

منبع: خبرگزاری آریا

به "استفاده از گاز بیومتان در نسل جدیدی از قطارها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از گاز بیومتان در نسل جدیدی از قطارها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید