افتتاح دو پروژه آموزشی و ورزشی در آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، تهران (پانا) - با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی سالن ورزشی تجهیز شده مدرسه نابینایان شهید محبی و ساختمان آموزشی امید در مدرسه استثنایی امام علی(ع) در شهر تهران افتتاح شد.

افتتاح دو پروژه آموزشی و ورزشی در آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران

حمید طریفی حسینی در این مراسم با بیان اینکه خیرین مدرسه ساز بزرگترین گروه جهادی را در کشور تشکیل داده اند، گفت: این گروه منسجم می توانند الگویی برای مشارکت مردمی در امور جامعه باشند.

وی در ادامه به دو مناسبت مبعث پیامبر(ص) و روز امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی اشاره نمود و گفت: بعثت و در امتداد آن امامت بزرگترین نعمتی است که خداوند به بشر عنایت نموده است.

وی اضافه نمود: عمل انبیا و بشریت در پی تقرب الهی بوده است که این عمل به وسیله خیرین ادامه پیدا نموده است و این یک فعل الهی است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه مناسبت دیگر روز امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی است، بیان داشت: از این منظر کار خیرین یک فعل تربیتی است که یاری می نمایند نظریه های تربیتی به عمل تربیتی پیوند داده شوند.

وی با بیان اینکه در مدارسی که خیرین می سازند وجه تربیتی موضوعیت دارد، گفت: آموزش و پرورش باید نقش تببین گری در این موضوع داشته باشد و جهاد تببین به عنوان یک فریضه فوری مطرح است.

طریفی حسینی به دو مدل پیروز مردمی سازی در کشور اشاره نمود و گفت: یکی از این مدل ها فعالیت خیرین مدرسه ساز در آموزش و پرورش است.

معاون وزیر تاکید نمود: مشارکت خیرین فقط در ساخت مدرسه نیست و خیرین می توانند در امور مدرسه و فراهم کردن تجهیزات توان افزایی نیز مشارکت داشته باشند.

وی اضافه نمود: هم چنین خیرین می توانند در کنار مدارسی که به وسیله آن ها ساخته می گردد، غرفه ایجاد نمایند تا وسیله ای برای کسب عایدی مدارس و خودکفا کردن آن ها در امور مدرسه باشد.

شایان ذکر است سالن ورزشی مدرسه نابینایان شهید محبی با مساحت 750 مترمربع و اعتبار دویست میلیون تومان به وسیله خیر آقای اسمی خانی تجهیز شده است و ساختمان آموزشی امید در مدرسه استثنایی پسرانه امام علی(ع) با مساحت 500 متر مربع و اعتبار دو میلیارد تومان به وسیله خیر آقای میزانی اسکویی ساخته شده است.

منبع: خبرگزاری پانا

به "افتتاح دو پروژه آموزشی و ورزشی در آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح دو پروژه آموزشی و ورزشی در آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید