بخش سی تی اسکن بیمارستان اردستان افتتاح شد

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، خبرنگاران/اصفهان با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و مسئولان شهرستان، بخش سی تی اسکن بیمارستان شهید بهشتی اردستان افتتاح شد.

بخش سی تی اسکن بیمارستان اردستان افتتاح شد

رئیس بیمارستان شهید بهشتی اردستان امروز (پنجشنبه-18 دی ماه) در این مراسم اظهار کرد: پس از سال ها کوشش مسئولان شهرستان اردستان و سفرهایی که وزرای سابق و کنونی بهداشت به شهرستان داشتند مجوز راه اندازی بخش سی تی اسکن بیمارستان اردستان صادر شد.

مرتضی کفیل با اشاره به احتیاج بیماران شهرستان به بخش سی تی اسکن و با بیان اینکه دستگاه سی تی اسکن 16 اسلایس از دستگاه های پیشرفته در امر تصویربرداری است، گفت: برای راه اندازی این بخش که شامل ساختمان و خرید دستگاه سی تی اسکن است جمعا 100 میلیارد ریال هزینه شده که با یاری خیرین و پیگیری های مسئولان شهرستان از وزارت بهداشت تامین شده است.

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، رئیس بیمارستان شهید بهشتی اردستان توضیح داد: وجود این دستگاه در شهرستان کاهش رفت و آمدهای اورژانسی و ضروری بیماران به مرکز استان را به دنبال خواهد داشت.

وی اضافه نمود: مسافت زیاد بعضی روستاها و شهرهای بخش های شهرستان با مرکز استان و احتیاج آنها به سی تی اسکن نارضایتی مردم را در پی داشت که این احتیاج امروز مرتفع شده است.

هیچ بیماری از خدمات درمانی محروم نماند

در ادامه رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در این مراسم گفت: یکی از دغدغه های دانشگاه علوم پزشکی برطرف احتیاجهای شهرستان ها است و به هیچ عنوان موضوع شهرستانی و دور و نزدیک بودن شهرستان ها از مرکز اصفهان مطرح نیست.

طاهره چنگیز با بیان اینکه راه اندازی بخش سی تی اسکن اردستان جز نقشه درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بود، گفت: بخش اعظمی از برنامه های نقشه درمان دانشگاه علوم پزشکی را با یاری خیرین اجرایی می کنیم، زیرا دولت به تنهایی نمی تواند از عهده احتیاجهای متنوع حوزه سلامت برآید.

وی توضیح داد: در موضوع کرونا فشار بسیار زیادی به نظام سلامت کشور وارد شد و اگر زیرساخت هایی که دولت و خیرین انجام داده بودند وجود نداشت معین نبود چه اتفاقی می افتاد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه در آخرین پیک ویروس کرونا در استان اصفهان تعداد بیماران بستری شده همزمان به 2250 بیمار رسید و شرایط هولناکی را به وجود آورد، گفت: خوشبختانه در این مرحله هم هیچ بیماری از خدمات درمانی و اورژانسی محروم نماند و در هیچ کدام از شهرستان های استان بیمار به دلیل کمبود امکانات به مرکز استان اعزام نشد که برای استان یک افتخار بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "بخش سی تی اسکن بیمارستان اردستان افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بخش سی تی اسکن بیمارستان اردستان افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید