برگزاری جلسه اعضای مجمع نمایندگان استان تهران با مسئولان حوزه ورزش استان

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، جلسه اعضای مجمع نمایندگان استان تهران با مسئولان حوزه ورزش استان تهران و وزارت ورزش و جوانان برگزار گردید.

برگزاری جلسه اعضای مجمع نمایندگان استان تهران با مسئولان حوزه ورزش استان

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، جلسه اعضای مجمع نمایندگان استان تهران با مسئولان حوزه ورزش استان تهران و وزارت ورزش و جوانان با هدف آنالیز مسائل و مسائل ورزش پایتخت برگزار گردید.

گل محمدی مدیرکل ورزش استان تهران به ارائه گزارشی از وضعیت کلی از شرایط ورزشی و زیرساخت های موجود و مسائل و مطالبات پرداخت.

وی ادامه داد: ناهماهنگی های موجود در حوزه ورزش به دلیل نبود ارتباطات سازمان یافته بوده که مهمترین آن به تأمین نیروی انسانی برمی گردد ، کما اینکه در شرایط کنونی 390 نیروی مازاد هیأتی و 150 پست خالی داریم که باید معین تکلیف گردد.

وی همچنین به مسائل استخدامی قهرمانان ورزشی پرداخت و با یادآوری اینکه 6 استادیوم تهران به شرکت توسعه و تجهیز واگذار شده که مهمترین آنها شیرودی بوده که متعلق به تهران است، توضیح داد: به رغم اینکه هیأت های ورزشی استان تهران با مسائل زیادی در این زمینه روبرو شده اند اما اداره کل ورزش استان تهران همچنان برای تأمین فضای ورزشی کوشش می نماید، کما اینکه ساخت 6 خانه جوانان را در دستور کار داشته که یکی از آنها تا سرانجام دهه فجر افتتاح می گردد و سالن های بهارستان، شهریار، شمیرانات، پردیس، اسلامشهر و ورامین نیز به سرعت در حال ساخت است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران با اشاره به مشکل تخصیص اعتبارات به ورزش تهران مطرح کرد: ساختار ورزش تهران با مسائلی روبرو شده است ، چرا که به طور مثال در بهارستان یک سالن ورزشی وجود دارد و این در حالی است که باید به ازای هر 10 هزار نفر یک سالن ورزشی ایجاد گردد؛ از سوی دیگر مشکل کمبود اعتبارات غیرقابل کتمان است کما اینکه سال گذشته تنها 38 درصد بودجه تخصیص یافته به این بخش محقق شد ، با این حال 40 سالن ورزشی ساخته شده و سال جاری نیز 27 سالن افتتاح شد.

گل محمدی اضافه کرد: تاکنون 204 مکان ورزشی بر اساس ماده 88 اجاره داده شده که تعدادی از آنها تخلفاتی مرتکب شده اند که با آنها برخورد شد ضمن اینکه ضروری است واگذاری سالن های ورزشی به بخش خصوصی با جامع نگری بیشتری از سوی مجلس و دستگاه قضایی همراه باشد.

فرامرزیان، معاون توسعه وزارت ورزش و جوانان نیز ضمن تشکر از کوشش نمایندگان جهت تصویب برای اختصاص 27 صدم درصد از 9 درصد درآمد مالیات بر ارزش اضافه کرده برای امور ورزشی که در تکمیل پروژه ها و خرید اقلام ورزشی و تجهیزات و سایر امور جاری، استفاده می گردد، با اشاره به اینکه واگذاری سالن های ورزشی باید به افراد متخصص صورت بگیرد، بیان نمود: 3100 زمین چمن از سال 95 افتتاح شده است و 10 هزار زمین چمن نیز که افتتاح شده جزو اماکن ورزشی نیستند، از سوی دیگر شیوه نامه خرید خدمت در ماده 88 مغفول مانده است که باعث شده فضای ورزشی نامنظم بوده و هزینه کردها نامشخص گردد.

ارتقاعی مشاور وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه در سال 98 اعتبارات تخصیص یافته از محل مالیات بر ارزش اضافه کرده با 8 میلیارد به 19 میلیارد بوده که رقم قابل توجهی است، اضافه کرد: از این محل 55 میلیارد اعتبارات به ورزش تهران، 6.5 میلیارد به آموزش و پرورش و 48 میلیارد به اداره کل تخصیص یافت و برای ساخت 11 خانه جوانان 37 میلیارد اعتبار در حوزه تملک دارایی یا پروژه های عمرانی تخصیص پیدا کرد که در این زمینه توزیع در تهران عادلانه نبوده و احتیاجمند نظارت دقیق مجلس است، ضمن اینکه تخصیص اعتبارات به ورزش تهران باید در بودجه 99 اصلاح گردد.

سیفی رئیس اداره کل پردیس با انتقاد از نحوه اجای ماده 88 گفت: سالنی که 8 سال گذشته واگذار شده بود در شرایط کنونی به خاکستر تبدیل شده ، ضمن اینکه ریالی به عنوان اجاره به ما پرداخت نشده است و این مشکل در رابطه با واگذاری سالن ورزش جاجرود نیز وجود داشت.ایشان از تکمیل یک سالن ورزشی در پردیس اطلاع داد که در 22 بهمن به بهره برداری خواهد رسید.

آرمیان رئیس اداره کل ورزش اسلامشهر با بیان اینکه اسلامشهر فاقد حتی یک زمین استاندارد فوتبال است، اضافه کرد: هم اکنون تنها یک زمین غیراستاندارد چمن برای فوتبال راه اندازی شده که فاقد رختکن و صندلی است، از سوی دیگر اسلامشهر احتیاج به سالن 3 هزار نفری دارد، در این شرایط نبود چنین سالنی در پایتخت یک فاجعه محسوب می گردد.

نمایندگان تهران نیز با اشاره به اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری و سایر مصوبات جهت معین تکلیف وضعیت کارکنان و اینکه واگذاری باشگا ها نیز باید با رعایت مراتب قانونی صورت گیرد، با توجه به حاشیه نشینی زیاد در تهران و مسائل عدیده ناشی از آن ،به تشریح وضعیت ورزشی مناطق کمتربرخوردار پرداختند.

در این نشست ، سیده فاطمه ذوالقدر عضو مجمع نمایندگان استان تهران با اشاره به اینکه اخیرا پروژه ورزشی به انجام نشده است و همچنین بسیاری از استادیوم های تهران مانند تختی و شهید شیرودی احتیاج به بازسازی و تعمیرات اساسی دارند، تأکید کرد که در شهرستان های تهران مسائلی وجود دارد که برطرف آنها احتیاج به آنالیز و چاره اندیشی دارد. وی اضافه کرد با توجه به اینکه حدود 60 درصد از درآمد مالیات بر ارزش اضافه کرده در تهران حاصل می گردد،ضروری است مناطق کم برخوردار تهران بتوانند از قسمتی از این درآمد بهره مند شوند.

طیبه سیاوشی شاه عنایتی، دیگر نماینده تهران با تأکید بر اینکه این نشست پیرو نشست مجمع نمایندگان استان تهران به ریاست محمدرضا عارف به منظور آنالیز مسائل موجود در حوزه ورزش پایتخت به صورت تخصصی برگزار گردیده است،اظهار کرد پروژه اسلامشهر تنها پروژه ای بوده که در این استان به لحاظ زیرساختی صورت گرفته است اما در تهران حتی یک استادیوم 7 هزار نفری نیز وجود ندارد.

سید فرید موسوی نیز مطرح کرد: بی توجهی به حوزه ورزش از سوی مسئولان در جایی قابل مشاهده است که مطالبات ورزشکاران بعد از یک سال پرداخت می گردد ضمن اینکه ارتباط بین اداره کل ورزش استان تهران و مجلس منسجم نیست چرا که یا به مطالبات نمایندگان پاسخ نمی دهند و یا گزارشی از روند فعالیتشان در این زمینه به مجلس ارائه نمی دهند. این عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس تصریح نمود: اماکن ورزشی در روستاها در شرایطی به بخش خصوصی واگذار می گردد که افراد ساکن در این مناطق قادر به استفاده از امکانات این بخش نیستند.

فریده اولادقباد نیز با انتقاد از اینکه تخصیص اعتبارات ویژه به حوزه ورزش بانوان در قانون برنامه ششم توسعه لحاظ نشده است، گفت: یکی از مواردی که باید اعتبار مستقل برای آن در قانون برنامه ششم توسعه معین می شد، ورزش حرفه ای بانوان بود که از مطالبات جامعه زنان است، بنابراین این امر می طلبد که مسئولان توجه ویژه ای به تقویت ورزش نیمی از جمعیت کشور داشته باشند.

رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی ضمن بیان نتایج بازدید میدانی از حوزه ورزش شهرستان های استان تهران یادآور شد: هم اکنون این شهرستان ها از حداقل تجهیزات در سالن های ورزشی برخوردار هستند که در این رابطه با وزیر ورزش و جوانان مکاتبه کردیم بنابراین ضروری است در بودجه سال 99 توجه ویژه ای به این بخش صورت گیرد.

محمود صادقی، دیگر عضو مجمع نمایندگان استان تهران خطاب به مدیرکل ورزش استان تهران گفت: ضروری است گزارشی از نحوه اجرای ماده 88 در حوزه ورزش ارائه گردد که نشان دهد آیا اجرای آن باعث تضییع عدالت در حوزه ورزش نشده است، همچنین سند چشم اندازی از سوی این اداره کل ارائه گردد که برای برطرف مسائل حوزه ورزش بر آن تمرکز کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "برگزاری جلسه اعضای مجمع نمایندگان استان تهران با مسئولان حوزه ورزش استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری جلسه اعضای مجمع نمایندگان استان تهران با مسئولان حوزه ورزش استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید