تخصیص 100 میلیارد تومان برای ضدعفونی مدارس، محدودیت جابجایی معلمان در سال آینده

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه جابجایی معلمان در سال آینده در موارد ضروری صورت می گیرد، گفت: 100 میلیارد تومان برای ضدعفونی کردن مدارس تخصیص یافت.

تخصیص 100 میلیارد تومان برای ضدعفونی مدارس، محدودیت جابجایی معلمان در سال آینده

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ اخبار و رویدادها، علی الهیار ترکمن معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان ها که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار گردید، اظهار کرد: در امسال93 درصد منابع استانی تخصیص یافته است و در مجموع امسال گشایش های خوبی در حوزه اقتصادی داشتیم.

وی با بیان اینکه سه مرحله ای شدن تخصیص بودجه مشکلاتی را ایجاد نموده است، افزود: در سال 98 بیش از 42 هزار میلیارد بودجه مصوب شده بود در حالی که بیش از 48 هزار میلیارد احتیاجمندیم و امیدواریم تا خاتمه سال، تخصیص 110 درصدی محقق گردد.

الهیار ترکمن توضیح داد: اقدامات خوبی را با همکاری کمیسیون بودجه مجلس شورای اسلامی در حوزه بودجه آموزش و پرورش داشتیم و با پیگیری های اجرا شده، 3 هزار و پانصد میلیارد تومان به سقف لایحه بودجه ما در سال 99 اضافه خواهد شد.

وی ادامه داد: در راستای پیگیری سند تحول با هدف افزایش اثربخشی یک بسته اجرایی را تهیه کردیم تا از این طریق بتوانیم دسترسی به منابع اقتصادی پایدار داشته باشیم.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: مدیران کل باید مسائل را به جد پیگیری نمایند و منابع اقتصادی را در محل خودش هزینه نمایند تا در بازرسی ها دچار مشکل نشوند.

وی افزود: سازمان ملی پرورش استعداد های درخشان برای ثبت نام دانش آموزان متقاضی آزمون، 30 هزار تومان دریافت می نماید که باید براساس تفاهم نامه به مجری آزمون که دانشگاه شهید رجایی است، بازگردانده گردد.

الهیار ترکمن از لغو ثبت نام اسکان سفر های نوروزی ناشی از شیوع بیماری کرونا اطلاع داد و افزود: البته مراکز اقامتی و باشگاه های فرهنگیان از این مصوبه ستاد پیشگیری از کرونا مستثنی هستند همچنین برگزاری هرگونه مراسم در تالار ها ممنوع است و رستوران های آموزش و پرورش نیز باید بیش از پیش نکات بهداشتی را رعایت نمایند؛ همچنین 100 میلیارد تومان ویژه ضدعفونی مدارس تخصیص یافته است.

وی اعلام کرد: در طرح مسکن فرهنگیان، 320 هزار نفر ثبت نام کردند که برای 75هزار متقاصی دارای شرایط برنامه ریزی ها شروع شده است در این راستا، 23 هزار واحد مسکونی مهر را در بعضی استان معرفی کردیم تا تحت شرایطی در قالب این طرح به فرهنگیان واگذار گردد.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: در13 استان املاک مازاد را معرفی کردیم لذا تغییر کاربری احتیاجمند رایزنی است؛ 100 میلیارد تومان اعتبار در قالب 20 هزار فقره وام اضطراری به وسیله موسسه بانکداری اجتماعی رسالت بدون سود در اختیار فرهنگیان قرار می گیرد؛ همچنین عملکرد صندوق وام ضروری بسیار خوب بوده است و وام های بانک ملی نیز با سود 12 درصد در اختیار فرهنگیان قرار می گیرد؛ بانک ملی فعلاً دو هزار میلیارد تومان را به این موضوع تخصیص داده اند که با پیگیری های اجرا شده قرار است این مبلغ به چهار هزار میلیارد تومان افزایش یابد.

وی افزود: وام مسکن از50 به 60 میلیون تومان افزایش پیدا نموده است و زوج های فرهنگی نیز120 میلیون تومان دریافت می نمایند.

عضو شورای معاونین وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: در حوزه امور اداری و تشکیلات، ساماندهی نیروی انسانی سال تحصیلی 1400- 1399 را در دستور کار داریم و اجرای قانون استخدام حق التدریس نیز در دستور کار است؛ در این طرح آموزشیار نهضت سواد آموزی، مربیان مهد کودک و حق التدریس تحت شرایطی تبدیل شرایط می شوند در این راستا نمایندگان مجلس نیز استفساریه ای را به قانون استخدامی این نیرو ها افزود که مورد تأیید شورای نگهبان قرار نگرفت.

وی با اشاره به شرایط اختصاصی برای استخدام حق التدریس ها اظهارکرد: تمهیدات لازم برای انجام آزمون استخدامی حق التدریسی ها انجام شده است لذا 10 اسفند ثبت نام و 22 فروردین آزمون برای حق التدریسی ها برگزار می گردد لذا اگر افراد نتوانند در این آزمون پیروز شوند به خدمت آن ها در آموزش و پرورش خاتمه می دهیم.

الهیار ترکمن افزود: شرایط جابجایی مطلوب نیست و برای امسال باید براساس سامانه و براساس ضروریات انجام گردد بنابراین در سال آینده نقل وانتقالات محدود و در موارد لازم است احتیاج آموزش و پرورش، اولویت ماست.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: برای ساماندهی نیروی انسانی کار ها شروع شده است؛ بیش از 66 هزار نفر در سال آینده بازنشسته می شوند؛ 7 هزار دانشجو معلم فارغ التحصیل می شوند و 12 هزار نفر به وسیله ماده 28 جذب می شوند و این در حالی است که 500 هزار دانش آموز در سال آینده افزوده می شوند.

وی با بیان اینکه کار ساماندهی از اوایل آذرماه شروع و تا شهریور سال آینده ادامه دارد، افزود: 524 هزار کلاس درس در سال آینده خواهیم داشت و بیش از 179 هزار نیرو در مهر آینده کمبود خواهیم داشت که این کسری به وسیله حق التدریس، تدریس معاونین و خرید خدمات آموزشی جبران خواهد شد.

الهیار ترکمن افزود: علی رغم سختی ها، رتبه بندی را اجرایی کردیم و بر اساس افزایش امتیازات فصل دهم قانون خدمات کشوری که با هدف برطرف تبعیض صورت گرفت، این قانون را به همه فرهنگیان تسری دادیم.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش توضیح داد: در اجرای فصل دهم خدمات کشوری، مقتضی است اطلاع رسانی دقیق به فرهنگیان توسط ادارات انجام گردد تا سوء برداشتی در این خصوص برای افراد به وجود نیاید.

وی افزود: در اجرای قانون اقتصادی اخیر، افزایش50 درصدی خالص، دیدگاه درستی نیست این ضریب افزایش درسال آینده نیز افزایش می یابد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "تخصیص 100 میلیارد تومان برای ضدعفونی مدارس، محدودیت جابجایی معلمان در سال آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخصیص 100 میلیارد تومان برای ضدعفونی مدارس، محدودیت جابجایی معلمان در سال آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید