جزئیات شاخص و معاملات بورس امروز شنبه ششم شهریور 1400

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، شاخص بورس همچنان به جهت صعودی خود ادامه می دهد و فعلا مقاومتی پیش رویش ندارد. بعد گذشت 30 دقیقه از شروع معاملات امروز شنبه ششم شهریور، شاخص کل بورس تهران رشد 13 هزار و 200 واحدی را پشت سر گذاشته و در محدوده یک میلیون و 563 هزار واحد قرار گرفته است. تا اینجای کار شاخص کل 85 صدم درصد رشد نموده، ولی شاخص هم وزن افزایش 1.58 درصدی را پشت سر گذاشته که نشان می دهد شرکت های کوچک همچنان پیشتاز بازار سرمایه هستند. در ابتدای معاملات امروز نماد های وامید، خودرو، پارسان، شستا، کچاد، شپنا و شتران به ترتیب بیشترین تاثیر را بر رشد شاخص کل گذاشته اند.

جزئیات شاخص و معاملات بورس امروز شنبه ششم شهریور 1400

فرایند صعودی در 85 درصد نماد ها

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، در ساعات ابتدایی معاملات امروز شنبه ششم شهریورماه 1400، از بین 310 نماد معامله شده در بورس تهران 266 نماد فرایند صعودی دارد و تنها 44 نماد با رنگ قرمز به تابلو معاملات بورس آمده اند. موردی که نشان می دهد امروز بیش از 85 درصد نماد های بازار صعودی هستند. بعلاوه در بازار فرابورس از بین 228 نماد معامله شده، شاهد افزایش قیمت سهام در 185 نماد و کاهش آن در 43 نماد هستیم.

نقشه بازار در ابتدای معاملات روز شنبه ششم شهریورماه (برای مشاهده در ابعاد عظیمتر، روی عکس کلیک کنید)

شرکت های کوچک دوباره نقشه بازار بورس را به رنگ سبز درآورده اند و اغلب نمادهای شاخص ساز تمایلی به همراهی با فرایند صعودی ندارند. افزایش قیمت سهام در اغلب نمادهای بازار سرمایه باعث شده صندوق های ETF سهامی شرایط خوبی را تجربه نمایند و اغلب آنها بیش از دو سه درصد افزایش قیمت پیدا نموده اند.

پالایش و دارا یکم هم هر دو نزدیک چهار درصد رشد دارند. گروه خودرو و ساخت قطعات سبزترین گروه بازار امروز است که در آن برای اغلب نمادها چه عظیم و چه کوچک صف خرید تشکیل شده و حتی خودرو و خساپا هم به صف خرید رسیده اند. محصولات شیمیایی در شرایط نسبتا متعادلی به سر می برند. هرچند عظیمترها مثل تاپیکو، نوری، شغدیر، شگویا، فارس و آریا نزدیک قیمت روز گذشته و حتی در مواردی کمتر از آن معامله می شوند. گروه انبوه سازی با جمع آوری صف فروش تاریخی ثالوند شاهد حجم معاملات بالاست و به جمع بهترین گروه های صنعت راه پیدا نموده. امروز در گروه فلزات اساسی شاهد کمترین نوسان قیمت هستیم.

فولاد، فملی، ذوب و فخوز با وجود بازدهی قابل توجه شرکت های کوچک به رشد یک درصدی بسنده نموده اند. دارویی ها امروز یکپارچه سبزرنگ هستند و برای اغلب نمادها صف خرید تشکیل شده. هرچند برکت تنها یک درصد رشد نموده. غذایی ها، بانک ها، سرمایه گذاری، زراعت، ساخت محصولات فلزی، سیمان، حمل و نقل، کاشی و سرامیک، قند و شکر، ماشین آلات، رایانه، لیزینگ ها و محصولات کاغذی از دیگر گروه های سراسر سبزرنگ بازار امروز هستند. حتی شپنا و شتران از گروه فرآورده های نفتی و شستا و وغدیر از گروه شرکت های چندرشته ای صنعتی کمی افزایش قیمت پیدا نموده اند.

عبور ارزش صف های خرید از دو هزار میلیارد تومان

در ساعات خاتمهی معاملات امروز، بیش از 40 درصد بازار سرمایه صف خرید دارند. تعداد نماد های دارای صف خرید در این ساعات به حدود 275 نماد می رسد و در نوع خود رکورد محسوب می گردد، اما رکورد عجیب تر برای ارزش صف های خرید شکسته شده. طوری که ارزش مجموع صف های خرید در ساعات خاتمهی معاملات به حدود دو هزار و 260 میلیارد تومان رسیده است. در طرف مقابل ارزش صف های فروش تنها 500 میلیارد تومان است و برای 22 نماد یعنی تنها سه درصد بازار سرمایه شاهد تشکیل صف فروش هستیم.

شسپا؛ سنگین ترین صف خرید بازار

شرکت نفت سپاهان امروز در صدر لیست سنگین ترین صف های خرید بازار قرار گرفته است. ارزش صف خرید تشکیل شده برای شسپا در آخرین ساعات معاملات امروز به حدود 120 میلیارد تومان می رسد. کنور با صف خرید 95 میلیاردی در رتبه دوم ایستاده و عرضه اولیه مدیریت با صف 94 میلیاردی در مقام سوم واقع شده است. امروز لیست صف های خرید شلوغ تر از هر زمان دیگری است. نماد های مادیرا، کرازی، وکار، فرابورس و چکارن تنها بخشی از این لیست طولانی هستند که ارزش صف خرید آن ها به بیش از 40 میلیارد تومان می رسد.

کمرجان و وسقم؛ تنها نماد های دارای صف فروش

اگر نماد های بازار پایه فرابورس را در نظر نگیریم، امروز تنها دو نماد در بازار های اصلی بورس و فرابوس صف فروش دارند. ارزش صف فروش کمرجان حدود 43 میلیارد تومان است و با وجود حجم معاملات بالا، همچنان این صف سنگین در بازار حفظ شد. وسقم دیگر نمادی است که با سه میلیارد تومان صف فروش روبرو شده. اینطور که پیداست خریداری برای سهام شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استان قم وجود ندارد.

رشد 25 هزار واحدی شاخص بورس در اولین روز هفته

شاخص کل بورس تهران در خاتمه معاملات امروز شنبه ششم شهریورماه 1400 با رشد 25 هزار و 555 واحدی به رقم یک میلیون و 575 هزار و 763 واحد رسید و عمده این رشد را مدیون شرکت های کوچک بود. هرچند نماد های وامید، پارسان، کچاد، شپنا، شستا، فولاد و شتران بیشترین تاثیر را بر رشد شاخص کل گذاشتند. به طور کلی امروز شاخص کل 1.65 درصد افزایش داشت و شاخص هم وزن جهش 2.44 درصدی را تجربه کرد که در نوع خود رکورد یک سال گذشته به شمار میرود و خاطرمان نیست بعد از شروع ریزش سال 99، شاخص هم وزن توانسته باشد چنین افزایشی را در یک روز پشت سر بگذارد.

نقشه بازار در خاتمه معاملات روز شنبه ششم شهریورماه (برای مشاهده در ابعاد عظیمتر، روی عکس کلیک کنید)

نقشه بازار امروز یکپارچه سبزرنگ است و تنها گروه محصولات شیمایی با فرایند صعودی بازار همراهی نمی کند. در این گروه نمادهای عظیم مثل نوری، تاپیکو، آریا، شپدیس، پارس، شفن، شاروم، شگویا و فارس نزدیک قیمت روز گذشته و حتی بعضا پایین تر از آن معامله شدند. در گروه فلزات اساسی نمادهای عظیم فولاد، فملی، ذوب و میدکو به رشد یکی دو درصدی بسنده کردند و دیگران افزایش قیمت قابل توجهی داشتند. در گروه بانک ها هم شرایط مشابهی را شاهد بودیم. سهام بانک ملت، صادرات و تجارت سه درصد افزایش قیمت داشت و برای دیگر بانک ها صف خرید تشکیل شد. خودرو و ساخت قطعات، فرآورده های نفتی، محصولات دارویی، سیمان، بیمه، زراعت، حمل و نقل، نهادهای اقتصادی، نیروگاه ها کاشی و سرامیک و محصولات چوبی اغلب با صف خرید روبرو شدند. اتفاقی که باعث شد قیمت واحدهای صندوق های سرمایه گذاری ETF سهامی حدود پنج درصد بالا برود. دارا یکم و پالایش شرایط بهتری داشتند. تا جایی که قیمت هر واحد پالایش هشت درصد و هر واحد دارا یکم شش درصد افزایش پیدا کرد.

این گزارش به روزرسانی می گردد...

منبع: فرارو

به "جزئیات شاخص و معاملات بورس امروز شنبه ششم شهریور 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات شاخص و معاملات بورس امروز شنبه ششم شهریور 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید